هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

حوزه در رأس مبارزه با دشمن در جنگ چند بُعدی علیه دین قرار دارد

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران

حوزه در رأس مبارزه با دشمن در جنگ چند بُعدی علیه دین قرار دارد

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران، با بیان اینکه در عصری قرار داریم که فتنه‌ها از هر طرف، مردم و کشور را احاطه کرده است، اظهار کرد: در این جنگ چند بعدی و ترکیبی و فتنه‌های دشمنان علیه دین و ملت، حوزه‌های علمیه در رأس مبارزه قرار دارند؛ لذا باید تلاش کنیم، حوزه‌های علمیه را از جهت کمی و کیفی تقویت کنیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت‌الاسلام والمسلمین مجبتی فاضل مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور، ۲۳ مرداد ضمن بازدید از مدرسه علمیه نجمه خاتون(س) تکاب، در جلسه‌ای با کادر اجرایی این مدرسه، اظهار کرد: در عصری قرار داریم که فتنه‌ها از هر طرف مردم و کشور را احاطه کرده است و در این جنگ چند بعدی و ترکیبی و فتنه‌های دشمنان علیه دین و ملت، حوزه‌های علمیه در رأس مبارزه قرار دارند و باید تلاش کنیم، حوزه‌های علمیه را از جهت کمی و کیفی تقویت کنیم.
وی اضافه کرد: تقویت مدارس علمیه، حمایت از طلاب مستعد و رساندن مدارس علمیه به سطح مطلوب جهت ایجاد تمدن‌سازی دینی، از مهم‌ترین برنامه‌های حوزه‌های علمیه خواهران است و در این حرکت مقدس، مدارس علمیه خواهران شهرستان‌ها، جایگاه اساسی دارند و تلاش داریم، موانع را از سر راه برداریم.
خانم فاطمه فراتی سرپرست مدرسه علمیه نجمه خاتون(س) تکاب نیز در این جلسه، با ارائه گزارشی از فعالیت این مدرسه، مشکلات مربوط به نبود استاد، کمبود منابع کتابخانه‌ای، کمبود امکانات و زیرساخت‌های لازم را مطرح کرد.
همچنین در این بازدید دو ساعته، با توجه به نبود ساختمان و مکان مناسب برای مدرسه علمیه نجمه خاتون (س) تکاب، مقرر گردید در اسرع وقت ساختمانی که در شهرستان تکاب از لحاظ مکانی و امنیتی مناسب می‌باشد، با پیگیری‌های مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران کشور و مسئولان مربوطه، برای مدرسه علمیه خواهران تکاب اختصاص یابد.

  تقدیر امام جمعه سلماس، از حضور بی‌تکلف مدیر حوزه‌های علمیه خواهران در مدارس
​​​​​​​بر اساس این گزارش، حجت‌الاسلام مجتبی فاضل همچنین ۲۳ مرداد در بازدید از مدرسه علمیه فاطمة‌الزهرا(س) سلماس و جلسه با امام جمعه این شهر، با بیان اینکه هدف از این بازدیدها در جریان مشکلات، نیازها و ظرفیت مدارس علمیه قرار گرفتن است، خاطرنشان کرد: کمبود امکانات یکی از مهم‌ترین مطالبات مدارس علمیه بوده و لازم است، مسئولان شهرستانی و استانی و کشوری در این مسئله، به‌صورت جدی وارد شده و حمایت‌های لازم را انجام بدهند و ما هم در قم، با مسئولان عالی‌رتبه در این خصوص مذاکراتی داریم.
حجت‌الاسلام سیدابراهیم طباطبایی امام جمعه سلماس نیز در ادامه این جلسه، با تقدیر از حضور مدیر حوزه‌های علمیه خواهران در سلماس، گفت: حضور بدون تکلف و ساده و بی‌آلایش مدیر حوزه‌های علمیه کشور در مدارس علمیه شهرستان‌ها و بازدید از مدارس علمیه و در جریان مشکلات و نیازها قرار گرفتن، حقیقتاً جای تقدیر دارد که در نوع خود حرکت کم‌نظیری است.
وی ادامه داد: طلاب خواهر سرمایه‌های معنوی حوزه‌های علمیه هستند و سال‌ها روی آن‌ها سرمایه‌گذاری‌های کلان صورت گرفته تا به ‌حدی از رشد علمی و معنوی دست یابند و لازم است مسئولان امر در این مورد به‌گونه‌ای تدبیر کنند که طلاب خواهر بعد از فارغ‌التحصیل شدن در رشته‌های مورد نیاز و دستگاه‌های فرهنگی و تبلیغی، مشغول به فعالیت شوند و طلبگی خود را حفظ کنند.
امام جمعه سلماس خاطرنشان کرد: حمایت از اساتید و کادر مدارس علمیه خواهران بسیار ناچیز است و با این حد از حمایت حضور آن‌ها در مدارس علمیه خواهران و اهتمامشان به امر تربیت طلبه و تبلیغ دین حقیقتاً یک جهاد فی‌سبیل‌الله است و خیلی‌ها به‌دلیل ناچیز و اندک بودن حمایت‌ها در حوزه، به مجموعه‌های غیرحوزوی می‌روند.
شایان ذکر است، در پایان این جلسه مریم رضوی مدیر مدرسه علمیه خواهران سلماس، گزارشی از فعالیت‌های مدرسه، کمبودها، مشکلات و ظرفیت‌ها ارائه کرد.

 
  طلاب خواهر به سمت ایجاد تمدن‌سازی دینی حرکت کنندحجت‌الاسلام والمسلمین فاضل، همچنین ۲۳مرداد ضمن بازدید از مدرسه علمیه الزهرا(س)  خوی و برگزاری جلسه‌ای با کادر اجرایی و مدیریتی این مدرسه، از زحمات مسئولان این مرکز تقدیر کرد.
وی با تأکید بر اینکه طلاب خواهر و مدارس علمیه خواهران باید به سمت تمدن‌سازی دینی حرکت کنند، اظهار کرد: امروز یکی از مشکلات موجود در کشور، بالا رفتن سن ازدواج است و یکی از عوامل آن هم، بالا بودن هزینه‌های مراسمات می‌باشد؛ بنابراین حوزه‌های علمیه خواهران در جهت ترویج ازدواج آسان و فرهنگ‌سازی درست باید قدم بردارند و در این مورد، مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران تمام‌قد حمایت می‌کند.
*تدوین برنامه پنج‌ساله برای تبدیل حوزه خواهران به مرجعیت علمی و دینی بانوان
به گزارش خبرگزاری حوزه در اردبیل، مدیر حوزه‌های علمیه خواهران، همچنین، 26 مرداد در دیدار با کادر و اساتید مدرسه علمیه تخصصی الزهرا(س) اردبیل نیز، اظهار کرد: در برنامه پنج‌ساله‌ای که برای مدارس علمیه خواهران مهندسی و تدوین شده است، خواهران طلبه در تمامی امور مربوط به بانوان به مرجعیت علمی و دینی خواهند رسید و این افتخار بزرگی برای این مجموعه دینی است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه