هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

نخستین اجلاسیه بین‌المللی واقفان و ناذران رضوی برگزار شد

نخستین اجلاسیه بین‌المللی واقفان و ناذران رضوی برگزار شد

نخستین اجلاسیه بین‌المللی واقفان و ناذران رضوی با حضور مهمانانی از ۱۰ کشور جهان در جوار بارگاه منور رضوی به همت معاونت امور بین‌الملل آستان قدس رضوی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه ، حجت‌الاسلام مصطفی فقیه اسفندیاری؛ معاون امور بین‌الملل آستان قدس رضوی در نخستین اجلاسیه بین‌المللی واقفان و ناذران رضوی که در محل تالار شیخ طبرسی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی، با حضور بیش از 80 واقف و ناذر داخلی و خارجی و فعالان این حوزه برگزار شد، گفت: این همایش در راستای اکرام واقفان و ناذران، شبکه‌سازی و ایجاد ارتباط دائم واقفان و ناذران، اجتماعی‌سازی وقف و نذر و شناساندن ظرفیت‌های آن در آستان قدس رضوی برگزار شد.
وی افزود: در این همایش دو روزه واقفانی از کشورهای ایتالیا، آفریقای جنوبی، افغانستان، هند، پاکستان، انگلیس، استرالیا، بحرین، عراق، کویت، سوئد و آمریکا حضور داشتند و یکی از برنامه‌های محوری این اجلاسیه بازدید از پروژه‌های رواق امیرالمومنین(ع) و زیرسطحی شیخ حر عاملی و همچنین آشنایی با فعالیت‌های دیگر آستان قدس رضوی بود.
معاون امور بین‌الملل آستان قدس رضوی با اشاره به این که واقفان و ناذران نقش بی‌بدیلی در احیا و ایجاد بسترهایی برای تحقق تمدن نوین اسلامی ایفا می‌کنند، گفت: ما بر این باور هستیم که سنت حسنه تمدن‌ساز وقف و نذر که پیوندی با اخلاق اسلامی و احکام و فقه دارد، می‌تواند بسترساز تمدن نوین اسلامی باشد.
وی اضافه کرد: آستان قدس رضوی به عنوان بزرگترین نهاد موقوفاتی جهان و مرکزی برای تبلیغ معارف قرآن و سنت حمایت از نیازمندان و زائران امام رضا(ع) در حوزه‌های مختلف از جمله وقف و نذر به ویژه زائران، سلامت و درمان فعالیت می‌کند.
گفتنی است این همایش دو روزه سوم و چهارم مهرماه، در قالب سه پنل تخصصی همراه با بازدیدهایی از پروژه های عمرانی و پروژه‌های بیمارستان رضوی تدارک دیده شده بود.

ارسال دیدگاه