هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

حمایت مراجع عظام تقلید از مردم مظلوم لبنان با اجازه مصرف بخشی از سهم امام(ع)

در مراسم بزرگداشت شهید نصرالله در دفتر آیت‌الله‌العظمی نوری همدانی عنوان شد

حمایت مراجع عظام تقلید از مردم مظلوم لبنان با اجازه مصرف بخشی از سهم امام(ع)

مراسم بزرگداشت شهدای مظلوم لبنان به‌ویژه عالم مجاهد شهید حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن نصرالله(رض) با حضور حضرت آیت‌الله نوری همدانی، علما، نمایندگان بیوت مراجع عظام تقلید، جمعی از اعضای جامعه مدرسین و مجلس خبرگان رهبری، مسئولان استانی، فضلا، اساتید، طلاب و اقشار مختلف مردم، ۱۳مهر از سوی معظم‌له در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین نظری‌منفرد، در این مراسم با اشاره به ظلم و جنایات رژیم صهیونیستی در حق مردم مظلوم لبنان و فلسطین، گفت: خداوند متعال در آیات پایانی سوره توبه تأکید کرده که اجر کسانی که قدماً، مالاً و جاناً به‌یاری مظلومان می‌شتابند، نوشته می‌شود.
وی حمله موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به سرزمین‌های اشغالی را دارای بازتاب بسیار گسترده در رسانه‌های جهان توصیف کرد و گفت: این عملیات که در پاسخ به ترور مهمان ما شهید هنیه در تهران و شهادت سردار نیل‌فروشان و سید مقاومت در لبنان صورت گرفت، مایه شگفتی و تعجب دشمنان از قدرت و اقتدار جمهوری اسلامی شد.
این استاد حوزه علمیه قم، با تأکید بر اینکه خدای متعال یاری‌گران دین الهی را تنها نمی‌گذارد، گفت: رژیم کودک‌کش اسرائیل روزگاری خود را قدرت بلامنازع منطقه می‌دانست و فلسطینی‌ها به‌تنهایی و با سنگ با این رژیم مقابله می‌کردند؛ اما امروز کشورهای حامی مقاومت، اسرائیل را احاطه کرده‌اند.
حجت‌الاسلام والمسلمین نظری‌منفرد، با اشاره به بمباران شدید ضاحیه بیروت توسط رژیم صهیونیستی یادآور شد: بدون شک صهیونیست‌ها از این اقدامات به جایی نمی‌رسند؛ چون این وعده خدا خطاب به مسلمانان است که اگر ایمان داشته باشند، برتر و پیروزند.
وی با انتقاد شدید از رفتار منافقانه غربی‌ها، گفت: این‌ها در مقابل جنایات غده سرطانی اسرائیل که خودشان به وجود آورده‌اند، سکوت کردند؛ اما عملیات موشکی ایران را که در چارچوب قوانین دفاع مشروع بین‌المللی بود، محکوم می‌کنند.
این استاد حوزه علمیه قم، با اشاره به اینکه جنگ بین حق و باطل سختی‌ها و شهید دادن‌ها دارد؛ اما امتیاز رزمندگان اسلام در این است که خداوند حامی و پشتیبان آنان است، گفت: احساسات عمیق مردمی در قبال شهادت شهید نصرالله(ره) و حمایت مراجع عظام تقلید از مردم و شیعیان مظلوم لبنان، با اجازه مصرف بخشی از سهم امام (ع) قابل قدردانی است.
 
 

ارسال دیدگاه