هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

تسلیت آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی در پی درگذشت نماینده حضرت امام (قد) در سوریه

تسلیت آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی در پی درگذشت نماینده حضرت امام (قد) در سوریه

آیت‌الله سید‌احمد واحدی جهرمی نماینده امام راحل(قد) در سوریه و تولیت حرم مطهر حضرت سکینه بنت‌علی(ع) ۶آبان دار فانی را وداع گفت.

مراسم تشییع آیت‌الله واحدی جهرمی ۸آبان از مسجد امام حسن عسکری(ع) به سمت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) تشییع و در این آستان مقدس به خاک سپرده شد. به‌همین مناسبت حضرت آیت‌الله‌ مکارم شیرازی پیام تسلیتی صادر کردند. همچنین مراسم بزرگداشتی نیز به همین مناسبت در حسینیه شهدای قم برگزار شد.
متن پیام حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی به شرح زیر است:
بسم‌الله ‌الرحمن ‌الرحیم/ إنا لله وإنا إلیه راجعون
خبر رحلت مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین سید‌احمد واحدی جهرمی(ره) موجب تأسف و تأثر فراوان گردید.
این عالم فرزانه سال‌های متمادی، به‌نمایندگی از مرحوم امام خمینی(قد) در سوریه، به فعالیت‌های تبلیغی اهتمام داشت و خدمات فراوانی به مکتب اهل‌بیت(ع) در آن دیار نمود.
اینجانب رحلت این روحانی خدوم را به عموم علاقه‌مندان اهل‌بیت(ع) و خانواده و وابستگان و منسوبین ایشان تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال برای وی علو درجات و برای بازماندگان صبر و اجر مسئلت دارم.
 
  ترویج معارف اهلبیت(ع) دغدغه این عالم ربانی بود
مراسم بزرگداشت آیت‌الله سید‌احمد واحدی جهرمی با حضور آیت‌الله حسینی بوشهری رئیس شورای‌عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، برخی اعضای شورای‌عالی حوزه‌های علمیه و  جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، اساتید، فضلای حوزه علمیه قم و اقشار مختلف مردم، 8 آبان در حسینیه شهدا (صفاییه) برگزار شد.
حجت‌الاسلام و‌المسلمین سیدحسین مؤمنی در این مراسم با اشاره به ویژگی‌های اخلاقی مرحوم آیت‌الله سیداحمد واحدی جهرمی، کار برای خدا را که ویژگی این عالم دینی بود، بسیار مهم و ماندگار دانست و خاطرنشان کرد: برخی افراد شناختی نسبت به آیت‌الله واحدی نداشتند؛ چون به‌صورت گمنام در راستای ترویج معارف اهل‌بیت(ع) فعالیت می‌کرد و برای خدا کار و عمل می‌کرد. رمز ماندگاری، کار برای رضای الهی است.
 
  زندگینامه مختصر
آیت‌الله سید‌احمد واحدی جهرمی متولد ۱۳۱۱ در جهرم بود. وی بعد از اقامت در کشور سوریه در دوران پیش از انقلاب، مدتی تولیت حرم‌های مطهر حضرت زینب و حضرت رقیه(س) را عهده‌دار و امام جماعت صحن مطهر حضرت زینب(س) نیز بود.
آیت‌الله واحدی جهرمی در سال‌های پیش و پس از انقلاب اسلامی، وکیل شرعی حضرت امام خمینی(قد) در سوریه بود و مورد احترام علما و بزرگان، رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر، وزرا و قاطبه‌ مسئولان حکومتی سوریه و مردم دمشق بود.
گزارش: سیدامیر سجادی

برچسب ها :
ارسال دیدگاه