هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

اخبار کوتاه ایران

اخبار کوتاه ایران - شماره 687

اخبار کوتاه ایران

اولین واکسن آنفلوانزای تولید داخل وارد بازار شد: مدیرکل اداره دارو: اولین واکسن آنفلوانزای تولید داخل وارد بازار شد. این واکسن دومین واکسن آنفلوانزای نوترکیب دنیاست و اثربخشی بهتری نسبت به پلتفرم‌های دیگر دارد. در حال حاضر ۲۰۰ هزار دز واکسن آنفلوانزا تولید و توزیع شده است.

 
  دشمن به دنبال تکرار اتفاقات آبان ۹۸ بود: سردار اشتری فرمانده ناجا: دشمنان امروز با تغییر تاکتیک درصدد هستند تا با حربه‌های سایبری  به اهداف خود دست یابند. دشمن به دنبال تکرار اتفاقات آبان ۹۸ بود که با هوشیاری و پشتیبانی‌های فنی پلیس فتا و با استقرار به‌موقع مأموران در پمپ بنزین از این توطئه جلوگیری شد.
 
  شکست آمریکا در دزدی نفت ایران: با اقدام به‌موقع و مقتدرانه نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عملیات دزدی دریایی و سرقت نفت ایران توسط آمریکا ناکام ماند. آمریکا در این اقدام یک نفتکش را که حامل نفت صادراتی ایران بود در آب‌های دریای عمان مصادره کرد و با انتقال محموله نفت آن به یک نفتکش دیگر آن را به‌سوی مقصدی نامعلوم هدایت می‌کرد. همزمان دلاورمردان نیروی دریایی سپاه با اجرای عملیات هلی‌برن بر روی عرشه نفتکش آن را به تصرف خود درآوردند و آن را به‌سوی آب‌های ایران هدایت کردند.
 
  زمان ازسرگیری مذاکرات وین مشخص شد: معاون سیاسی وزیر امور خارجه: مذاکرات ایران و گروه ۱+۴، ۸ آذر در وین آغاز می‎شود.
 
  آمریکا کارخانه تولید دیکتاتور در جهان است: فرمانده کل سپاه پاسداران: بیشترین اختناق و خفقان، به دار کشیدن آزادی‌خواهان جهان و تولید و تکثیر تجهیزات شکنجه به دست آمریکا انجام شده است. 40 جنگ بزرگ با ۸ میلیون کشته محصول سیاست جهانی آمریکایی است.
 
  تزریق ۲ دز واکسن شرط اعزام به خدمت: رئیس سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح: از اول دی ماه مشمولان اعزام به خدمت باید هر ۲ دز واکسن کرونا را تزریق کرده باشند در غیر این‌صورت از اعزام آن‌ها ممانعت به عمل می‌آید.
 
  دستگیری سرشاخه برهم زنندگان امنیت مردم در کرج: تعدادی از سرشاخه‌های اصلی تهدیدکنندگان امنیت مردم و جامعه در یک عملیات غافلگیرانه توسط سپاه امام حسن(ع) استان البرز بازداشت شدند. این افراد برنامه‌ریزی گسترده‌ای برای برهم زدن امنیت و نظم عمومی جامعه و انجام عملیات خرابکارانه و به آشوب کشیدن استان و کشور را داشتند.
 
  روستاییهای متولد دهه 60 اگر ازدواج کنند وام 100میلیونی میگیرند: معاون امور زنان و خانواده رئیسجمهور: افراد مجرد و ازدواج نکرده روستایی که متولد دهه ۶۰ باشند، اگر تا پایان امسال ازدواج کنند، تسهیلات ۱۰۰ میلیون‌تومانی ازدواج دریافت می‌کنند.
 
  گندم مورد نیاز کشور تا پایان سال تأمین شد: معاون وزیر جهاد کشاورزی: گندم مورد نیاز کشور تأمین شده است. با برنامه‌ریزی خوب، خرید خارجی گندم از اردیبهشت‌ماه آغاز شده و گندم‌های خریداری شده به تدریج وارد کشور می‌شود.
 
  سود همه سهمهای بورسی از سجام پرداخت میشود: رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس: در جلسه با رئیس سازمان  بورس توافق شد که ظرف دو ماه آینده پرداخت سود سهام همه شرکت‌های بورسی از طریق سجام انجام شود.
 
  موج افزایش تولیدخودرو در راه است: وزیر صمت: منتظر آمار تولید آخر سال خودروسازها نمی‌مانیم و برنامه هفتگی از آن‌ها خواسته‌ایم. موج جدید افزایش تولید خودرو از دو هفته دیگر شروع خواهد شد و مردم آن را می‎بینند.
 
   کروکی تصادفات، آنلاین میشود: رییس پلیس راهور: کروکی الکترونیک از اواخر سال ۹۹ به طور آزمایشی در قم راه‎اندازی و ایرادات آن تاکنون برطرف شده است. تا دو ماه آینده زیرساخت سراسری آن آماده می‎شود. براین اساس، بعد از تصادفات، فیلم و عکس تصادف و نظر کارشناس به صورت آنلاین ثبت شده و بلافاصله برای بیمه فرستاده می‎شود. ارزیاب براساس همین اطلاعات میزان خسارت را تعیین کرده و مبلغ به حساب او واریز می‎شود.
 
  تحقیق و تفحص از سازمان بورس کلید خورد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی با گزارش کمیسیون اقتصادی مجلس در خصوص درخواست تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان بورس و اوراق بهادار تهران موافقت کردند.
 
  اخلالگران در بازار روغن دستگیر شدند: معاون سابق وزیر صمت و شبکه دلالان مرتبط با وی که نقش زیادی در التهابات بازار روغن در سال ۹۹ داشتند، توسط سازمان اطلاعات سپاه بازداشت شدند.
 
  دُز سوم ۴ ماه بعد از دُز دوم تزریق شود: وزارت بهداشت: افراد بالای ۶۰ سال که دو نوبت واکسیناسیون اولیه از واکسن‌های غیرفعال شده (سینوفارم، کوواکسین بهارات و کووایران برکت) استفاده کرده‎اند، باید نوبت سوم واکسن ترجیحا مشابه نوبت اول (غیرفعال شده) به فاصله ۴ ماه از نوبت دوم دریافت نمایند.
 
 روزانه ۴۶ نفر در تصادفات فوت میکنند: براساس اعلام پزشکی قانونی، در ۶ ماه اول سال ۸۶۴۴ نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست داده‎اند که به طور میانگین می‎شود روزانه ۴۶.۵ نفر. این رقم نسبت به سال قبل ۹.۶ درصد بیشتر است. اخبار

برچسب ها :
ارسال دیدگاه