هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

اخبار کوتاه ایران

اخبار کوتاه ایران - شماره 721

اخبار کوتاه ایران

صدور گذرنامه موقت ظرف ۴۸ ساعت برای زائران: رئیس ستاد مرکزی اربعین: بیش از ۷۰۰ هزار نفر در نوبت صدور گذرنامه بودند و امکان صدور سریع گذرنامه فراهم نبود؛ با همکاری فراجا ظرف ۴۸ ساعت این گذرنامه ها را صادر میکنیم. زائران برای صدور برگههای گذرنامه موقت باید به درگاه های پلیس+۱۰ و برای تمدید گذرنامه به ادارات صدور گذرنامه مراجعه کنند.

  غیبت دانشجویان راهپیمایی اربعین موجه میشود: معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم: فرصت دانشجویان شرکتکننده در اربعین برای دفاع از پایاننامه تا پایان مهرماه تمدید شد.

  افزایش خدمات پس از فروش خودرو تا ۵ سال: رئیس سازمان ملی استاندارد: خودروساز مکلف شده است عیوب خودروهای تولید شده کف کارخانه را به کمک شرکتهای بازرسی تعیین صلاحیت شده برطرف کند و گزارشات را پیوسته به سازمان ملی استاندارد اعلام کند. خدمات پس از فروش در صنعت خودرو اجباری شده و تا پنج سال افزایش مییابد.

 افزایش ۲۲ میلیاردی صادرات نسبت به سال گذشته: سخنگوی اقتصادی دولت: در حوزه خارجی حجم تجارت ما افزایش پیدا کرده و بیش از۹۲ میلیارد دلار حجم تجارت خارجی دولت است و نسبت به سال گذشته و دولت قبل ۲۲ میلیارد افزایش صادرات داشتیم. درآمد نفتی ما ۵ برابر بیشتر از پارسال بوده. رشد سرمایهگذاری خارجی از ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۱ تقریبا 2برابر شده و به حدود ۵ میلیارد دلار رسیده.

  وام اشتغال زنان سرپرست آسانتر شد: سخنگوی دولت: دولت با پیشنهاد معاونت امور زنان مبنی بر تسهیل ضمانت وام اشتغال خرد زنان سرپرست خانوار (دهکهای یک تا ۵) با بهرهگیری از ظرفیت صندوق ضمانت سرمایهگذاری تعاون، موافقت کرد.

  ماهواره خیام هر ۹۰ دقیقه یکبار به دور زمین میچرخد: رئیس سازمان فضایی: با کشورهای دیگر در حال رایزنی هستیم که تصاویر خیام را با تصاویر ماهوارههای دیگر تبادل کنیم. ممکن است کالیبرهکردن تصاویر خیام تا ۶ ماه طول بکشد. ماهواره خیام هر ۹۰ دقیقه یکبار به دور زمین میچرخد.

  ۵ هزار نفر در پارس جنوبی استخدام میشوند: وزیر نفت: پروژههایی در پارس جنوبی افتتاح شد که مجری پروژه میزان اشتغال در آنها را بیش از چهار پنج  هزار نفر اعلام کرده است.

  کمر رکورد ۷۰ ساله تورم شکست: سخنگوی دولت با انتشار آمار تورم ۷۰ سال گذشته کشور نوشت: تورم بیسابقه ۵۹ درصدی آغاز دولت سیزدهم که درحال رشد بود، به ۴۰ درصد کاسته شد.

  ۱۰ میلیون تومان سهام عدالت برای بازماندگان تحت پوشش: وزیر اقتصاد: تا آخر امسال به ۳ میلیون نفر از افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی که سهام عدالت ندارند، به ازای هر نفر ۱۰ میلیون تومان از سهام شرکتهای دولتی تخصیص مییابد.

  سهمیه بنزین آزاد کارت سوخت ۱۵۰ لیتر شد: مدیرعامل شرکت پالایش: سهمیه بنزین ۳۰۰۰ تومانی در کارتهای سوخت شخصی ۱۰۰ لیتر کاهش یافت و از ماهانه ۲۵۰ به ۱۵۰ لیتر رسید. دلیل اصلی این تغییر، مبارزه با قاچاق بنزین است.

  آبرسانی غدیر افتتاح شد: بزرگترین طرح آبرسانی کشور به منظور تأمین و رفع بحران آب برای شهرهای مرکزی و جنوبی استان خوزستان با حضور رئیسجمهور افتتاح شد. با افتتاح این پروژه ۴.۷ میلیون نفر از این آب باکیفیت برخوردار میشوند.

  با افزایش گرانی، دزدی هم بیشتر شده: فرمانده فراجا: از سال ۹۷ که قیمتها افزایش یافت، آمار سرقتها نیز ۳۰ درصد بالا رفت. از طرفی نیز هزینه جرم پایین بوده و بازدارندگی لازم را ندارد. طبق قانون برای سرقتهای زیر ۲۰ میلیون تومان پرونده تشکیل نمیشود و سارق نیز به زندان نمیرود.

  خسارت ۳۰ میلیارد دلاری آلودگی هوا در سال ۱۴۰۰: سرپرست مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم: بر اساس آمار آلودگی هوا در سال ۱۴۰۰ بیش از ۳۰ میلیارد دلار خسارت را به کشور تحمیل کرده است. مصرف انرژی در کشور ما ۳ برابر میانگین جهانی است که باید مدیریت و اصلاح شود.

  تبدیل ستاد مقابله با کرونا به ستاد مقابله با تهدیدها: فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا از موافقت رئیسجمهور برای تبدیل این نهاد به ستاد ملی مقابله با تهدیدها خبر داد.

  ۳۰ درصد قطعات یدکی خودرو تقلبی است: وزیر صمت: حدود ۳۰ درصد از قطعات یدکی خودرو یا قاچاق و یا تقلبی است.

آغاز توزیع واکسن آنفلوانزای ایرانی: رئیس سازمان غذا و دارو: واکسن
های آنفولانزای چهارظرفیتی تولید داخل از امروز توزیع میشود. بهترین زمان تزریق واکسن آنفلوانزا اواسط شهریور و اوایل مهرماه است.

  مبلغ وام دانشجویی ۲ برابر میشود: رئیس صندوق رفاه دانشجویی: وام دانشجویی امسال نسبت به سال گذشته بین ۱۵ تا ۱۰۰ درصد اضافه شده است.

  هزینه نگهداری سارقان ماهانه حدود ۱۰ میلیون تومان است! سخنگوی فراجا با اشاره به افزایش میزان سرقتهای خرد، گفت: هزینه نگهداری سارقان ماهانه به طور میانگین حدود ۱۰ میلیون تومان است و این در حالیست که میتوان با نصف این مبلغ اقدامات مؤثر پیشگیرانه انجام داد.


برچسب ها :
ارسال دیدگاه