هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

شماره خبر : 1171
منتشر شده در مورخ : ۲۴ آذر ۱۴۰۰
ساعت : 11:27
شهید حجت‌الاسلام سعید بیاضی‌زاده

رواق شهیدان - شماره ۶۹۲

شهید حجت‌الاسلام سعید بیاضی‌زاده

روحانی شهید حجت‌الاسلام سعید بیاضی‌زاده در سال ۱۳۷۳ شمسی در روستای حجت‌آباد بیاض از توابع شهرستان انار استان کرمان در خانواده‌ای مذهبی دیده به جهان گشود.


۲۲ساله بود و درحالی‌که دروس سطوح عالی حوزه را در شهر مقدس قم  به‌خوبی خوانده بود، عزم دیار عاشقان و اصرار بر اعزام  به سوریه کرد و در ماه  مهمانی خدا توفیق پیدا کرد، برای اولین‌بار به حرم حضرت زینب(س) مشرف شود. آخرین‌بار که ازسوریه بازگشت، داغدار فراق رفیق شهیدش شهید کریمیان بود.

  بی‌تعلق به دنیا
شهید بیاضی‌زاده در عمر طلبگی خود خصوصیات ویژه‌ای داشت و به‌معنای حقیقی کلمه بی‌تعلق به دنیا بود و هیچ‌گونه تعلق دنیوی نداشت  نه به مال و نه به عناوین فریبنده دنیا و حتی به درس؛ این بی‌تعلقی به‌شدت او را بی‌تکلف ساخته بود و بسیار ساده  و باصفا بود که هیچ‌یک از دوستانش هیچ‌گاه از با او بودن معذب نبوده؛ بلکه از هم‌نشینی با او لذت می‌بردند.
جهادی و تلاشگر بود و از هیچ خدمتی دریغ نمی‌کرد؛ از اردوهای بی‌شمار جهادی او گرفته تا تدارک جلسات شهداء، روایت‌گری و شجاعت‌های او در جبهه عراق و سوریه.
متواضع بود و درگیر عناوین نبود. با اینکه جزء نخبگان و استعدادهای برتر حوزه بود و اساتید او به استعداد والای ایشان، اذعان داشتند؛ اما به‌قول طلبه‌ها وجهه علمی برای خود نتراشیده بود. اهل اطمینان بود. تردید نداشت و در تصمیمات مهمّش مصرّ و مطمئن بود. پاک و باتقوی بود. بی‌صدا و آرام اشک می‌ریخت و قلب سوخته مسیر شهادت بود.

  خدمت به علما
شهید حجت‌الاسلام سعید بیاضی‌زاده، یکی از همین روحانیون است که در زمان فراغت، خدمت آیت‌الله انصاری شیرازی معروف  به فیلسوف شرق (از شاگردان علامه طباطبایی(ره)، حضرت امام خمینی(ره) و هم‌حوزه‌ای آیت‌الله‌العظمی جوادی آملی) می‌رفت.
در آن دوران آیت‌الله انصاری شیرازی در بستر بیماری بود؛ به‌همین دلیل این شهید بزرگوار طی مدت ۲ سال به پرستاری از ایشان پرداخت. رابطه وی با خانواده این عالم بزرگوار تا به‌حدی نزدیک بود که همکار و مددکار خانواده به حساب می‌آمد. این رابطه چنان عمیق بود که در مراسم شهادتش؛ همسر آیت‌الله انصاری از قم به کرمان رفت و در تشییع پیکر پاکش شرکت کرد و در ناله‌های مادرانه خود  «سعیدم! پسرم!» می‌گفت و در فراقش اشک می‌ریخت.

  ولایت‌مداری شیعه
این طلبه شهید ولایت فقیه را پیشوای مردم می‌دانست و اعتقاد داشت، باید پیرو ولایت فقیه باشیم و صحبت‌ها و تذکرات ایشان را در زندگی سرلوحه قرار دهیم؛ شهید حتی رفتنش به سوریه را تبعیت از رهنمودهای رهبری می‌دانست.

  شهادت
شهید حجت‌الاسلام سعید بیاضی‌زاده، سرانجام ۲۲ آبان سال ۱۳۹۵ در منطقه حماه  سوریه مورد اصابت گلوله خمپاره قرار گرفت و به شهادت رسید.
عاش سعیداً و مات سعیداً

برچسب ها : شهید طلبه حجت‌الاسلام سعید بیاضی‌زاده

ارسال دیدگاه