هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

اخبار کوتاه ایران

اخبار کوتاه ایران - شماره 809

اخبار کوتاه ایران

  ایران به سازمان ملل اطلاع داد: سپاه پاسداران به رژیم صهیونیستی حمله خواهد کرد:
ایران رسماً سازمان ملل را از قصد خود برای انجام یک اقدام تلافی‌جویانه دفاع از خود علیه اسرائیل مطابق با ماده ۵۱ منشور سازمان ملل مطلع کرده است. جمهوری اسلامی ایران پیش‌تر نیز قبل از حمله موشکی و پهپادی به اسرائیل در  ۲۵ فروردین، در نامه‌ای مشابه به گوترش به‌همین بند منشور ملل متحد استناد کرده بود.

  الزامِ ثبت رسمی معاملات غیرمنقول در سال جاری:
با تصویب قانون الزام به ثبت رسمی معاملات غیرمنقول در سال جاری، از این پس برای آن دسته از املاک (مسکن و زمین) که سند رسمی آنها از تاریخ 3/4/۱۴۰۳ صادر شده باشد، معاملات خرید و فروش بعدی باید بر اساس سند رسمی و در دفاتر اسناد رسمی انجام پذیرد. در صورت انجام هرگونه معامله و خرید و فروش با قولنامه عادی، هیچ‌گونه اثر حقوقی شامل: مالکیت و دعاوی حقوق در محاکم قضایی و اقدامات قانونی بعدی در ادارات دولتی نسبت به آنها پذیرفته نمی‌شود. 

 فناوری چینی ساخت مسکن به ایران میآید:
مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید: فناوری چینی ساخت‌و‌ساز مسکن به کشور وارد می‌شود. چند شرکت چینی از پروژه‌های مسکن شهرهای جدید پردیس و پرند بازدید کردند. در موضوع ساخت مسکن هیچ نیازی به ورود شرکت‌های خارجی از جمله شرکت‌های چینی نداریم؛ اما موضوع مهم، استفاده از فناوری‌‌های نوین ساخت‌و‌ساز مسکن و ساختمان است.

  ۱۹ هزار خودرو در گمرکات است:
مدیرکل صنایع خودرو وزارت صمت: هم‌اکنون ۱۹ هزار دستگاه خودرو در گمرکات موجود است. ۴۳ هزار دستگاه خودرو نیز در مناطق و در حال حمل داریم که مجموعاً ۸۲ هزار و ۳۶۵ دستگاه تحت واردات و در گمرکات و در حال حمل هستند. با توجه به ثبت سفارشات بیش از ۹۰ هزار خودرو، در سال ۱۴۰۲ واردات حدود ۱۱ هزار و ۱۲۲ دستگاه خودرو انجام شده و در چهار ماهه امسال نیز، حدوداً ۱۰ هزار دستگاه وارد کشور شد. ابلاغیه خودروهای کارکرده هم به‌تازگی انجام شده است.

  ذخیره زیر ۲۰درصدی ۱۰ سد مهم کشور:
درحالی‌که در مجموع سدهای کشور، ۶۰درصد ظرفیت مخازن سدها پر و ۴۰درصد آن خالی است، از بین سدهای مهم تأمین آب شرب و کشاورزی، ۱۰ سد مهم، ذخایری زیر ۲۰درصد دارند و به‌عبارتی بیش از ۸۰درصد ظرفیت آنها خالی است. 

  پاسخ ترور شهید هنیه، عملیات ویژه است:
نمایندگی جمهری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد، در واکنش به ترور اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران، در حساب رسمی خود در برنامه ایکس نوشت: پاسخ ترور، عملیات ویژه‌ است؛ اما سخت‌تر و پشیمان‌کننده.

