هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

اخبار کوتاه جهان

اخبار کوتاه جهان - شماره 684

اخبار کوتاه جهان

     افغانستان
 بیش از 110 شهید و مجروح در انفجار مسجد شیعیان در قندهار: شبکه «اسکای نیوز» گزارش داد، شمار جان‌باختگان انفجار تروریستی در نماز جمعه مسجد شیعیان قندهار به ۶۲ شهید و تعداد مجروحان نیز به بیش‌از ۶۸ نفر افزایش یافته است. داعش مسئولیت این انفجار تروریستی را برعهده گرفت.
 
  انگلیس
 دومینوی بحران در انگلیس: براساس نظرسنجی جدیدی که در انگلیس انجام شده،‌ حدود یک‎ششم مردم در این کشور قادر به خرید موادغذایی ضروری خود طی دو هفته پیش نشده‌اند که این موضوع به دلیل بحران هزینه زندگی و کمبود سوخت در این کشور روی داده است.
 تبدیل اتحادیه اروپا به ابزار به جای بازیگر: مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: امروز، اروپایی‌ها به طور فزاینده‌ای با خطر تبدیل شدن به یک ابزار به جای بازیگر در امور بین‌المللی مواجه بوده و به جای شکل‌دهی حوادث، به واکنش به تصمیمات دیگران می‌پردازد.
 2هزار پلیس انگلیس متهم به آزار و تجاوز جنسی: بر اساس آمارها، در طول ۴ سال گذشته حدود 2هزار اتهام سوء‌رفتار جنسی علیه مأموران پلیس انگلیس مطرح شده است. با این حال، فقط یک سوم افراد مقصر در مواردی که شکایات مربوط به سوء‌رفتار جنسی مورد تأیید قرار گرفت، اخراج شده‌اند.
 
  رژیم اشغالگر صهیونیستی
 رزمایش صهیونیستها از ترس حملات سایبری: ارتش رژیم‌صهیونیستی اعلام کرد که اداره خدمات رایانه‌ای ارتش، رزمایشی برای آزمایش قابلیت مدیریت شرایط تهدید سایبری را انجام داده است. در بخشی از این رزمایش، اتاق‌های عملیات و سامانه‌ها خاموش شدند تا قابلیت تیم برای مدیریت و تطبیق خود در سناریوهای مختلف را آزمایش کنند.
 
  عراق
 معاون «ابوبکر البغدادی» دستگیر شد: نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور عراق از دستگیری «سامی جاسم» معاون خلیفه خودخوانده داعش و یکی از خطرناک‌ترین سرکرده‌های این گروه تروریستی، طی یک عملیات دشوار برون‌مرزی خبر داد.
 توطئه آمریکائی صهیونیستی برای فتنه در منطقه: نویسنده سرشناس جهان عرب: تیراندازی به معترضان در بیروت و کشته شدن چندین نفر، حملات هوایی علیه سوریه و شهادت شش نفر، تقلب در انتخابات عراق همگی فتنه آمریکایی-اسراییلی برای روشن کردن آتش جنگ داخلی در منطقه است که در نهایت ناکام خواهد ماند.
 
