هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

 نقش برجسته ایران و عراق در حیات امت اسلامی

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق

 نقش برجسته ایران و عراق در حیات امت اسلامی

مدیر حوزه‌های علمیه کشور، همچنین با حجت‌الاسلام والمسلمین همام حمودی رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق، در جمع مدیران، شخصیت‌ها و فضلای مجلس اعلای اسلامی عراق حاضر شد و به ایراد سخنرانی پرداخت.
در ابتدای جلسه حجت‌الاسلام والمسلمین همام حمودی گفت: در دوران حزب بعث تلاش می‌شد تا میان ایران و عراق فاصله بیفتد؛ اما خداوند غیر از این را اراده کرده بود. در آن زمان بسیاری از اساتید حوزه نجف به قم رفتند و در حوزه علمیه قم، فعالیت‌های علمی خود را ادامه دادند؛ همان‌طور که در گذشته، مراجع و شخصیت‌های بزرگ حوزوی ایران به نجف می‌آمدند و در حوزه نجف خوش می‌درخشیدند.
وی مجلس اعلای اسلامی عراق را از انوار امام خمینی و ثمره مجاهدت‌های شهید محراب آیت‌الله سید محمدباقر حکیم(قد) دانست و این نهاد را نهادی انقلابی و ولایی و وابسته به مرجعیت و ولایت توصیف کرد.

 
  حوزههای علمیه قم و نجف دو بال برای شکوفایی جهان اسلام و تشیع آیت‌الله‌ اعرافی نیز با اشاره به نقش برجسته ایران و عراق در حیات امت اسلامی، حوزه علمیه قم و نجف را مثل دو بال برای پرواز جهت شکوفایی جهان اسلام و تشیع معرفی کرد.
مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به گفت‌و‌گوهای انجام‌شده با شخصیت‌ها و مراجع حوزه نجف، این سفر را سفری مفید و موثر ارزیابی کرد و حسن استقبال و تعامل بزرگان و مراجع نجف نسبت به تبادل و تعامل با حوزه علمیه قم و نجف را تحسین نمود.
وی با اشاره به گفتمان انقلاب اسلامی به عنوان گفتمان اسلام اصیل، پاسخگویی حوزه‌های علمیه به نیازهای معاصر را از رسالت‌های حوزه‌های علمیه برشمرد و از جمله رسالت‌های حوزه‌های علمیه را تجدید هویت اسلامی و هویت شیعی و بازسازی امت اسلامی دانست.
وی در ادامه به برخی از برنامه‌ها و تحول‌های حوزه‌های علمیه در سال‌های اخیر اشاره کرد و به سؤالات و دغدغه‌های اساتید و شخصیت‌های مجلس اعلای عراق پاسخ گفت.

ارسال دیدگاه