هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

راه‌حل اختلاف، قتل، غارت و جنگ نیست

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی

راه‌حل اختلاف، قتل، غارت و جنگ نیست

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه همواره اختلافات قومی، مذهبی و یا فرهنگی میان امت اسلامی وجود داشته و دارد؛ اما باید در این اختلافات ادب اختلاف را رعایت کنیم، گفت: راه‌حل اختلاف، قتل، غارت، ترور، نزاع و جنگ نیست؛ بلکه ما نیاز به یک روش عقلانی برای جلوگیری از این آفات داریم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین شهریاری، ۶‌مهر در دیدار صلاح‌الدین محمد بهاءالدین دبیرکل اتحاد اسلامی کردستان عراق، توضیح مختصری درباره مدل مفهومی اتحادیه اسلامی و چهار گام این مدل برای رسیدن به امت واحده ارائه کرد.
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، با اشاره به مشترکات دینی و فرهنگی اقلیم کردستان عراق با جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: می‌توان از این اشتراکات در جهت تقویت زمینه‌های همکاری در راستای تحقق امت واحده اسلامی بهره برد.
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین شهریاری با تأکید بر اهمیت تعامل در زمینه‌های علمی، فرهنگی و علمایی و بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها در جهت تقویت و تحقق اتحادیه اسلامی، خواستار همکاری مشترک میان مجمع جهانی تقریب و اقلیم کردستان شد.
وی ادامه داد: ظرفیت‌های بسیار خوبی در زمینه توریسم دینی، فرهنگی و خدماتی، میان جمهوری اسلامی ایران و کردستان عراق وجود دارد که می‌توان از این ظرفیت‌ها در زمینه توسعه همکاری‌ها بهره برد.
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: همواره اختلافات قومی، مذهبی و یا فرهنگی میان امت اسلامی وجود داشته و دارد؛ اما باید در این اختلافات ادب اختلاف را رعایت کنیم.
وی افزود: راه‌حل اختلاف، قتل، غارت، ترور، نزاع و جنگ نیست؛ بلکه ما نیاز به یک روش عقلانی برای جلوگیری از این آفات داریم.
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین شهریاری با انتقاد از مسئله عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی توسط برخی کشورهای اسلامی، گفت: تفرقه میان امت اسلامی، همواره سیاست اصلی رژیم صهیونیستی بوده و این رژیم از زمان شکل‌گیری تاکنون تمام تلاش خود را برای ایجاد تفرقه در جهان اسلام به‌کار برده است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه