هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

 مدیریت جهادی لازمه مقابله با تهدیدهای اقتصادی دشمن است

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی

 مدیریت جهادی لازمه مقابله با تهدیدهای اقتصادی دشمن است

نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان شرقی با بیان این‌که خودکفایی در برخی از محصولات کشاورزی در سایه مدیریت جهادی حاصل شد، گفت: فرهنگ و مدیریت جهادی لازمه مقابله با تهدیدهای اقتصادی دشمن است.

 به گزارش خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین آل‌هاشم، 28 خرداد در همایش «ترویج فرهنگ و مدیریت جهادی» که به‌مناسبت گرامی‌داشت سال‌روز تشکیل جهاد سازندگی و هفته جهاد کشاورزی برگزار شد، با بیان این‌که هدف از تشکیل جهاد سازندگی به فرمان امام خمینی قدس سره، رفع محرومیت، تأمین درآمد کافی و ایجاد اشتغال در مناطق روستایی و عشایری و رشد و شکوفایی بخش کشاورزی بود، اظهار داشت: جهاد سازندگی ابتدا برای آبادانی مناطق محروم و سپس در دوران دفاع مقدس در جبهه‌ها و پس‌از جنگ برای بازسازی مناطق آسیب‌دیده فعالیت گسترده داشته است. امروز هم جهاد کشاورزی به‌عنوان بازوی توانمند نظام برای پیشرفت کشور با رویکرد عدالت‌محور فعالیت دارد.
امام جمعه تبریز با اشاره به نقش مهم جهاد سازندگی در دوران دفاع مقدس در ایجاد مهارت‌های فنی و مهندسی در جبهه خاطرنشان کرد: انتخاب واژه سنگرسازان بی‌سنگر بیانگر عمق فداکاری ایثارگران جهادی است که زیر باران گلوله و دید مستقیم دشمن به احداث پل، سنگر و استحکامات می‌پرداختند. نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی در ادامه تأکید کرد: جهاد کشاورزی باید برای رسیدن به توسعه و تعالی مورد نظر نظام اسلامی، از نیروهای جوان و خلاق و هم‌چنین فناوری‌های نو و جدید بهره برد. باید در بخش کشاورزی از فناوری‌های نو و تکنولوژی جدید بهره‌مند باشیم، چراکه در غیر این‌صورت از دنیا عقب خواهیم ماند. وی در پایان با بیان این‌که امروز در خدمات زیربنایی هم‌چون راه روستاها، آب روستایی و برق بیش‌از ۹۷ درصد در روستاهای کشور خدمات‌رسانی شده است، گفت: فرهنگ و مدیریت جهادی در جبهه خودکفایی محصولات کشاورزی اثرات و نتایج بسیار خوبی داشته است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه