هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

بحث آب، برق و انرژی استان نیازمند یک برنامه‌ریزی جدی و بلند‌مدت است

آیت‌الله اعرافی در دیدار مدیرعامل شرکت گاز قم

بحث آب، برق و انرژی استان نیازمند یک برنامه‌ریزی جدی و بلند‌مدت است

آیت‌الله اعرافی اصلاح الگوی مصرف را یک ضرورت انکارناپذیر دانست و گفت: فرهنگ‌سازی الگوی مصرف یک رکن مهم است و مؤلفه آن، فناوری‌های پیشرفته است و باید به آن سمت رفت. این کار در آموزش و پرورش مهم است و حوزه هم وظیفه دارد در بخش‌های تبلیغی و شبکه‌های مرتبط این آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی را انجام دهد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت‌الله اعرافی در دیدار مرتضی خوش‌لهجه مدیرعامل شرکت گاز استان قم که در دفتر مدیر حوزه‌های علمیه برگزار شد، در سخنانی گفت: بحث آب، برق و انرژی استان، نیازمند یک برنامه‌ریزی جدی و بلند‌مدت است.
مدیر حوزه‌های علمیه کشور افزود: در مباحث مرتبط با تأمین آب استان، ایجاد سد و انتقال آب از دریا هرچه سریع‌تر در دستور کار قرار بگیرد؛ همچنان که برخی استان‌ها انجام داده‌اند.
امام جمعه قم، با بیان اینکه باید یک نگاه کلان و راهبردی در تامین انرژی استان داشت، خاطرنشان کرد: لازم است از همه ظرفیت‌های درون‌استانی و ملی استفاده کرده و طرح‌ها را پیش برد؛ بسیاری از کشورها، انرژی بادی و خورشیدی را دنبال می‌کنند. ما هم باید با یک جهش به انرژی‌های تجدیدپذیر بپردازیم تا بار مصرف گاز سبک شود.
مدیر حوزه‌های علمیه در ادامه، هم‌افزایی و همکاری همه دستگاه‌های قم برای پیشبرد اهداف کلان استان را ضروری دانست و اظهار کرد: باید ده، بیست مسئله اساسی استان را شناسایی کرد و با کمک استاندار، نمایندگان قم در مجلس شورای اسلامی و سایر بخش‌های مربوطه به حل آنها پرداخت.
آیت‌الله اعرافی، اصلاح الگوی مصرف را یک ضرورت انکارناپذیر دانست و ابراز کرد: فرهنگسازی الگوی مصرف یک رکن مهم است و مؤلفه آن، فناوری‌های پیشرفته است. فناوری‌هایی که مصرف را بهینه‌سازی می‌کند و باید به آن سمت رفت. این کار در آموزش و پرورش مهم است و حوزه هم وظیفه دارد در بخش‌های تبلیغی و شبکه‌های مرتبط این آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی را انجام دهد.
گفتنی است، در ابتدای این دیدار مدیرعامل شرکت گاز استان قم، به بیان گزارشی از برنامه‌ها و فعالیت‌های این شرکت پرداخت.
 
 
 
 
 

ارسال دیدگاه