هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

طلاب در پژوهش‌های خود متناسب با نیازهای جامعه گام بردارند

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه در خرم‌آباد

طلاب در پژوهش‌های خود متناسب با نیازهای جامعه گام بردارند

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه کشور، بر توجه به آموزش پژوهش‌محور در مدارس و ارتقای دانش پژوهشی اساتید تأکید کرد و گفت: پژوهش در حوزه‌های علمیه، به سمت نیازهای جامعه پیش برود و مبلغان تلاش کنند، با خلق آثار پژوهشی پاسخ‌گوی سؤالات و شبهات دینی و فرهنگی مردم باشند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خرم‌آباد، حجت‌الاسلام والمسلمین مقیمی‌حاجی، ۲۱دی در گردهمایی معاونان پژوهش مدارس علمیه منطقه ۲ کشوری در خرم‌آباد، با اشاره به اهمیت و ضرورت تحقیق و پژوهش در آموزه‌های دین مبین اسلام، گفت: آموزش در حوزه در نهایت باید به پژوهش و تحقیقات کاربردی و تبلیغی منجر شود.
وی با اشاره به اهمیت تحقیق و پژوهش در حوزه‌های علمیه، اظهار کرد: توجه به تحقیق و پژوهش در مدارس باید جدی گرفته شود و اساتید در راستای نهادینه کردن فرهنگ پژوهش در میان طلاب تلاش کنند.
معاون پژوهش حوزه‌های علمیه، با تأکید بر توجه به آموزش پژوهش‌محور در مدارس علمیه، تصریح کرد: بی‌شک آموزش پژوهش‌محور موجب رونق و شکوفایی علمی مدارس علمیه خواهد شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین مقیمی‌حاجی، با بیان اینکه حمایت مدارس از فعالیت‌های پژوهشی در دستور قرار بگیرد، خاطرنشان کرد: پژوهش مکمل آموزش است و باید به‌صورت ویژه و جدی در مدارس علمیه فرهنگ‌سازی شود.
وی با اشاره به اینکه طلاب و مبلغان در ارائه مقالات و تحقیقات پژوهشی، متناسب با نیازهای جامعه گام بردارند، گفت: پژوهش در حوزه‌های علمیه، به سمت نیازهای جامعه پیش برود و مبلغان تلاش کنند، با خلق آثار پژوهشی پاسخ‌گوی سؤالات و شبهات دینی و فرهنگی مردم باشند.
معاون پژوهش حوزه‌های علمیه، بر ارتقای دانش پژوهشی اساتید تأکید کرد و گفت: اساتید و طلاب به دانش پژوهشی روز مجهز شوند.
حجت‌الاسلام والمسلمین مقیمی‌حاجی در پایان، بر برگزاری کارگاه‌های پژوهشی و همچنین ایجاد سامانه‌های پژوهشی در مدارس علمیه، برای پیشبرد فعالیت‌های پژوهشی تأکید کرد.
 

برچسب ها :
ارسال دیدگاه