هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

هیچ قدرتی همچون مکتب امام حسین(ع) ظرفیت بسیج عمومی برای اصلاح جامعه بشری را ندارد

آیت‌الله کعبی

هیچ قدرتی همچون مکتب امام حسین(ع) ظرفیت بسیج عمومی برای اصلاح جامعه بشری را ندارد

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با اشاره به ظرفیت مکتب امام حسین(ع) در بسیج عمومی برای اصلاح جامعه بشری، تأکید کرد: هیچ قدرتی مثل قدرت امام حسین(ع) و مکتب ایشان، توانایی بسیج ظرفیت‌های انسانی برای اصلاح و پیشرفت، عدالت و خدمت به انسانیت و بشریت را ندارد.

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت‌الله کعبی نایب‌رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در جمع موکب‌داران حسینی در پایانه مرزی چذابه در طریق الحسین(ع) خوزستان، با اشاره به اهمیت اربعین حسینی و ظرفیت مکتب امام حسین(ع) در بسیج عمومی برای اصلاح جامعه بشری، اظهار کرد: به‌یقین می‌توان گفت که هیچ قدرتی مثل قدرت امام حسین(ع) و مکتب ایشان، توانایی بسیج ظرفیت‌های انسانی برای اصلاح و پیشرفت، عدالت و خدمت به انسانیت و بشریت را ندارد.
عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری، با بیان این سؤال که وقتی ما می‌گوییم، ملت ایران، ملت حسینی است، مراد چیست؟ ابراز کرد: مراد ما این است که آرمان‌های حسین‌بن علی(ع)همان آرمان‌های ملت ایران اسلامی است و هرچه امام حسین(ع) می‌خواست، ملت ایران نیز در پی رسیدن به همان خواسته‌هاست.
وی شاخصه‌های امام حسین(ع) و شهدای کربلا را، شاخصه‌ای روح‌بخش، اقتدار‌آفرین، امیدآور و تعالی‌بخش برای ملت ایران عنوان و بیان کرد: حسین‌بن علی(ع)، منشأ اقتدار ایران اسلامی است؛ یعنی این امام حسین(ع) است که به ملت ایران روح و نشاط می‌دهد.
نایب‌رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تأکید کرد: محرم و صفر و اربعین حسینی در نزد ملت ایران، ایام قدسی، متعالی، معنوی، روح‌بخش، وحدت‌آفرین و حرکت‌ساز است و ملت ایران اسلامی، هم در قبل از انقلاب اسلامی که در آن زمان، طاغوت‌زدایی کرد و هم در بعد از انقلاب اسلامی، علی‌رغم فراز و فرودها و فشارها، در مقابل استکبار جهانی و ظلم ایستاد و روز به روز پیشرفت کرده و مقتدر شد.
جبهه مقاومت، الهامگرفته از مکتب حسینی است
وی افزود: امروز جبهه مقاومت از مکتب حسینی الهام گرفته است و جبهه مقاومت و ملت فلسطین و مردم غزه، از کربلایی حسینی مدد گرفته‌اند و علی‌رغم مظلومیت‌ها و ظلم‌ها در برابر رژیم صهیونسیتی ایستاده و بر قلب اشغال‌گران قدس یورش می‌برند؛ چراکه ملت حسینی یعنی ملت ایستاده، مقاوم، خستگی‌ناپذیر و پای کار که برای دفاع از حق و عدالت، تردیدی به خود راه نمی‌دهد.
آیت‌الله کعبی اظهار کرد: ضعیف بودن، نه‌تنها حرام شرعی؛ بلکه خلاف مکتب حسینی است که شامل ضعف فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، بهداشتی، اخلاقی و معنوی، خانوادگی و آسیب‌ها و چالش‌ها می‌شود و ملت حسینی، ملتی سرافراز است که حق ندارد، ضعیف و ذلیل باشد؛ که اگر چنین باشد، از آرمان‌های حسینی به‌دور است.
عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به اینکه جامعه ایران، جامعه حسینی است، خاطرنشان کرد: ممکن است کسی بگوید، چگونه می‌توان به جامعه ایران اسلامی که دارای برخی از ضعف‌هاست، جامعه حسینی اطلاق کرد؟ در جواب باید گفت: جامعه ایران جامعه‌ای حسینی است؛ چون جرم و جنایت را تحمل نمی‌کند و مهم نیست، اشکال در جامعه نباشد؛ بلکه مهم این است که آن جامعه، جرم را تحمل نکند؛ درحالی‌که ایران اسلامی، با همه مظاهر تباهی و عقب‌ماندگی درحال مبارزه است.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه، وجود وحدت و صمیمیت را از جمله ویژگی‌های جامعه حسینی عنوان و بیان کرد: اختلاف، نقطه ضعف بوده و جامعه حسینی را دچار تشتت می‌کند و ملت ایران، باید در عرصه‌های مختلف با صمیمیت و وحدت به پیش رفته و اختلافات را کنار گذارد و در راه واحد با همبستگی، مسیر خود را با موفقیت طی کند.

ارسال دیدگاه