هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

انتقاد تند شیخ الازهر از سکوت مرگبار جهان در برابر جنایات جنگی اسرائیل

انتقاد تند شیخ الازهر از سکوت مرگبار جهان در برابر جنایات جنگی اسرائیل

شیخ احمد الطیب گفت: امت اسلامی باید تمام تلاش خود را برای نشان دادن همبستگی با کودکان، زنان، جوانان و سالمندان غزه و با ملت‌های ما در سودان، یمن و جاهای دیگر انجام دهد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، دکتر احمد الطیب، شیخ الازهر، در سخنرانی خود به‌مناسبت جشن میلاد پیامبر اکرم(ص) که در مرکز همایش‌های بین‌المللی المناره و توسط وزارت اوقاف با حضور عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر برگزار شد، گفت: ما باید مقایسه یا مناظره‌ای بین جنگ بر اساس شریعت اسلام و الگوی عالی بشردوستانه آن و تصویر زشت جنگ جدید در قرن بیست و یکم که منجر به نسل‌کشی‌ها، قتل‌عام‌های وحشیانه و جنایات فجیع شده است، انجام دهیم.
شیخ الازهر  افزود: این جنایت‌ها علیه مردم ستمدیده‌ای صورت می‌گیرد که جهان قدرتمند و متمدن ما، از حمایت و ایستادن در کنار مظلومان شانه خالی کرده است و مانند قبر‌ها در مقابل درد‌ها و فریاد‌ها سکوت اختیار کرده و سپس به‌عنوان صدقه دادن به ملت‌های فقیر، به تسلیت گفتن خشک و خالی اکتفا می‌کند یا با احساسات سردی که یادآور احساسات قاتلی است که در تشییع جنازه مرده خود راه می‌رود و تسلیت مردم را پاسخ می‌دهد، با این جنایت‌ها برخورد می‌کند.
وی ادامه داد: کافی است یک بار دیگر بیاموزیم که در حکم عقل، مقایسه خیر و شر، بین خوبی و زشتی، بین فضیلت و پستی و ... درست نیست.
احمد الطیب بیان کرد: درسی که در سالروز میلاد پیامبر اکرم(ص) باید به یاد داشته باشیم، این است که این امت را نسبت به خود و تاریخ کهن و پرافتخار و توانمندی‌های مادی و معنوی و توانایی‌های خلاق خود آگاه کنیم و یقین داشته باشیم که اگر بخواهیم، راه درمان خود را بلدیم.
وی تصریح کرد: امت باید تمام تلاش خود را برای نشان دادن همبستگی با کودکان، زنان، جوانان و سالمندان غزه و با ملت‌های ما در سودان، یمن و جاهای دیگر انجام دهد و بداند که این منتی بر این ملت‌های رنج‌دیده روی زمین نیست؛ بلکه وظیفه خویشاوندی در دین و پیوند خون و خویشاوندی و سرنوشت مشترک است.

 

برچسب ها :

اسرائیل

ارسال دیدگاه