لبیک ستاد راهبری حقوق بشر حوزههای علمیه به پیام اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی
ستاد راهبری حقوق بشر حوزههای علمیه، به نمایندگی از فضلای دغدغهمند و اندیشمندان عرصه فقه و حقوق اسلامی، ضمن عرض سپاس و تشکر عمیق بابت این روشنگری مدبرانه، با تمام وجود به منویات و فرامین آن رهبر ارجمند ادامالله عزهالعالی، اعلام لبیک مینماید.
متن بیانیه ستاد راهبری حقوق بشر حوزههای علمیه در لبیک به پیام اخیر مقام عظمای ولایت، حضرت امام سیدمجتبی خامنهای دام ظلهالوارف به این شرح است:
بسمالله الرحمن الرحیم
[یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا إِنتَنصُرُوا اللَّهَ یَنصُرْکُمْ وَیُثَبِّتْ أَقْدَامَکُمْ] (محمد/۷)
محضر مبارک ولیّّامر مسلمین جهان، حضرت آیتالله امام سیدمجتبی حسینی خامنهای (مدظلهالعالی)
سلام علیکم ورحمةالله وبرکاته
پیام حکیمانه، بصیرتافزا و عزتمندانه حضرتعالی خطاب به ملت رشید و باوفای ایران اسلامی در باب تفاهمنامه اخیر، بار دیگر تجلیبخش هدایتهای پیامبرگونه و صلابت علوی آن رهبر فرزانه در صیانت از عزت، استقلال و اقتدار امت اسلامی بود.
بیان صریح و صادقانه حضرتعالی با مردم مبعوث، در خصوص تنفیذ مشروط اقدام به تفاهم ناشی از تلاشهای دلسوزانه مسئولان، در کنار هشدار قاطع نسبت به زیادهخواهیهای دولت مستکبر آمریکا که از روی استیصال و درماندگی تن به این مسیر داده و توجهدادن به فاصله آن از اصول متوقَّع، نقشه راهی روشن برای صیانت از حقوق ملت ایران و جبهه پرافتخار مقاومت ترسیم نمود.
تأکید حضرتعالی بر این حقیقت که مذاکره و تعامل، هرگز بهمعنای تسلیم در برابر اراده باطل و پذیرش نظر دشمن نخواهد بود، تجلیگاه قاعده قرآنی [وَلَن یَجْعَلَ اللَّهُ لِلْکَافِرِینَ عَلَی الْمُؤْمِنِینَ سَبِیلًا] (نساء/۱۴۱) و زمینهساز تحقق قاعده شریف «نفی سبیل» در ساحت مناسبات بینالمللی است.
«ستاد راهبری حقوق بشر حوزههای علمیه»، به نمایندگی از فضلای دغدغهمند و اندیشمندان عرصه فقه و حقوق اسلامی، ضمن عرض سپاس و تشکر عمیق بابت این روشنگری مدبرانه، با تمام وجود به منویات و فرامین آن رهبر ارجمند ادامالله عزهالعالی، اعلام لبیک نموده و به استحضار میرساند:
بازگشت به اصول اعلامی و منویات رهبری معظم، لازمه لاینفک هرگونه اقدام کارگزاران نظام اسلامی بوده و عرصه حقوق بینالملل، کارزار تقابل ارادهها و صیانت از خطوط قرمز مکتبی و ملی ابلاغ شده است؛ از اینرو، این ستاد با تکیه بر مبانی متقن دینی و ظرفیتهای غنی فقه بینالملل اسلامی، آمادگی کامل و قاطع خود را جهت پایش مستمر اقدامات و کنشگریهای طرفین از منظر حقوق بینالملل، رصد دقیق دستاوردها و ارزیابی موشکافانه تعاملات فیمابین اعلام میدارد. ما بهعنوان دیدهبانان حوزوی عرصه حقوق بشر و حقوق بینالملل، تحرکات جبهه استکبار را رصد نموده و با تبیین علمی و حقوقی، اجازه نخواهیم داد ابزارهای معاهدهای و دیپلماتیک، محملی برای زیادهخواهی یا نفوذ دشمن غدار گردد.
امید است در پرتو عنایات خاصه حضرت بقیةاللهالأعظم (ارواحنا فداه) و تحت زعامت داهیانه آن رهبر حکیم، شاهد عزت، نصرت و فتوحات روزافزون برای ملت غیور ایران و جبهه مقاومت باشیم.
والسلام علیکم ورحمةالله وبرکاته
ستاد راهبری حقوق بشر حوزههای علمیه
قم مقدسه/ ۲۹ خرداد ۱۴۰۵
گزارش: مرتضی حیدری