هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

اخبار کوتاه جهان

اخبار کوتاه جهان - شماره 683

اخبار کوتاه جهان

     عراق
تعداد زوار اربعین در کربلا به ۱۶ میلیون نفر رسید:
اداره عتبات عالیات عراق تعداد زوار در مراسم اربعین امسال را بیش از ۱۶ میلیون نفر اعلام کرد.

 
  چین
موشک جدید ۶ ماخی چین:
آسیا تایمز: موشک الکترو مغناطیسی جدید چین با سرعت ۶ ماخ حرکت کرده و با انفجار در یک شهر بزرگ، یک پالس الکترومغناطیسی ایجاد می‎کند و خطوط ارتباطی و برق را از بین می‎برد. این موشک توان از کار انداختن شبکه برق آمریکا را دارد. اخیرا رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا با اشاره به قابلیت‌های موشک‌های ۶ ماخی چین و روسیه گفته: «هیچ دفاعی در برابر موشک‌های مافوق صوت وجود ندارد.»


  رژیم اشغالگر صهیونیستی
«نایک»، رژیم صهیونیستی را تحریم کرد: شرکت نایک گلوبال (یکی از برندهای معروف ورزشی) اعلام کرد دیگر کالایی برای ۹۰ نمایندگی خود در اسرائیل نخواهد فرستاد. این امر باعث گران شدن شدید قیمت کالاهای این برند شد؛ هنوز علت این اقدام شرکت نایک مشخص نیست.

 
  یمن
سازمان ملل به یمن حبوبات فاسد میفرستاد! انصارالله یمن: سازمان ملل اخیرا محموله ۱۱ هزار تنی از حبوبات فاسد شده آمریکایی را به بندر الحدیده ارسال کرده. مبدأ این محموله آمریکا و اوکراین بوده است. از ماه می ‌گذشته تاکنون ۶۰۰ کانتینر مواد فاسد به یمن ارسال شده اما به دلیل غیرقابل استفاده بودن رد شده است.

تماس انگلیسی
ها با شیوخ قبایل یمن درمورد پهپاد: پهپاد جاسوسی انگلیس در استان المهره یمن سرنگون شد و حالا منابع یمنی خبر داده‎اند که نیروهای انگلیسی تماس‎هایی با شیوخ قبایل یمن داشته‌اند تا با دادن پول بتوانند پهپاد را پس بگیرند.

 
  ژاپن
استعفای دسته
جمعی کابینه ژاپن: یوشیهیده سوگا نخست‌وزیر مستعفی ژاپن به همراه همه وزرای کابینه به صورت دسته‌جمعی از سمت خود استعفا کردند تا راه برای تشکیل دولت جدید به رهبری فومیو کیشیدا هموار شود.

 
  سوئد
هلاکت کاریکاتوریست هتاک به پیامبر(ص):
لارس ویلکس،کاریکاتوریست سوئدی که با ترسیم کاریکاتورهای موهن از پیامبر اسلام(ص) خشم جهانی مسلمان را موجب شده بود، به همراه دو پلیس محافظ در یک تصادف جاده‌ای کشته شدند.

 
  آذربایجان
افشای غارت ثروت
ملی آذربایجان به دست خانواده علیاف: اسناد پاندورا نشان می‌دهد علی‌اف و همکاران نزدیکش مخفیانه در معاملات املاک در بریتانیا به ارزش بیش از ۴۰۰ میلیون پوند دست داشته‌اند.
باکو به دنبالِ خرید پدافند هوایی از رژیمصهیونیستی: اسرائیل هیوم: جمهوری آذربایجان در حال بررسی خرید سامانه پیکان-۳ از تل‎آویو است. قیمت هر موشک این سامانه ۲.۲ میلیون دلار است و تل‌آویو با این معامله سود خوبی به جیب خواهد زد.

 
 آمریکا
نسخه پایدار ویندوز ۱۱ منتشر شد:
مایکروسافت نسخه‌ پایدار ویندوز ۱۱ را منتشر کرد. مایکروسافت امکانات گسترده‌ای به ویندوز ۱۱ آورده است که شاید از مهم‌ترین آن‌ها را بتوان امکان اجرای اپلیکیشن‌های اندروید دانست.
آمریکا فروش مواد اتمی به چین را متوقف کرد: نهاد قانون‌گذار در حوزه انرژی اتمی آمریکا ارسال مواد رادیواکتیو و ایزوتوپ هیدروژن مورد استفاده در راکتورهای بزرگترین شرکت اتمی دولتی چین (CGN) را متوقف کرد.
پیشبینی بانک جهانی از رشد اقتصاد ایران: بانک جهانی در جدیدترین گزارش خود رشد اقتصادی ۲.۱ درصدی را برای اقتصاد ایران در سال ۲۰۲۱ پیش‌بینی کرد.  این در حالی است که ایران در سال ۲۰۲۰ رشد اقتصادی ۱.۷ درصدی را تجربه کرده بود.
۳ هزار مورد آزار جنسی کودکان در کلیسای کاتولیک: رویترز: وقوع 3 هزار مورد کودک‌آزاری جنسی در کلیسای فرانسه تازه‌ترین رسوایی علیه کلیسای کاتولیک به شمار می‌رود که طی ۲۰ سال گذشته درگیر رسوایی‌های متعدد آزار و اذیت جنسی بوده است. اتهامات رسیدگی شده در این تحقیق، مربوط به آزار و اذیت جنسی کودکان در دهه ۱۹۵۰ میلادی است.
شماری از مخبران سیا اخیراً کشته یا دستگیر شدهاند: مقام‌های ارشد اطلاعاتی آمریکایی هفته گذشته به تمامی دفاتر سیا در سراسر دنیا هشدار داده‌اند که شمار نگران‌کننده‌ای از مخبران به کار گرفته شده توسط این سازمان دستگیر یا کشته شده‌اند.
امضای قرارداد بزرگ نفتی ایران و ونزوئلا علیرغم تحریمها: رویترز به نقل از ۵ منبع آگاه از انعقاد یک قرارداد بزرگ نفتی میان ایران و ونزوئلا علی‌رغم تحریم‌های آمریکا خبر داد.

 
  فلسطین
تمرین
دادن مربی ایران به کشتیگیر فلسطینی: به‌دلیل اینکه کشتی‎گیر فلسطینی در مسابقات جهانی نروژ مربی نداشت، مربی تیم‎ملی ایران او را آماده کرد.

 
 افغانستان
سلاح
های آمریکایی در دست دلالهای افغانستانی:  «نیویورکتایمز»: اکنون که طالبان قدرت را در افغانستان به دست گرفته، بخش بیشتری از سلاح‌ها و تجهیزات نظامی آمریکایی به صورت آشکار توسط معامله‌گران سلاح به فروش می‌رسند.
انفجار مرگبار در نماز جمعه مسجد شیعیان قندوز: خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از منابع خود گزارش داد که تلفات انفجار در مراسم نماز جمعه در مسجد جامع شیعیان در ولایت قندوز، به بیش از 250 شهید و مجروح افزایش یافته است. داعش مسئولیت این حمله‌ را بر عهده گرفت.

 
  روسیه
آزمایش موفق موشک فراصوت روسیه از زیردریایی اتمی:
وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، اولین آزمایش موشک فراصوت «زیرکن» از زیردریایی اتمی در دریای «بارنتز» با موفقیت انجام شد.

 

برچسب ها :
ارسال دیدگاه