هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

نسخه Pdf

برای آزادی قدس و فلسطین باید بجنگیم

آیت‌الله‌العظمی روحانی

برای آزادی قدس و فلسطین باید بجنگیم

مسلمانان می‌بایست با قدرت، سرزمین فلسطین را به صاحبان حقیقی آن، بازگردانند. من از همین‌جا، مسلمانان را به اتحاد با یکدیگر فرا می‌‌خوانم و از آنان می‌‌خواهم، به ریسمان الهی چنگ زنند و پراکنده نشوند...
در تاریخ 25‌می 1979م. آیت‌الله‌العظمی سید محمدصادق روحانی(ره)، مصاحبه‌ای با در گفت‌وگو با نشریات خبری «الانباء» انجام دادند. بخشی از این مصاحبه را که درباره پیمان ننگین کمپ‌دیوید و آینده فلسطین می‌باشد، با هم می‌خوانیم:

  پروژه خطرناک علیه اسلام و مسلمانان
پیمان کمپ‌دیوید ضد اسلام است. هدف این پیمان، تقویت اسرائیل است. این پیمان بر خلاف دستورات اسلامی است. کارهای سادات باعث تعجب است و نمی‌دانیم او به چه علت این کار را انجام داده است؛ اما بدانید مردم مصر، ملت عرب و مسلمانان ان‌شاءالله پیروز خواهند شد و سعادت الهی نصیب‌شان خواهد شد.

  مسلمانان با جنگ، فلسطین را آزاد کنند
مسئله فلسطین، مسئله تمام مسلمانان است و ما همیشه از آن دفاع کرده‌ایم. من همیشه برای احقاق حقوق ملت فلسطین دعا می‌کنم. باید پرسید: این تعداد یهودیان اندک چگونه می‌خواهند، بر یک میلیارد مسلمان پیروز شوند؟
مسلمانان می‌‌بایست با قدرت، سرزمین فلسطین را به صاحبان حقیقی آن، بازگردانند. من از همین‌جا، مسلمانان را به اتحاد با یکدیگر فرا می‌‌خوانم و از آنان می‌‌خواهم به ریسمان الهی چنگ زنند و پراکنده نشوند.
اسلام از جزیرةالعرب برآمد تا سعادتی برای همه بشریت و خدمتی به همه انسان‌‌ها باشد. مسلمانان باید با هم متحد باشند. جنگ اکتبر 1973 میلادی، نشان داد که اتحاد و همبستگی چه نتیجه‌ای می‌تواند داشته باشد. استعمارگران پس از این جنگ متوجه شدند که اتحاد مسلمانان با یکدیگر تا چه حد اهمیت دارد و به‌همین دلیل تصمیم گرفتند، این اتحاد را از بین ببرند تا اسرائیل بتواند، به اشغالگری خود ادامه دهد و حقوق مردم را زیر پا بگذارد؛ اما ما مسلمانان با اتحاد خود، تصمیمات و توطئه‌های استعمارگران را نقش‌برآب می‌‌کنیم تا سرزمین فلسطین به ملت مظلومش بازگردد و قدس شریف به مسلمانان.

  حکم شرعى عملیات استشهادى چیست؟استفتاء:
الف) حکم شرعى عملیات استشهادى چیست؟ ب) مسئول تشخیص ضرورت انجام عملیات استشهادى کیست؟ ج) آیا در زمانى که امکان استفاده از سلاح هرچند محدود وجود دارد، باز هم این عملیات مشروع است؟ د) در این زمان آیا یهودیان غاصب فلسطین، باز هم حکم کافر حربى را دارند که نباید به غیر نظامیانشان تعرض کرد یا نه؟
جواب:
الف) عملیات استشهادى در حالت جنگ با کفار و یا در دفاع از اسلام و مسلمین و یا عقب راندن کفار از اشغال شهرهاى مسلمین عملى شرعى است و عامل به آن شهید است.
ب) تشخیص با مسئولینی است که حافظ کشور اسلامى مورد تهاجم قرار گرفته می‌باشند و در بعضى موارد خاص، خود شخص مى‌تواند تشخیص دهد.
ج) بلى مشروع است.
د) اگر تعرض به نظامیان بدون تعرض به غیرنظامیان امکان‌پذیر نباشد و یا آنکه غیرنظامیان هم، در اشغال مملکت اسلامى دخیل باشند، تعرض به آنان هم مشروع است.

  بیانیه دفتر آیتاللهالعظمی روحانی(ره)
​​​​​​​
بسم‌الله الرحمن الرحیم
[لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَدَاوَةً لِلَّذِینَ آمَنُوا الْیَهُودَ وَالَّذِینَ أَشْرَکُوا]
امروز هفتاد سال از ماجرای نکبت فلسطین و جنایت‌‌های شنیع یهودیان در حق انسانیت می‌‌گذرد. با این‌ حال نه‌تنها هنوز آثار آن از بین نرفته؛ بلکه این جنایت‌‌ها به‌دلیل ضعف و سستی امت عربی و اسلامی هر روز تجدید می‌‌شود.
قدرت‌‌های بزرگ امروز دنیا که خود را دنیای متمدن و مدرن می‌‌خوانند و ادعا می‌‌کنند، حقوق بشر را باور دارند و به آن پایبند هستند، با دشمنی یا سکوت نسبت به این جنایت‌ها، دروغ و جعلی بودن ادعاهای باطلشان را بی‌‌پرده آشکار کرده‌‌اند.
اما ایجاد چنین شرایطی، تنها در نتیجه ضعف و سستی و حتی خیانت در امت اسلامی است.
 باعث درد و مرارت بیشتر این است که اتفاقات غیرقابل باوری که این روزها می‌‌بینیم و درباره آن می‌‌شنویم، از سوی حکام و رهبرانی شکل می‌‌گیرد که خود را به اسلام منسوب دانسته و ادعا می‌‌کنند، نماینده اعراب و مسلمانانند؛ حال آنکه اینها بعد از حمایت‌های پنهانی خود، اکنون آشکارا از متجاوزان حمایت می‌‌کنند.
این حاکمان و امثال آنها، بعد از آنکه قدرت را از ملت‌هایشان گرفتند، دشمنانی خیالی ساختند، تمام ارزش‌‌ها و مبادی را ناچیز شمرده و علیه فرزندان ملت‌های خود دست به جنایت‌ و کشتارهای ویران‌گر زدند؛ همان‌کاری که در یمن مجروح و سایر کشورها انجام داده‌اند و سال‌‌های سال، هر روز با تمام قدرت و انواع سلاح‌ها، شنیع‌‌ترین جنایت‌‌ها را مرتکب شده‌اند، تا آنجا که جنایت یهودیان در مقابل جنایت آنها کوچک شده است؛ دریغ آنکه وجدان‌‌هایی را هم که با رفتارها و جنایت‌‌های خود کشته‌‌اند، دیگر به حرکت درنمی‌‌آیند.
اکنون آنها با توطئه‌‌گری در بین امت اسلامی و تأیید و حمایت متجاوزان، آخرین نقاب را از چهره‌‌های خود برداشتند.

 

برچسب ها :
ارسال دیدگاه