هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

به دغدغه‌های مراجع عظام تقلید در بانکداری توجه جدی شود

آیت‌الله اعرافی در دیدار مدیرعامل بانک ملی ایران

به دغدغه‌های مراجع عظام تقلید در بانکداری توجه جدی شود

مدیر حوزه‌های علمیه کشور، توجه به مباحث فقهی و شرعی در بانک‌ها را بسیار مهم دانست و تأکید کرد: لازم است کار بانکداری به‌صورت پاکیزه، درست، باانضباط و مطابق فرایند فقهی که در نظام اسلامی تعریف شده است، انجام شود و حتماً به دغدغه‌های مراجع عظام تقلید در مباحث بانکداری توجه جدی شود.
آیت‌الله اعرافی، ۳۰ فروردین در دیدار ابوالفضل نجارزاده، مدیرعامل بانک ملی ایران که در دفتر مدیر حوزه‌های علمیه در قم برگزار شد، گفت: اعمال خوبی که انسان انجام می‌دهد، با رعایت چند اصل، ارزش مضاعف پیدا می‌کند؛ چنانچه اموری همچون برنامه‌ریزی دقیق و انضباط، کار خوب را بهتر و خوب‌تر می‌کند.
مدیر حوزه‌های علمیه کشور افزود: اینکه انسان کار خوب را در چه موردی و با چه بردی انجام دهد، خود مسئله مهمی است؛ اینکه تسهیلات برای پروژه‌های حیاتی کشور مصرف شود، بسیار باارزش بوده و دنیا و آخرت انسان را آباد می‌کند.

ضرورت توجه به مباحث فقهی و شرعی در بانکها
آیت‌الله اعرافی در ادامه توجه به مباحث فقهی و شرعی در بانک‌ها را بسیار مهم دانست و تأکید کرد: لازم است کار بانکداری به‌صورت پاکیزه، درست، باانضباط و مطابق فرایند فقهی که در نظام اسلامی تعریف شده است، انجام شود و حتماً به دغدغه‌های مراجع عظام تقلید در مباحث بانکداری توجه جدی شود.
عضو خبرگان رهبری توجه به محرومان جامعه را مهم دانست و خاطرنشان کرد: تأمین نیازهای خرد مردم در قالب قرض‌الحسنه بسیار مهم است؛ توجه به جوانانی که به‌تازگی تشکیل خانواده داده‌اند و حمایت از آنان، بسیار کار ارزشمندی است.
آیت‌الله اعرافی تأمین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی را مهم دانست و تصریح کرد: سرمایه در گردش واحدهای تولیدی و حمایت از آن‌ها، امر مبارکی است که باید ادامه داشته باشد.

توجه به مردمیسازی و بخش خصوصی
عضو شورای‌عالی حوزه‌های علمیه، توجه جدی به پروژه‌های راهبردی و اهتمام بیشتر به خصوصی‌سازی را بسیار مهم دانست و ابراز کرد: امروز ما در مسئله خودرو، زمین‌گیر هستیم و حال آنکه اگر این صنعت به خود مردم واگذار شود، بسیاری از مشکلات حل می‌شود. من مدافع بخش خصوصی هستم و اگر در اموری همچون خودرو، راه، فرودگاه و... که همه از آن بهره‌مند می‌شوند و در آبروی کشور و نظام مؤثر است، بهتر عمل شود و از آنها گره‌گشایی شود، تأثیر و برکات زیادی نصیب مردم می‌شود.
​​​​​​​
در اجرای سیـاستهـای اصل ۴۴ بهخوبی عمل نشد
عضو خبرگان رهبری تأکید کرد: رهبری معظم انقلاب اسلامی، در شعار امسال همچون گذشته، بر نقش مردم تأکید داشتند؛ چراکه مشارکت مردم بسیار مهم است؛ البته در اجرای سیاست‌های اصل۴۴ قانون اساسی به‌خوبی عمل نشد.
مدیر حوزه‌های علمیه کشور در پایان، توجه بیشتر به امر مولدسازی را خواستار شد و گفت: بانک‌ها امر مولدسازی را که مصوبه سران قوا است، جدی‌تر از قبل بگیرند؛ چراکه به آن‌چیزی که مد نظر بود، نرسیدیم.
در ابتدای این دیدار مدیرعامل بانک ملی ایران نیز به ارائه گزارشی از برنامه‌ها و فعالیت‌های انجام‌شده در این بانک، در راستای خدمت به مردم پرداخت.
گزارش: جلال خسروی
 

برچسب ها :
ارسال دیدگاه