هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

حفظ کیان زن و خانواده از وظایف سنگین حوزه‌های علمیه خواهران است

آیت‌الله سعیدی

حفظ کیان زن و خانواده از وظایف سنگین حوزه‌های علمیه خواهران است

حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی فاضل مدیر حوزه‌های علمیه خواهران به‌همراه جمعی از مدیران این مرکز عملی، با آیت‌الله سعیدی، نماینده ولی‌فقیه در استان قم  دیدار و گفت‌و‌گو کرد.


در ابتدای این دیدار آیت‌الله سعیدی، با اشاره به لزوم تلاش‌های مجدانه دست‌اندرکاران نظام اسلامی، اظهار کرد: شکی نیست، وقتی مدعی یک نظام اسلامی هستیم، باید برای تحقق آن گام‌های جدی برداریم.
وی با بیان مجاهدت‌های زنان کشور در ۸ سال دفاع مقدس و نقش تأثیرگذار آنها در این عرصه، گفت: نقش زنان در عرصه‌های اجتماعی بسیار مهم است و مادامی که زنان فعالند، این نقش باید حفظ و روی آن کار شود.
تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) در ادامه، با توصیه به مدیران حوزه در خصوص حفظ شعائر دینی، افزود: یکی از مسئولیت‌های سنگین حوزه خواهران، حفظ کیان بانوان و رسالت آنها در عرصه‌هایی است که می‌توانند حضور پیدا کنند؛ از جمله عرصه‌های اجتماعی؛ هر چقدر این حضور تقویت شود، دوستان و مؤمنین شاد می‌شوند و دشمنان نیز، برای مبارزه با شما مصمم‌تر می‌شوند.
امام‌ جمعه قم وجود حرم مطهر حضرت معصومه(س) در این شهر را، فرصت مغتنم و مهم برای مدیران و طلاب دانست و ادامه داد: شما در این شهر در محضر بانویی هستید که مسئولیت را بر شما سنگین‌تر می‌کند و برکات کارتان نیز بیشتر است.
آیت‌الله سعیدی در پایان، بر استفاده از تجربه‌های مدیران قبلی و تعامل با آنها تأکید کرد و گفت: آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) آمادگی دارد، با حوزه‌های علمیه همکاری کند و به انتقال تجربه و تعامل بپردازد.

 
   نقش تأثیرگذار طلاب خواهر در عرصههای مختلف اجتماعی و حوادث غیرمترقبهمدیر حوزه‌های علمیه خواهران هم در این دیدار، با اشاره به طرح امین در آموزش و پرورش، گفت: خاستگاه اولیه این طرح در ارتباط با حوزه برادران برای تأمین خلأهای موجود در عرصه تربیتی بود؛ اما در حال حاضر به شهادت وزیر آموزش و پرورش، ۸۰ درصد این طرح به‌عهده خوهران طلبه است.
حجت‌الاسلام والمسلمین فاضل  در خصوص دیگر خدمات و فعالیت‌های طلاب خواهر در عرصه‌های اجتماعی کشور، خاطرنشان کرد: در اغتشاشات اخیر، مطالبه‌ای داشتیم مبنی بر اینکه طلاب ما به بند نسوان بروند و نقش تربیتی داشته باشند که با همکاری دستگاه قضا در بند نسوان ۱۸ استان حضور یافتند.
وی با اشاره به نقش تأثیرگذار طلاب خواهر در عرصه‌های مختلف اجتماعی و حوادث غیرمترقبه، ادامه داد: نمونه کرونا و نقش‌آفرینی طلاب خواهر برخی مدارس و راه‌اندازی کارگاه تولید گان و ماسک، از جمله تجربه‌های موفق این حضور اجتماعی بود.
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران، در پایان با اشاره به فعالیت موکب مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران در ایام اربعین، گفت: نوع خدمات‌دهی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، به‌حسب تنوع و تکثر خدمات، بی‌نظیر بود.
گزارش: جلال خسروی

برچسب ها :
ارسال دیدگاه