هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

نسخه Pdf

چرا مشارکت گسترده مردم در انتخابات اهمیت دارد؟

چرا مشارکت گسترده مردم در انتخابات اهمیت دارد؟

منتخبی از بیانات امام خامنه‌ای

   همه باید تلاش کنند که این انتخابات، پُرشور برگزار شود. این انتخابات، نشان‌دهنده واقعی حضور مردم در صحنه سیاسی کشور باشد. هر انتخاباتی که پُرشور شود، کشور را بیمه می‌کند. (15 مهر 77) کشور ما متکی به آرای مردم است. علت اینکه دشمنان ملت و طمع‌ورزان به این آب و خاک نتوانسته‌اند، در طول بیست وشش سال گذشته، گزندی وارد کنند، حضور و اراده و مشارکت مردم در صحنه‌های مختلف بوده است(یکم فروردین 84)
 یک مسئله‌ مهم درباره‌ انتخابات، حضور حدّاکثری است؛ لذا هرچه جمعیّت بیشتر در انتخابات شرکت کند، استحکام نظام و اعتبار کشور بالاتر خواهد رفت؛ هرچه بیشتر مردم شرکت کنند، اعتبار نظام بالا خواهد رفت؛ چون نظام، نظام مردمی است و واقع قضیّه این است که متّکی به عواطف مردم و احساسات مردم و انتخاب مردم و خواست مردم است. بنده این عقیده را [در مورد حضور] حدّاکثری از قبل هم داشته‌ام و همیشه هم رویش اصرار کرده‌ام؛ این بار هم اصرار دارم و ان‌شاءالله بیشتر هم درباره‌اش صحبت می‌کنم. (14 دی 94)
  انتخابات حقیقت عظیمی است که حضور مردم را در صحنه نشان می‌دهد. (19 دی 70) آحاد ملت عظیم‌الشأن ایران اسلامی به‌خوبی آگاهند که حضور آنان با این روحیه ایمانی در صحنه‌های اساسی و حیاتی کشور، اسلام، انقلاب، عزت، شرف و آبروی ملت ما را در دنیا حفظ کرده است و ادامه، حضور جدی و فداکارانه مردم در صحنه‌های گوناگون همراه با ایمانِ روشن‌بینانه‌ آنان، هر دشمن بدخواهی را در صدمه زدن به تداوم انقلاب اسلامی، حرکت مردم و سازندگی کشور ناکام خواهد گذاشت. (23 اردیبهشت 71)
  ملت هوشیار ایران، درست در نقطه مقابل خواست دشمن، «فعال، پرشور و شعور - و همراه با درک و آگاهی کامل» در پای صندوق‌های رأی حضور خواهد یافت؛ چراکه انتخابات آبروی ملی، وسیله‌ای برای افزایش عزت ملی و از جمله شاخص‌های رشد ملی است. (22 اردیبهشت 88)
 مسئله انتخابات برای کشور، مسئله‌ بسیار مهمّی است. انتخابات، مظهر کامل حضور و انتخاب مردم است. مردم با حضور خودشان در صحنه‌ انتخابات - چه در انتخابات ریاست جمهوری، چه در انتخابات مجلس شورای اسلامی، چه در انتخابات مجلس خبرگان- مردم‌سالاری واقعی را در این کشور شکل می‌دهند؛ این خیلی مهم است. (18 شهریور 94)
 حضور مردم یکی از آن عناصری است که دشمن را ناکام می‌کند. اینکه ما تکیه می‌کنیم، تأکید می‌کنیم، اصرار می‌ورزیم، بر اینکه مردم همه شرکت کنند در انتخابات و من بارها این را قبلاً گفته‌ام... همه باید بیایند[و] در انتخابات شرکت کنند؛ این موجب می‌شود که نظام جمهوری اسلامی تقویت بشود، پایداری آن و ماندگاری آن تأمین بشود، کشور در حصار امنیّت کامل باقی بماند - که خب بحمدالله امروز هست- این موجب می‌شود که ملّت ایران در چشم ملّت‌های دیگر آبرو پیدا کند و اعتبارش بالا برود؛ در چشم دشمنانش ابّهت پیدا کند ملّت ایران؛ انتخابات این است. بنابراین اصل انتخابات حضور مردم در پای صندوق‌های رأی و رأی دادن آنهاست. همه باید شرکت کنند؛ شرکت در انتخابات آبروی نظام جمهوری اسلامی است، آبروی اسلام است، آبروی ملّت ایران است، آبروی کشور است. (19 دی 94)
 در مورد انتخابات توجّه کنیم که انتخابات یک رقابت است، یک مسابقه ملّی است بین آحاد کشور... . اگر ملّت ایران، خوب، قوی، جازم و عازم، وارد میدان بشود و صندوق‌های رأی را از رأی خود و عزم خود پُر کند، ایران خواهد بالید، جمهوری اسلامی خواهد بالید و افتخار خواهد کرد؛ حالا هرکه ببرد، هرکه ببازد. در واقع بُرد و باختی برای ملّت وجود ندارد؛ ملّت در هر صورت برنده است. این نکته‌ اساسی در باب انتخابات است. (30 دی 94)
 یک عدّه‌ای کمین کرده‌اند که با عدم ورود مردم در عرصه‌ انتخابات یا با تحریم انتخابات یا با سست ‌کردنِ انتخابات -که حالا اشاره خواهم کرد- یک مچ‌گیری از نظام جمهوری اسلامی بکنند؛ یک عدّه‌ای کمین کرده‌اند. ملّت در مقابل این کمین‌کرده‌های نابکار، کارآمدیِ خودش را نشان داده است، امروز هم نشان خواهد داد. این حرف اوّل من و مهم‌ترین حرف من در همه دوره‌های انتخابات بوده [و] الآن هم هست: شرکت همگانی و بانشاط مردم. (30 دی 94)

 

برچسب ها :
ارسال دیدگاه