  آمریکا
 تقلبی از کار درآمدن هدایای گرانبهای ریاض به ترامپ: نیویورکتایمز: هدایای گران‌بهای سعودی‌ها به خانواده ترامپ در سال ۲۰۱۷، تقلبی از کار درآمده است. خاندان سلطنتی عربستان سعودی در اولین سفر ترامپ به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا، به او و هیأت همراهش ده‌ها هدیه دادند. اداره حیات وحش آمریکا پس از آزمایش کردن روپوش‌هایی از پوست ببر سفید و خز یوزپلنگ و خنجری با دسته عاج حیرت زده شده و به این مسئله پی برد که این هدایای خاندان ثروتمند عربستان، تقلبی است.
 بایدن به جای سرنگونی اسد، روی ایران تمرکز میکند: نیویورکتایمز: پادشاه اردن در سال ۲۰۱۱ از بشار اسد خواسته بود کناره‌گیری کند اما حالا با او درباره ازسرگیری روابط گفت‎وگو کرده است. پس بشار اسد سرکار مانده است؛ بنابراین بایدن هم ترجیح می‌دهد به جای سرنگونی اسد بر محدود کردن ایران تمرکز کند.
 تحرکات ضد ایرانی فیسبوک: شرکت فیسبوک بار دیگر اعلام کرده، مجموعه‌ای از حساب‌های کاربری مرتبط با حکومت ایران را حذف کرده است. این شبکه اجتماعی اعلام کرد، ۹۳ حساب کاربری را در فیسبوک و ۱۹۴ حساب را از اینستاگرام پاک کرده است.
 آمریکا دلیل ریشهای تنشها در شبهجزیره کره: رهبر کرهشمالی: هیچ دلیلی وجود ندارد که تصور کنیم آمریکا کشوری متخاصم نیست. آمریکا دلیل ریشه‌ای تمامی تنش‌ها در شبه جزیره کره است. تا زمانی که آمریکا به سیاست خصمانه خود برای براندازی نظام حاکم در پیونگ‌یانگ پایان ندهد از برنامه موشکی و هسته‌ای خود عقب‌نشینی نخواهیم کرد.
 کرونا ۱۰۰ میلیون نفر را به کام فقر کشاند: دبیرکل سازمان ملل متحد: کرونا ۱۰۰ میلیون نفر را در جهان از ابتدای همه‌گیری این ویروس به فقر کشانده است. از سوی دیگر در حالی که کشورهای توسعه یافته توانسته‌اند جمعیت خود را واکسینه کنند، کشورهای فقیر هنوز آن چیزی را که نیاز دارند در اختیار ندارند.
 در مورد ایران، فقط فشار! پمپئو وزیر خارجه سابق آمریکا: ما مانع از دسترسی ایران به منابع مالی‌شان شده و تحریم‌های واقعی علیه آنها اعمال کردیم و این تحریم‌ها روی آنها تاثیرگذار بود. باید علیه ایران فشار اعمال کرد نه اینکه با آنها مذاکره کنیم.
 اینستاگرام صفحه «پرس تیوی» را مسدود کرد: اینستاگرام دسترسی شبکه پرس‌ تی‌وی به حساب کاربری خود در بستر این پلتفرم را قطع کرد.
 دلار اعتبار خود را از دست داده است: پوتین رئیسجمهور روسیه: دلار در حال از دست دادن اعتبار خود به‌عنوان یک ارز ذخیره جهانی است. میزان استفاده از دلار در مبادلات بازرگانی در حال کاهش و حجم ذخایر ارزی کشورها به صورت دلار هم کاهش یافته است.  سیاست ارزی آمریکا باعث تضعیف دلار شده است.
 انحصار واکسن، شکاف اقتصادی را بیشتر کرده است: صندوق بین‌المللی پول، تداوم فراگیری ویروس کرونا و توزیع نشدن واکسن آن در سراسر جهان را عامل افزایش شکاف اقتصادی در جهان دانست.
 باج بیش از ۵۹۰ میلیون دلار به هکرها: یک گزارش جدید وزارت خزانه‌داری آمریکا نشان داد که در شش ماه نخست سال ۲۰۲۱ میلادی قربانیان حملات باج‌افزار مجبور به پرداخت ۵۹۰ میلیون دلار باج به هکر‌ها شده‌اند.
 جهان شاهد بدترین بحران غذایی قرن: سازمان بینالمللی خیریه "صندوق نجات کودکان" هشدار داد: جهان به علت فقر، درگیری، تغییرات آب و هوایی و همه‌گیری ویروس کرونا، شاهد بدترین بحران غذایی قرن است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه