هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

اخبار کوتاه ایران

اخبار کوتاه ایران - شماره 682

اخبار کوتاه ایران

   تسلیت رهبر انقلاب به خانواده علی لندی قهرمان نوجوان ایذهای:
در تماسی از دفتر رهبر انقلاب با خانواده علی لندی نوجوان غیور ایذه‌ای، مراتب تسلیت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ابلاغ و با این خانواده داغدیده همدردی شد. علی لندی قهرمان شجاع و فداکارِ ۱۵ ساله که برای نجات دو تن از همسایگانش، خود را به آتش زده بود روز جمعه بر اثر شدت جراحات ناشی از سوختگی آسمانی شد و نام خود را جاودانه کرد.
 
  دستاوردهای راهبردی سپاه در حوزه چک و خنثیسازی بمب:
ربات غواص یونس با ماموریت رصد و شناسایی سطح زیرین کشتی‌ها و دکل‌های نفتی، راکت چک و بازرسی با کاربرد بازرسی بدنی، متلاشی‌کننده بمب و تله انفجاری رعد ۱ با قابلیت متلاشی کردن بسته‌های انفجاری، آشکارساز مواد منفجره نسل ۱ و ۲ با قابلیت آنالیز میدانی مواد منفجره و مخدر و انواع ربات‌های کشف و خنثی‌سازی بمب و مواد منفجره از جمله دستاوردهایی است که توسط فرمانده کل سپاه رونمایی شد.
 
  سروقامتان ایران بر بام آسیا ایستادند:
تیم ملی والیبال ایران با کادر کاملا ایرانی و با برتری ۳ بر صفر برابر ژاپن، بدون شکست قهرمان آسیا شد.
 
  انهدام ۴ مقر گروهکهای ضدانقلاب در شمال عراق: جانشین قرارگاه حمزه سیدالشهدا شمالغرب کشور:
۴ مقر گروهک‌های ضدانقلاب در پاسخ به تحرکات این گروه‌ها در جدار مرزی کشورمان با شمال عراق با گلوله‌های هوشمند مورد اصابت قرار گرفته و منهدم شد. گروهک‌های ضدانقلاب توسط مجموعه اطلاعاتی کشورهای معاند و بیگانه و حتی برخی کشورهای عربی در شمال عراق ساماندهی شده‌اند تا در راستای اهداف خود و ایجاد مانع در مسیر جمهوری اسلامی از آن‌ها استفاده کنند.
 
 تشکر امام خامنهای از تیم ملی والیبال در پی قهرمانی در رقابتهای ۲۰۲۱ آسیا: 
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی از تیم ملی والیبال کشورمان که در بیست‌و‌یکمین دوره مسابقات قهرمانی آسیا به مقام قهرمانی دست یافت، تشکر کردند.
 
  ثبت نام خانه اولیها از دو هفته دیگر در طرح جهش مسکن:
معاون وزیر راه و شهرسازی درباره زمان ثبت نام واحدهای طرح جهش تولید مسکن گفت: به زودی فراخوان می‌دهیم و از همه خانواده‌های فاقد مسکن دعوت می‌کنیم در این طرح ثبت نام کنند و از مزایای این پروژه استفاده کنند. طی دو هفته آتی ثبت نام شروع می‌شود. ممکن است سایت جدیدی را در نظر بگیریم یا در صفحه اقدام ملی ثبت نام را انجام دهیم.
 
  ۱۰.۸ درصد چکهای مبادلهشده در مردادماه برگشت خوردند:
مطابق آمارهای بانک مرکزی درباره چک‌های مبادله‌ شده در مرداد ماه ۱۴۰۰، ۶.۹ میلیون فقره چک به ارزش ۲۰۲.۳ هزار میلیارد تومان مبادله شده که از این میان، ۷۴۲ هزار فقره چک به ارزش ۲۹.۹ هزار میلیارد تومان برگشت خورده است.
 
  هزینههای ناباروری زیر چتر حمایتی قرار گرفت:
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی: هزینه‌های درمان ناباروری، جزو خدمات بیمه‌های پایه‌ قرار گرفت.
 
  درباره سامانه ۱۹۸ بیشتر بدانید:
سامانه ارتباطات مردمی دیوان محاسبات کشور www.dmk.ir عنوان سامانه‌ای است که همه افراد می‌توانند با ورود به آن، گزارش‌های خود را درباره تخلفات مالی دستگاه‌های دولتی ثبت کنند. علاوه بر سایت، ثبت گزارش در سامانه ارتباطات مردمی دیوان از طریق شماره ۱۹۸ نیز امکان‌پذیر است.
 
  نقطهزنی موشکهای سپاه پاسداران، بیشتر از حد تصور: جانشین فرمانده سپاه:
نقطه‌زنی تسلیحات ما به‎حدی است که اگر قرار شود نصف یک میز استودیو را بزنیم، می‌توانیم این کار را انجام دهیم.
 
  برای دریافت کارت واکسن دیجیتال پولی نپردازید: وزارت بهداشت:
مسافران به خارج کشور برای دریافت کارت واکسن دیجیتال هیچ پولی نپردازند. تنها مرجع رسمی دریافت کارت واکسن دیجیتال سامانه vcr.salamat.gov.ir است. بعضی افراد یا سازمان‌ها در ازای مبالغی، نامه یا کارت کاغذی، پلاستیکی یا دیجیتال به زبان انگلیسی خارج از سیستم وزارت بهداشت صادر می‌کنند که فاقد اعتبار است.
 
  خطر صهیونیستها برای ما کمتر از نیش پشه: فرمانده کل سپاه:
خطر رژیم صهیونیستی برای ما کمتر از نیش پشه است. وقتی برای بزرگترین امپراطوری نظامی بشر که آمریکا است قدرت‌سازی می‌کنیم، دیگر قدرت‌های کوچک مانند رژیم صهیونیستی در معادلات ما حساب نمی‌شوند. برای شکست آمریکا قدرت‌اندوزی کرده‌ایم. 

برچسب ها :
ارسال دیدگاه