هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

 اسلام و ایران با علم و دانش ارتباط پیوسته و کهن دارند

آیت‌الله اعرافی در مراسم راه‌اندازی نخستین دستگاه سی تی آنژیوگرافی استان قم

 اسلام و ایران با علم و دانش ارتباط پیوسته و کهن دارند

در مراسمی با حضور آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور و مسئولان استانی، نخستین دستگاه سی تی آنژیوگرافی استان در بیمارستان حضرت ولی‌عصر(عج) قم راه‌اندازی شد.
آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه در این مراسم، با اشاره به ارتباط پیوسته و کهن اسلام و ایران با علم و دانش و پزشکی، گفت: از افتخارات ایران از دیرباز تاکنون حرکت به سمت فتح قله‌های علم و دانش به‌ویژه علم پزشکی است.
مدیر حوزه‌های علمیه کشور، با تأکید بر اینکه نباید به دستاوردهای پزشکی در کشور قانع بود و اکتفا کرد، افزود: ایران باید همواره پرچمدار مرزهای علم و فناوری و در حوزه دانش پزشکی پیشتاز باشد.
نایب‌رئیس مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به ارتباط حوزه‌های علمیه با نظام سلامت از گذشته تاکنون، افزود: علما و خیرین در حوزه علمیه، همواره به موضوع سلامت و بهداشت و درمان توجه داشتند و در این زمینه خدمات ارزشمند و ماندگاری انجام دادند.
دکتر مهدی مصری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم هم در این مراسم، گفت: دستگاه سی تی آنژیوگرافی به‌منظور توسعه و تکمیل تجهیزات بیمارستانی و ارائه خدمات به بیماران و از طریق هیئت امنای صرفه‌جویی ارزی وزارت بهداشت خریداری شده است که تمامی خدمات ارائه‌شدبا تعرفه دولتی انجام خواهد شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم ادامه داد: این دستگاه یکی از به‌روزترین دستگاه‌های سی تی آنژیوگرافی در سطح کشور است که به روش غیرتهاجمی می‌تواند، برای تصویربرداری از عروق شریانی و وریدی بدن بیماران استفاده شود.
وی خرید تجهزات نوین درمانی و نصب آن در مراکز درمانی را از اقدامات ویژه دولت سیزدهم در حوزه بهداشت و درمان برشمرد که مردم امروز از خدمات آن استفاده می‌کنند.
گزارش: جلال خسروی

ارسال دیدگاه