  لغو مجوز ایرلاینهای گرانفروش پروازهای اربعین:
سخنگوی سازمان هواپیمایی: اگر عوامل فروش بلیت پروازهای ویژه اربعین نرخ مصوب را رعایت نکنند، با لغو مجوز یا معرفی به سازمان تعزیرات حکومتی مواجه می-شوند. درصورتی‌که در حوزه نمایش، عرضه و فروش بلیت، اقدامی خارج از نرخ‌های مصوب تعیین‌شده، صورت پذیرد، مرتکبین تحت عنوان گران‌فروشی، به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

  کشف و امحای ۴ هزار ماینر غیرمجاز:
مدیرعامل توانیر: ماینرها پدیده‌ای هستند که طی ۵ سال اخیر در ایران شناخته شده و به‌صورت غیرمجاز مورد استفاده قرار گرفته‌اند. در ۵ ماه نخست امسال،  ۴ هزار و ۵۵۷ دستگاه ماینر غیرمجاز در کشور کشف شده که با مجوز سازمان اموال تملیکی، امحا شدند.

  هپکو پس از ۱۵ سال به سوددهی رسید:
مدیرعامل هلدینگ هپکو: در حال حاضر بیش از ۲۰ نوع محصول راهسازی و معدنی و پروژه‌های صنعتی در شرکت تولید شده و پس از ۱۵ سال برای اولین‌ بار به مرحله سودآوری رسیده‌ایم.

  ۱۰۰ هزار دانشجو از ۹۴ کشور جهان در ایران تحصیل میکنند:
معاون بورس و دانشجویان بین‌الملل: ۱۰۰ هزار دانشجو از ۹۴ کشور جهان در ایران تحصیل می‌کنند. از این تعداد ۹۸ درصد شهریه‎پرداز و ۲ درصد بورسیه هستند.

  تعطیلی روز شنبه، خلاف موازین شرع است:
سخنگوی شورای نگهبان: تعیین محدوده روز‌های کاری هفته به یک‌شنبه تا پنج‌شنبه که مستلزم تعطیلی روز شنبه می‌باشد، خلاف موازین شرع شناخته شد

  افزایش ۵.۵ درصدی مصرف برق نسبت به سال قبل:
مدیر بهره‌برداری و کنترل شبکه برق: نسبت به یکسال پیش، افزایش ۵/۵ درصدی مصرف برق داریم که این مقدار مصرف، غیرمعمول است. از مردم درخواست می‌کنیم، در ساعات اوج مصرف، مدیریت درست داشته باشند تا بتوانیم، تابستان را بدون مشکل سپری کنیم.

  آغاز واکسیناسیون پنوموکوک برای نوزادان تهرانی:
تزریق واکسن پنوموکوک به نوزادان دو ماهه و تزریق دوز یادآور آن در چهار ماهگی و ۱۲ ماهگی در مراکز بهداشت تحت پوشش دانشگاه‌ علوم پزشکی شهید بهشتی آغاز شد. پنوموکوک ویروس شایعی است که به‌دلیل استقرار در نزدیک مغز، گوش‌ها، سینوس‌ها و ریه، ارگان‌های مختلفی را درگیر عفونت می‌کند که عفونت تنفسی از سایر انواع آن شایع‌تر است.

  ساخت آشکارساز شعله در حوزه اطفای حریق:
محققان یک شرکت دانش‌بنیان ایران، موفق به ساخت آشکارساز شعله شدند که برای آشکارسازی تشعشعات مرئی و نامرئی در سیستم‌های اعلام حریق(F&G) به‌کار می‌رود. شاهد فراهانی عضو هیئت‌مدیره یک شرکت دانش‌بنیان گفت: آشکارساز شعله یا همان فلیم دتکتور (Flame detector)جدیدترین محصول این شرکت بوده که برای تشخیص شعله طراحی شده و امکان تشخیص کوچک‌ترین سایز شعله را در کمتر از یک ثانیه فراهم می‌کند؛ از این‌رو در محیط‌هایی مانند پالایشگاه‌ها و صنایع پرخطر بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

  قطار ترکیبی تهران- کربلا راهاندازی میشود:
​​​​​​​
مدیرعامل راه‌آهن: قطار ترکیبی تهران- کربلا راه‌اندازی می‌شود. امسال به‌صورت ۲۴ ساعته از ایستگاه خرمشهر به نقطه صفر مرزی شلمچه، قطار در نظر گرفته شده که دو قطار به ظرفیت ۴۰۰ نفر در این مسیر استفاده خواهد شد. برای اربعین حسینی ۱۴۰۳ با احتساب قطارهای فوق‌العاده، ۶۰۰ هزار صندلی رفت ‌و برگشت پیش‌بینی شده است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه