هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

نسخه Pdf

ملت عزیز ایران تسلیت

امام خامنه‌ای

ملت عزیز ایران تسلیت

​​​​​​​بسمالله الرحمن الرحیم
انا لله وانا الیه راجعون
با اندوه و تأسف فراوان خبر تلخ درگذشت شهادت گونه عالم مجاهد، رئیسجمهور مردمی و با کفایت و پرتلاش، خادمالرضا(ع) جناب حجتالاسلام والمسلمین آقای حاج سیدابراهیم رئیسی و همراهان گرامی ایشان رضوان الله علیهم را دریافت کردم.
این حادثه ناگوار در اثنای یک تلاش خدمترسانی اتفاق افتاد؛ همه مدت مسئولیت این انسان بزرگوار و فداکار چه در دوران کوتاه ریاست جمهوری و چه پیش از آن، یکسره به تلاش بیوقفه در خدمت به مردم و به کشور و به اسلام سپری شد.
رئیسی عزیز خستگی نمیشناخت. در این حادثه تلخ، ملت ایران، خدمتگزار صمیمی و مخلص و باارزشی را از دست داد. برای او صلاح و رضایت مردم که حاکی از رضایت الهی است، بر همهچیز ترجیح داشت، از اینرو آزردگیهایش از ناسپاسی و طعن برخی بدخواهان، مانع تلاش شبانه‌‌روزیاش برای پیشرفت و اصلاح امور نمیشد.
در این حادثه سنگین شخصیتهای برجسته‌‌ای مانند حجتالاسلام آلهاشم امام جمعه محبوب و معتبر تبریز، جناب آقای امیرعبداللهیان وزیر خارجه مجاهد و فعال، جناب آقای مالک رحمتی استاندار انقلابی و متدین آذربایجان شرقی و گروه پروازی و دیگر همراهان نیز به رحمت الهی پیوستند.
اینجانب پنجروز عزای عمومی اعلام میکنم و به ملت عزیز ایران تسلیت میگویم. جناب آقای مخبر طبق اصل ۱۳۱ قانون اساسی در مقام مدیریت قوه مجریه قرار میگیرد و موظف است به همراهی رؤسای قوای مقننه و قضائیه، ترتیبی دهند که ظرف حداکثر پنجاهروز رئیسجمهور جدید انتخاب شود.
در پایان تسلیت صمیمیخود را به مادر گرامی جناب آقای رئیسی و همسر فاضل و بزرگوار ایشان و دیگر بازماندگان رئیسجمهور و خانوادههای محترم همراهان بهویژه والد ماجد جناب آقای آلهاشم معروض میدارم و صبر و تسلای آنان و رحمت الهی برای درگذشتگان را مسئلت میکنم.
سیدعلی خامنهای
 31/2/1403

برچسب ها :

ارسال دیدگاه