هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

مردمی بودن اساس کار روحانیت است

قائم‌مقام مدیر حوزه‌های علمیه

مردمی بودن اساس کار روحانیت است

در مراسمی با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین ملکی، قائم‌مقام مدیر حوزه‌های علمیه کشور در امور استان‌ها و حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی‌فقیه در مازندران، حجت‌الاسلام جواد فلاح به‌عنوان مدیر جدید حوزه علمیه استان معرفی شد. هم‌چنین در این مراسم که ۱۰‌آبان در سالن همایش‌های اهل‌بیت(ع) ساری برگزار شد، با گرامی‌داشت یاد و خاطره مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم طاهری، مدیر اسبق حوزه علمیه مازندران، از تلاش‌های حجت‌الاسلام محمود ابوترابی، مدیر سابق حوزه علمیه استان تقدیر شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از ساری، حجت‌الاسلام والمسلمین ملکی در این مراسم، با گرامی‌داشت یاد علامه حسن‌زاده آملی و حجت‌الاسلام طاهری، مدیر اسبق حوزه علمیه مازندران و تقدیر از تلاش‌های حجت‌الاسلام ابوترابی، اظهار کرد: امیدواریم با مدیریت جدید حوزه علمیه استان مازندران، شاهد تحولات جدید باشیم و ان‌شاءالله این حوزه را به جایگاهی که باید، برسانیم.
قائم‌مقام مدیر حوزه‌های علمیه کشور در امور استان‌ها، با اشاره به مأموریت‌های حوزه‌های علمیه، افزود: روحانیت اگرچه پس از پیروزی انقلاب اسلامی در دانشگاه‌ها و دستگاه‌های دولتی و حتی نیروهای مسلح حضور خوبی پیدا کرده؛ اما تا حدودی به‌دلیل مشغله‌های زیاد از اصالت مأموریتش و حضور در مساجد و میان مردم دور شده است.
وی ادامه داد: حضور روحانیت در چنین جاهایی فرصت خوبی بوده و هست؛ اما تهدید این است که مردم و مساجد را از دست بدهیم.
وی، شخصیت‌های همچون آیت‌الله کوهستانی، آیت‌الله ایازی و علامه حسن‌زاده آملی را به‌عنوان الگو معرفی کرد و گفت: باید ببینیم این بزرگان چه کرده‌اند که مردم آنان را دوست داشته و دارند.
حجت‌الاسلام والمسلمین ملکی با بیان اینکه امروز ما در حوزه‌های مختلف دچار آسیب‌ شده‌ایم و باید به خویشتن خویش برگردیم، افزود: حوزه و روحانیت، به همه نقاط جامعه اعم از دانشگاه‌ها و میان جوانان ورود پیدا کرده است.
قائم‌مقام مدیر حوزه‌های علمیه کشور در امور استان‌ها در پایان خاطرنشان کرد: حوزه‌های علمیه وظیفه تربیت نیروها را عهده‌دار هستند و در صورتی که در این وظیفه کوتاهی کنند، اثرگذار نخواهند بود.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی‌فقیه در مازندران هم در این مراسم، با بیان اینکه امروز نیازمند یک حوزه پویا، بالنده و شکوفا در حوزه‌های مختلف هستیم، خاطرنشان کرد: وظیفه امروز حوزه‌های علمیه تربیت طلابی انقلابی، مهذب و بااستعداد است.
امام جمعه ساری در ادامه بر ضرورت تقویت جریان انقلابی در حوزه‌های علمیه تأکید کرد و گفت: به‌طور حتم تقویت این جریان در حوزه، موجب پویایی و بالندگی این مرکز مهم علمی و دینی کشور خواهد شد. وی با تأکید بر اینکه امروز همه ما باید در مسیر ولایت حرکت کنیم، ادامه داد: جامعه حوزوی برای ایجاد انسجام و وحدت در جامعه، باید از پراکندگی میان خود به‌شدت پرهیز کند.
حجت‌الاسلام جواد فلاح، مدیر جدید حوزه علمیه مازندران هم در ادامه این مراسم، با تأکید بر اینکه اگر جهادی و انقلابی عمل نکنیم، به شهدا بدهکار هستیم، اظهار کرد: در برابر حوزه علمیه و بزرگانی که زحمت کشیده‌اند، مسئول هستیم و باید این مکتب را حفظ کنیم.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه