هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

مجازات سخت در انتظار قاتلان مهمان عزیز

در پیام امام خامنه‌ای، مراجع عظام تقلید، جامعه مدرسین و نهادهای حوزوی و حاکمیتی، در پی شهادت اسماعیل هنیه تأکید گردید

مجازات سخت در انتظار قاتلان مهمان عزیز

رهبر شجاع و مجاهد برجسته جبهه مقاومت و ملت سرافراز فلسطین، دکتر اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی مقاومت اسلامی حماس، بامداد چهارشنبه ۱۰ مرداد در اثر اصابت قرار گرفتن محل اقامت وی در تهران به شهادت رسید. در این حادثه یکی از محافظان وی نیز به شهادت رسید. شهید هنیه برای شرکت در مراسم تنفیذ دکتر پزشکیان، رئیس دولت چهاردهم به ایران آمده بود. امام خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی، 11 مرداد در مراسم تشییع شهید اسماعیل هنیه رئیس دفتر جنبش اسلامی حماس حضور یافتند و بر پیکر وی نماز اقامه کردند. همچنین در پی شهادت اسماعیل هنیه، دولت جمهوری اسلامی ایران، با صدور اطلاعیه‌ای سه روز عزای عمومی اعلام کرد. به همین مناسبت، امام خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، آیات عظام؛ نوری همدانی، مکارم شیرازی، جوادی آملی، مظاهری، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، آیات؛ اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه، آملی لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، موحدی ‌کرمانی رئیس مجلس خبرگان رهبری، سران قوا، سیده‌زهره برقعی مدیر جامعةالزهرا(ع)، مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران کشور و حزب‌الله لبنان، در پیام‌های جداگانه‌ای، ضمن تسلیت شهادت این رهبر شجاع و مجاهد برجسته امت اسلامی، این اقدام تروریستی را محکوم کردند.

  امام خامنهای، رهبر معظم انقلاب اسلامیرژیم صهیونیستی زمینه مجازات سخت را برای خود فراهم ساخت
بسم‌الله الرحمن الرحیم/ انا لله وانّا الیه راجعون
ملت عزیز ایران!
رهبر شجاع و مجاهد برجسته‌ فلسطینی جناب آقای اسماعیل هنیه در سحرگاه دیشب 10 مرداد به لقاء‌الله پیوست و جبهه‌ عظیم مقاومت عزادار شد. رژیم صهیونی جنایت‌کار و تروریست، میهمان عزیز ما را در خانه‌ ما به شهادت رسانید و ما را داغدار کرد؛ ولی زمینه مجازاتی سخت برای خود را نیز فراهم ساخت.
شهید هنیه سال‌ها جان گرامی‌اش را در میدان مبارزه‌ای شرافتمندانه بر سر دست گرفته و آماده شهادت بود و فرزندان و کسان خود را در این راه تقدیم کرده بود. او از شهید شدن در راه خدا و نجات بندگان خدا باک نداشت؛ ولی ما در این حادثه تلخ و سخت که در حریم جمهوری اسلامی اتفاق افتاده است، خون‌خواهی او را وظیفه خود می‌دانیم.
اینجانب به امت اسلامی، به جبهه مقاومت، به ملت شجاع و سرافراز فلسطین و بالخصوص به خاندان و بازماندگان شهید هنیه و یکی از همراهانش که با وی به شهادت رسیده است، تسلیت عرض می‌کنم و علو درجات آنان را از خداوند متعال مسئلت می‌نمایم.
سیدعلی خامنه‌ای / ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ مصادف با ۲۵ محرم ۱۴۴۶

  آیتاللهالعظمی نوری همدانیاین ترورها نشان از نزدیک شدن به روزهای پایانی این رژیم نامشروع میباشد
بسم‌الله الرحمن الرحیم/ انّا لله وانّا الیه راجعون
[من المؤمنین رجال صدقوا ما عاهدوا الله علیه فمنهم من قضى نحبه ومنهم من ینتظر وما بدلوا تبدیلًا] (احزاب/ 23)
خبر شهادت شخصیت مجاهد جناب آقای اسماعیل هنیه موجب تأسف و تأثر گردید.
بی‌شک این ترورها نشان از زبونی رژیم صهیونیستی و نزدیک شدن به روزهای پایانی این رژیم نامشروع می‌باشد؛ اما مستکبران خصوصاً آمریکا جنایت‌کار به‌عنوان‌ حامی اصلی صهیونیست و خود اسرائیل غاصب بداند که جبهه مقاومت نه‌تنها خللی در عزم راسخش برای نابودی اسرائیل ایجاد نخواهد شد؛ بلکه مستحکم‌تر از قبل این مسیر را ادامه خواهند داد و بی‌تردید شهادت این مجاهد راه را برای محو این رژیم سفاک و آدم‌کش هموار خواهد نمود.
اینجانب ضمن محکوم کردن این جنایت دردناک، شهادت این شخصیت محترم را به همه جبهه مقاومت در سراسر جهان تسلیت و تبریک عرض می‌نمایم.
[وسیعلم الذین ظلموا أی منقلب ینقلبون]
حسین نوری همدانی
 
  آیتاللهالعظمی مکارم شیرازیمقاومت مردم مسلمان منطقه دشمن صهیونیست را مستأصل کرده است
بسم‌الله الرحمن الرحیم
[ولنبلونكم بشيء من الخوف والجوع ونقص من الأموال والأنفس والثمرات وبشر الصابرين ٭ الذين إذا أصابتهم مصيبة قالوا إنا لله وإنا إليه راجعون]
خبر ترور ناجوانمردانه و شهادت برادر مجاهد، جناب آقای اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و تعدادی دیگر از فرماندهان و مجاهدان جبهه مقاومت در لبنان و عراق موجب تأسف و تأثر گردید.
مقاومت مردم مسلمان منطقه و حرکت مجاهدانه آنان در مقابل متجاوزان و اشغالگران، آن‌چنان دشمن صهیونیست را مستأصل کرده که آبروی دروغین خود را بر باد داده و با زیر پا گذاشتن همه اصول انسانی و قوانین بین‌المللی و بشردوستانه، از یک سو با بمباران و به خاک و خون کشیدن مردم بی‌پناه و زنان و کودکان مظلوم، سعی در پوشاندن ضعف خود دارد و از سویی دیگر، با ترور رهبران مقاومت، به‌خیال خام خویش تلاش دارد تا جبهه مقاومت را تضعیف نماید.
ولی همان‌طور که خداوند سبحان می‌فرماید: مؤمنان به إحدی الحسنیین می‌رسند؛ یا شیرینی پیروزی را می‌چشند و یا به سعادت شهادت نائل می‌شوند که هر دو سراسر نیکویی و خیر است؛ اما آنچه در کمین ظالمان است، شکست و عذاب الهی است که به دست امت اسلامی بر سر آنان خواهد آمد، إن‌شاءالله.
البته لازم است نیروهای نظامی و امنیتی مقتدر ایران در دفاع از خون به‌ناحق ریخته‌شده میهمان ایران اسلامی، دشمن کینه‌جوی را به اشد مجازات برسانند.
اینجانب علو درجات این شهیدان و صبر و اجر بازماندگان خصوصاً مردم مظلوم فلسطین و عزت و شوکت امت اسلامی را از درگاه خداوند متعال مسئلت دارم.
والسلام علیکم ورحمةالله/ قم ـ ناصر مکارم شیرازی

  آیتاللهالعظمی جوادی آملیاسرائيل، درنده رهاشدهاى است كه هيچ عهدى را به رسميت نمىشناسد
بسم‌الله الرحمن الرحيم/ أنا لله وإنا إليه راجعون
نداى آسمانى قرآن حكيم هماره از خيانت صهيونيسم و جنايت اسرائيل سخن مى‌گويد. آيه آسمانى «ولا تزال تطلع على خائنة منهم» هشدارى است به جامعه بين‌الملل كه اسرائيل، درنده رهاشده‌اى است كه هيچ عهدى را به رسميت نمى‌شناسد.
شهادت رادمرد مقاوم جناب اسماعيل هنيه را كه در حرم ضيافت و حريم جمهورى اسلامى ايران به دست اسرائيل خائن به شهادت رسيد، به عقل‌محوران و عدل‌مداران و رادمردان تسليت و آزادى قدس شريف را از خداى سبحان مسئلت و صبر جميل و اجر جزيل را براى همه سانحه‌ديدگان از خدای سبحان درخواست می‌نمایم.
جوادى آملى / ١٠ /٥ / ١٤٠٣

  آیتاللهالعظمی مظاهری خون شهداى مقاومت بشارتدهنده فتح و نصرت و رهايى فلسطين و غزه مظلوم
بسم‌الله الرحمن الرحيم/ «إنا لله و إنا إليه راجعون»
حادثه هولناك تروريستى در تهران كه منجر به شهادت ميهمان جمهورى اسلامى ايران، رهبر مجاهد و خستگى‌ناپذير فلسطينى جناب آقای اسماعيل هنيه گرديد، بار ديگر چهره زشت و دست پلید و ماهيت خبيث رژيم خون‌ريز صهيونيستى را در مقابل جهانيان آشكارتر ساخت.
ضمن عرض تسليت به جبهه مقاومت و ملت مظلوم فلسطين، براى اين مجاهد شجاع و همه شهيدان فلسطين و غزه، رحمت و غفران الهى را مسئلت می‌کنم. اميد است خون شهداى بى‌شمار مقاومت، بشارت‌دهنده فتح و نصرت و رهايى فلسطين و غزه مظلوم از ظلم عظیم رژيم جنایت‌کار صهيونيستى باشد.
«ما النصر إلا من عند الله العزيز الحكيم‌»
حسين المظاهرى/ 26 محرم الحرام / ۱۴۴۶/ 11 مرداد / ۱۴۰۳

  جامعه مدرسین حوزه علمیه قمخون او موجب استمرار و تحکیم قدرت جبهه مقاومت خواهد شد
بسم‌الله الرحمن الرحیم/ انا لله وانا الیه راجعون
واقعه غم‌انگیز و دردناک شهادت مجاهد مؤمن‌ و مخلص‌ شهید حاج اسماعیل هنیه، موجب تألم و تأثر بسیار گردید. آن مجاهد شجاع‌ و متفکر، یکی‌ از چهره‌های‌ درخشانی‌ بود که‌ در مبارزات‌ اسلامی‌ مردم‌ فلسطین‌ در دهه‌ها‌ اخیر، همه‌ توان‌ و امکان‌ خود را به صحنه آورد و جمع کثیری از عزیزانش را نیز در ترورهای هدفمند رژیم غاصب صهیونیستی تقدیم راه آزادی قدس کرد و اکنون‌ جان‌ عزیز خود را بر سر آرمان مقدسش تقدیم کرد. این‌ مرگ‌ سرخ‌ و افتخارآمیز، آرزوی دیرینه او بود و خون او موجب استمرار و تحکیم قدرت جبهه مقاومت خواهد شد.
بی‌شک این جنایت صهیونیستی بی‌پاسخ نخواهد ماند و پیروزی‌ قاطع‌ جبهه‌ حق‌ و آزادی و رهایی ملت‌ مظلوم‌ فلسطین‌ ثمره خون این شهید و شهدای قدس خواهد بود.
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، شهادت‌ این‌ رزمنده نستوه‌ را به‌ همه‌ آحاد ملت‌ فلسطین‌ به‌ویژه‌ به‌ جنبش حماس و دیگر یاران‌ وی‌ تبریک و تسلیت‌ می‌گوید‌ و برای ملت مبارز فلسطین و مردم غزه از خداوند متعال طلب نصرت، عزت و پیروزی دارد.
بی‌شک رژیم جنایت‌کار صهیونیستی و همه مزدورانی که در این جنایت دست داشتند، به‌سزای عمل پلید خود خواهند رسید و زیر ضربه انتقام سخت خرد خواهند شد إن‌شاءالله.
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

  آیتالله اعرافی مدیر حوزههای علمیهشهادت اسماعیل هنیه تجاوز به حریم کشورمان بود
انا لله وانا الیه راجعون
[من المؤمنین رجال صدقوا ما عاهدوا الله علیه فمنهم من قضی نحبه ومنهم من ینتظر وما بدلوا تبدیلًا] (۲۳/احزاب)
شهادت ناجوان‌مردانه برادر بزرگوار و مجاهد فی‌سبیل‌الله شهید اسماعیل هنیه باعث تأثر و تألم شدید اینجانب گردید.
آقای شهید هنیه سال‌های متمادی است که خار چشم ایادی استکبار جهانی و رژیم کودک‌کش صهیونسیتی بود و مخصوصاً بعد از عملیات غرورآفرین طوفان‌الاقصی و پیروزی تاریخی مجاهدان حماس بر دشمن زبون صهیونیستی این عقده برای آنها صد چندان شد.
رژیم صهیونسیتی که نفس‌های آخر خود را می‌کشد، با شهادت این مجاهد و شهید با عظمت، آن هم داخل ایران، پستی و زبونی خود را بیش از پیش برای همه اثبات کرد و قطعاً این کار با چراغ سبز و حمایت آمریکا انجام شده است که باید در این زمینه پاسخگو باشد.
انتظار می‌رود، انتقام شهادت ناجوان‌مردانه مهمان عزیز ما، شهید دکتر اسماعیل هنیه که با تجاوز به حریم کشور اسلامی ایران انجام شده است، علاوه بر پاسخ قاطع جمهوری اسلامی ایران، با واکنش مجاهدین و رزمندگان اسلام در مناطق مختلف فلسطین و منطقه غرب آسیا انجام گیرد.
اینجانب تسلیت خود را خدمت مقام معظم رهبری، عموم مجاهدان محور مقاومت و نیروهای دلاور حماس و مخصوصاً خانواده این شهید بزرگوار ابراز می‌دارم.

  مرکز مدیریت حوزههای علمیه خواهران کشوراین شهادتها نویدی به پایان زندگی نکبتبار مستکبران جهان بهویژه رژیم غاصب صهیونسیتی است
بسم‌الله الرحمن الرحیم
[من المؤمنین رجال صدقوا ما عاهدو الله علیه فمنهم من قضی‏ نحبه ومنهم من ینتظر وما بدّلوا تبدیلاً]
در میان مؤمنان مردانی هستند که بر سر عهدی که با خدا بستند، صادقانه ایستاده‌اند؛ بعضی پیمان خود را به آخر بردند، و بعضی دیگر در انتظارند و هرگز تغییر و تبدیلی در عهد و پیمان خود ندادند. (الأحزاب/ ۲۳)
رژیم نامشروع صهیونیستی در اوج درماندگی خود، دست به یک ترور ناجوانمردانه دیگر زد و راست‌قامتی از جبهه مقاومت اسلامی، شهید والامقام دکتر اسماعیل هنیه را که خواب از چشمان‌شان ربوده بود، به شهادت رساند؛ اما آنچه که مسلم است، این شهادت‌ها نویدی به پایان زندگی نکبت‌بار مستکبران جهان به‌ویژه رژیم غاصب صهیونسیتی است.
رژیم جنایت‌کار صهیونیستی بار دیگر با این اقدام وحشیانه نشان داد که تنها راه مقابله با این رژیم کودک‌کش، مبارزه تا نابودی کامل این غده سرطانی است. بی‌تردید این اقدامات از سر درماندگی و ناتوانی در مقابله با نیروهای مقاومت فلسطینی و جبهه مقاومت اسلامی در منطقه است که دست به ترور و کشتار می‌زنند.
رژیم جعلی صهیونیستی بداند که این اقدامات ددمنشانه، بی‌پاسخ نخواهد ماند و نیروهای مقاومت انتقام خون شهید والامقام اسماعیل هنیه و تمام شهیدانی را که جان خود را در دفاع از آرمان‌های ملت قهرمان فلسطین و اسلام نثار کردند، خواهند گرفت.
مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران کشور، ضمن تبریک و تسلیت شهادت این سرباز سرافراز اسلام که عمر با عزت خود را در راه دفاع از ملت مظلوم فلسطین گذراند، انزجار خود را از جنایت‌کاران و حامیان آنان اعلام می‌کند.

  سیدهزهره برقعی، مدیر جامعةالزهرا(ع) شهادت مجاهد بزرگوار نشاندهنده آخرین تلاشهای این رژیم جعلی برای بقاست
بسم‌الله الرحمن الرحیم/ انّا لله وانّا الیه راجعون
[من المؤمنین رجال صدقوا ما عاهدوا الله علیه فمنهم من قضی نحبه ومنهم من ینتظر وما بدلوا تبدیلًا ] (احزاب/۲۳)
رژیم تروریست اسرائیل به‌زعم خود، با افزایش جنایت می‌تواند، خدشه‌ای در اراده پولادین رهروان خمینی کبیر(قد) ایجاد کند؛ حال آنکه رزمندگان مقاومت، با تأسی از سالار شهیدان(ع)، با افتخار در این مسیر گام نهاده‌اند و خون خود را نذر آبیاری درخت تنومند اسلام می‌کنند؛ چراکه به «ان وعدالله حق» ایمان دارند و می‌دانند که این خون‌های مقدس خواهد جوشید و جهان را از لوث وجود مستکبران پاک خواهد کرد.
شهادت مجاهد بزرگوار آقای اسماعیل هنیه توسط رژیم تروریست صهیونیستی در حریم کشور عزیزمان، نشان‌دهنده آخرین تلاش‌های این رژیم جعلی برای بقاست. اقدام ددمنشانه‌ای که بر خلاف تمامی اصول بین‌الملل صورت گرفت و نشان داد که اسرائیل حقیقتاً یک غده سرطانی نه‌تنها برای منطقه که برای تمام جهان است و هر روز که از عمر این رژیم منحوس می‌گذرد، جنایتی تازه در صفحات تاریخ ثبت می‌شود.
امروز بدون شک درآمیختگی خون شهید هنیه با ملت شهیدپرور ایران، ضمن تقویت انسجام و وحدت اسلامی، بر رسوایی هرچه بیشتر رژیم غاصب و ستمگر اسرائیل خواهد افزود.
جامعةالزهرا(ع) ضمن محکوم نمودن این جنایت غیرانسانی، شهادت این بزرگ‌مرد مجاهد را به رهبر معظم انقلاب اسلامی، تمامی رزمندگان جبهه مقاومت و خانواده شهیدپرور هنیه تبریک و تسلیت عرض نموده و بر خون‌خواهی و انتقام خون این شهید والا مقام و دیگر شهدای مقاومت تأکید دارد.

  آیتالله موحدی کرمانی، رئیس مجلس خبرگان رهبریاستفاده از ظرفیتهای قانونی و بینالمللی در پیگیری حقوقی این اقدام خبیثانه
بسم‌الله الرحمن الرحیم
[ولا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله أمواتًا بل أحیاء عند ربهم یرزقون]
اقدام تروریستی و نقض صریح قواعد بین‌المللی در ترور برادر مجاهد و سرافراز، شهید اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین در زمانی که این شهید بزرگوار میهمان کشورمان بود، جنایتی غیرقابل بخشش و تجاوز علنی به حریم جمهوری اسلامی ایران است که تاوانی سخت برای اسرائیل جنایت‌کار به دنبال دارد.
مجلس خبرگان رهبری، ضمن محکوم نمودن این جنایت تروریستی، با تسلیت به محضر مقام معظم رهبری «مدظله العالی»، ملت بزرگ و سرافراز فلسطین به‌ویژه جنبش حماس و سایر گروه‌های مقاومت فلسطینی و نیز همه جریان‌های مقاومت، ملت‌های آزاده حامی آرمان فلسطین و بازماندگان این شهید بزرگوار، خواستار برخورد مناسب و قاطع با جنایت‌کاران رژیم صهیونسیتی به‌عنوان حق مسلم جمهوری اسلامی ایران و استفاده از ظرفیت‌های قانونی و بین‌المللی در پیگیری حقوقی این اقدام خبیثانه و مواجهه جدی با رژیم پلید اسرائیل می‌باشد.
بی‌تردید خون این شهید مجاهد، موجب همبستگی، تقویت جبهه مقاومت و فراگیری روحیه مبارزه علیه رژیم منحوس صهیونیستی است و در نهایت، حذف این ننگ بشریت از صفحه روزگار را سرعت خواهد بخشید، ان‌شاءالله.

  آیتالله آملی لاریجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظامقطعاً رژیم ددمنش صهیونی، تاوان بسیار سختی خواهد داد
بسم‌الله الرحمن الرحیم
[ولا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله أمواتًا بل أحیاء عند ربهم یرزقون]
ملت شریف ما با تأثر و تألم فراوان خبر شهادت سردار مقاومت فلسطین جناب آقای اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس رادریافت کرده است.
هرچند این شهید والامقام پس از سال‌ها مجاهدت، مبارزه و پایداری در مقابل ظلم صهیونیست‌های اشغالگر به آرزوی دیرین خود دست یافت؛ اما این حادثه‌ تلخ آن‌هم در حریم جمهوری اسلامی، همه ما را در سوگ خود نشانده و داغدار کرده است. قطعاً رژیم ددمنش صهیونی، تاوان بسیار سختی خواهد داد.
اینجانب شهادت این مجاهد فی‌سبیل‌الله که با سکوت مجامع بین‌المللی و نقض آشکار و پی در پی مقررات بین‌المللی از سوی رژیم صهیونیستی به وقوع پیوسته را به امت اسلامی، به جبهه سرفراز مقاومت، به‌ویژه خانواده‌ها و بازماندگان ایشان تسلیت گفته و مغفرت و علو درجات آنان را از خداوند متعال مسئلت دارم.

  دکتر پزشکیان، رئیسجمهور در گفتوگوی تلفنی با جانشین دفتر سیاسی حماس با عزمی راسختر، حمایت و پشتیبانی از محور مقاومت و خصوصاً مردم فلسطین و مظلومین غزه ادامه خواهد یافت
برادر عزیزمان شهید اسماعیل هنیه، میهمان رسمی رئیس‌جمهور و دولت جمهوری اسلامی ایران بود و همین مسئله، داغ شهادت ایشان را برای ما دوچندان می‌کند.
رژیم صهیونیستی در همه سیاست‌های جنایت‌کارانه خود ناکام مانده، این‌گونه اقدامات تروریستی ناشی از به بن‌بست رسیدن صهیونیست‌هاست. رهبری، ملت و دولت ایران نه‌تنها ذره‌ای از حمایت از ملت مقاوم و مظلوم فلسطین کوتاه نخواهند آمد؛ بلکه با عزمی راسخ‌تر به حمایت و پشتیبانی از محور مقاومت و خصوصاً مردم فلسطین و مظلومین غزه ادامه خواهند داد.

 حجتالاسلام والمسلمین محسنی اژهای رئیس قوه قضائیهخون مطهر این شهید والامقام حماسهساز میشود و افقگشایی میکند
[من المؤمنین رجال صدقوا ما عاهدوا الله علیه فمنهم من قضی نحبه ومنهم من ینتظر وما بدلوا تبدیلا]
شهادت رهبر پرافتخار و سردار مجاهد جبهه مقاومت «آقای اسماعیل هنیه» که عمر بابرکت خود را در مسیر جهاد فی سبیل‌الله طی نمود و در این راه، از تقدیم اولاد و احفاد خود نیز دریغ نورزید، بدون تردید برای او فوزی عظیم و فرجامی سعادتمندانه و برای ملت مقاوم و مظلوم فلسطین مایه فخر و مباهات است.
بلاشک فقدان شهید هنیه این مجاهد مخلص و آزاده، ثلمه‌ای بزرگ برای مقاومت سرافراز ملت فلسطین در برابر سفاکان و غاصبان رژیم منحوس و جعلی صهیونیستی خواهد بود؛ اما به‌حول و قوه الهی خون مطهر این شهید والامقام، حماسه‌ساز می‌شود، افق‌گشایی می‌کند و درخت تناور مقاومت اسلامی را بیش از پیش آبیاری خواهد کرد و آتش خشم ملت مبارز و حماسه‌ساز فلسطین را در امتداد طوفان‌الاقصی شعله‌ورتر می‌سازد.
عناصر شقی، زبون و جنایت‌کار دخیل در به شهادت رساندن شهید هنیه بدانند که خون مطهر این شهید، شور و خشم و عظمت جبهه مقاومت در برابر صهیونیست‌های غاصب را مضاعف گردانده و مورد عقاب و انتقام سخت قرار خواهند گرفت.
اینجانب این اقدام بزدلانه تروریستی را محکوم نموده و شهادت شهید هنیه و همراه ایشان را به ملت بزرگ فلسطین، حماس، کلیه گروه‌های مقاومت فلسطینی و خانواده مکرم هنیه تبریک و تهنیت می‌گویم و از درگاه خداوند متعال برای ایشان و همه مجاهدان راه حق، غفران واسعه و علو درجات مسئلت می‌کنیم.

  دکتر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی رژیم صهیونیستی هزینه سنگینی برای شبیخون در حریم ایران خواهد پرداخت
دکتر قالیباف در آیین تشییع شهید اسماعیل هنیه در دانشگاه تهران گفت: این خطای استراتژیک رژیم صهیونیستی است که فکر می‌کند، شهادت این شهدا تأثیری در روند حرکت ما دارد. خطای دوم دیگر رژیم صهیونیستی این است که به بیانات رهبر ما توجه نکرده است که دوران بزن در رو تمام شده است.
ما می‌دانیم که هیچ عملی بدون اطلاع آمریکا انجام نمی‌شود؛ این وظیفه ماست که در جای مناسب و وقت مناسب عکس‌العمل داشته باشیم. ما به‌فرموده رهبرمان خون‌خواه شهید هنیه هستیم. رژیم صهیونیستی بداند که بهای گزافی برای این مسئله می‌پردازد.
ما می‌دانیم که این اقدامات با حمایت و هماهنگی آمریکای جنایت‌کار رخ داده، اگرچه در رسانه‌ها اعلام کنند که ما نمی‌دانسته‌ایم. ما وظیفه داریم که در وقت و محل مناسب به این جنایت پاسخ دهیم.
ما در این اقدام و جنایات در غزه، شاهد رویارویی انسانیت در برابر جنایت هستیم. رژیم صهیونیستی هزینه سنگینی برای شبیخون در حریم ایران خواهد پرداخت.

  حزبالله لبنانشهادت هنیه عزم رزمندگان مقاومت را در همه عرصهها برای ادامه راه جهاد افزایش میدهد
به ملت مبارز، مظلوم و سرافراز فلسطین، به برادران شریف‌مان در جنبش مقاومت اسلامی حماس، به همه گروه‌های عزیز در مقاومت فلسطین، به ملت‌های عرب ما و به هر مبارز مقاوم، آزاده و شریف، شهادت رهبر بزرگ و مخلص و برادر عزیز، دکتر اسماعیل هنیه رئیس‌جمهور حماس را صمیمانه تسلیت عرض می‌کنیم.
به‌ویژه خانواده محترم و ایثارگر ایشان که در راه آزادی قدس و فلسطین ده‌ها شهید اعم از زن و مرد تقدیم کردند، تسلیت عرض می‌کنیم و از خداوند متعال برای ایشان صبر و اجر جزیل خواستاریم.
شهید اسماعیل هنیه، از رهبران بزرگ مقاومت عصر حاضر است که با شجاعت تمام در مقابل پروژه سلطه‌طلبی آمریکا و اشغال‌گری صهیونیست ایستاده و خون خود را بر کف دستان خود آماده شهادت بود برای هدفی که به آن اعتقاد داشت و همیشه در طول راه منتظر این شهادت بود.
شهادت اسماعیل هنیه بر عزم و سرسختی مجاهدان مقاومت در تمامی عرصه‌های مقاومت برای ادامه راه جهاد می‌افزاید و عزم آنان را در مقابل دشمن صهیونیستی قاتل زنان و کودکان، عامل نسل‌کشی غزه و غاصب سرزمین فلسطین و مقدسات امت مستحکم‌تر می‌کند.
گفتنی است، حجج‌اسلام و‌المسلمین: سید ساجدعلی نقوی، رئیس شورای علمای شیعه پاکستان، محمدحسن جعفری دبیر کل حزب رفاه ملی افغانستان، سید‌حسن موسوی الصفوی، رئیس انجمن شرعی شیعیان جامو و کشمیر، شیخ علی الخطیب، نایب‌رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان، مولانا فضل الرحمان رهبر حزب جمعیت علمای اسلام در پاکستان، احمد عطاف، شیخ عبداللطیف دریان مفتی اعظم اهل‌سنت لبنان و مفتی‌های اهل‌سنت لبنان، وزیر امور خارجه الجزایر، شیخ احمد بن‌حمد الخلیلی، مفتی اعظم سلطنت عمان، حکومت و سران طالبان، الازهر، انجمن علمای یمن، حشدالشعبی عراق، مقاومت اسلامی گردان‌های حزب‌الله عراق، شورای علمای شیعه افغانستان و وزارت خارجه سوریه، با صدور بیانیه‌‌های جداگانه‌ای، حمله تروریستی به رهبر فلسطینی اسماعیل هنیه در تهران را به‌شدت محکوم کردند.

 نگاهی به زندگی اسماعیل هنیه؛ از اسارت تا شهادت«اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، بامداد چهارشنبه 10 مرداد در جنایتی پلید و بزدلانه به شهادت رسید.
به گزارش خبرگزاری ایرنا، اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در ۲۳ ماه می ‌سال ۱۹۶۳ در اردوگاه پناهندگان الشاطی در نوار غزه به دنیا آمد؛ جایی که والدینش پس از روز نکبت در سال ۱۹۴۸ (سالروز آواره شدن ملت فلسطین از سرزمین تاریخی خود)، از شهر عسقلان فلسطین به آنجا آواره شدند.
وی در سال ۱۹۸۷پس از اخذ مدرک ادبیات عرب، از دانشگاه اسلامی غزه فارغ‌التحصیل شد و سپس در سال ۲۰۰۹ موفق به اخذ مدرک دکترا از این دانشگاه شد.

فعالیت
های سیاسی
اسماعیل هنیه فعالیت سیاسی خود را در «حزب اسلامی» در نوار غزه که نماینده شاخه دانشجویی اخوان المسلمین بود و جنبش مقاومت اسلامی از آن شکل گرفت، آغاز کرد.
وی بین سال‌های ۱۹۸۳ تا ۱۹۸۴ به‌عنوان عضو شورای دانشجویی دانشگاه اسلامی غزه مشغول به‌کار شد و سپس در سال بعد سمت ریاست شورای دانشجویی را بر عهده گرفت.
هنیه در سال ۱۹۸۹ به‌مدت سه سال توسط مقامات رژیم اشغالگر اسرائیل اسیر و پس از آن به‌همراه گروهی از رهبران حماس، به منطقه «مرج الزهور» واقع در مرز فلسطین و لبنان تبعید شد.
وی پس از گذراندن یک سال تبعید، به غزه بازگشت و به ریاست دانشگاه اسلامی آنجا منصوب شد و در سال ۱۹۹۷ پس از آزادی، «شیخ احمد یاسین» بنیانگذار حماس، وی را به‌عنوان رئیس دفتر خود منصوب کرد.
هنیه پس از شهادت دکتر عبدالعزیز الرنتیسی از رهبران ارشد حماس در سال ۲۰۰۴ میلادی توسط رژیم صهیونیستی، به‌عنوان رئیس جنبش حماس در نوار غزه انتخاب شد.
در دسامبر ۲۰۰۵، هنیه در صدر فهرست انتخاباتی «تغییر و اصلاح» قرار داشت که در دومین انتخابات پارلمانی فلسطین در سال ۲۰۰۶ اکثریت کرسی‌ها را به دست آورد.
جنبش حماس در ۱۶ فوریه ۲۰۰۶ اسماعیل هنیه را برای تصدی پست نخست‌وزیری فلسطین معرفی کرد و در ۲۰ همان ماه منصوب شد.
وی در ماه مه ۲۰۱۷ به‌عنوان رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس و جانشین خالد مشعل انتخاب شد.
اسماعیل هنیه چندین‌بار مورد سوءقصد قرار گرفت که پیش از تهران، آخرین آن در سال ۲۰۰۳ و زمانی بود که جنگنده‌های رژیم اسرائیل در پی عملیات شهادت‌طلبانه گردان‌های شهید عزالدین القسام شاخه نظامی جنبش حماس، گروهی از رهبران مقاومت را هدف قرار دادند.

طوفان الأقصی

بلافاصله پس از آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط حماس در ۷ اکتبر ۲۰۲۳، اسماعیل هنیه در ویدئویی ظاهر شد که وی را در دفتر کارش در دوحه قطر در حال پیگیری گزارشی از رزمندگان گردان‌های عزالدین القسام نشان می‌دهد که در آن، رزمندگان حماس، کنترل خودروهای نظامی ارتش رژیم صهیونیستی را به دست گرفته بودند.
در ۱۰ آوریل، هفت نفر از اعضای خانواده اسماعیل هنیه از جمله سه پسر و تعدادی از نوه‌هایش، در بمباران رژیم صهیونیستی که خودروی حامل آنها را در اردوگاه ساحلی هدف قرار داد، به شهادت رسیدند. آنها برای عرض تبریک عید سعید فطر به ساکنان اردوگاه الشاطی به آنجا رفته بودند.
همچنین ۱۰ نفر از اعضای خانواده هنیه، از جمله خواهرش در ۲۴ ژوئن در پی بمباران خانه آنها در اردوگاه الشاطی در غرب شهر غزه، توسط ارتش رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند.
هنیه درباره این حادثه گفته بود: خون خواهرم «ام‌ناهض» و فرزندان و نوه‌هایش با خون فلسطینی‌ها در نوار غزه، کرانه باختری و همه مکان‌هایی که مردم فلسطین در آن قرار دارند، آمیخته شده است.
وی با بیان اینکه آنها در نبردی پیروزمندانه به شهادت رسیدند و جاودانه شدند، افزود: شهادت آنها تنها باعث تقویت مقاومت، پایداری در مسیر و یقین به پیروزی می‌شود.

شهادت و پیروزی آرمان ماست

اسماعیل هنیه پس از اطلاع از خبر شهادت فرزندان و نوه‌هایش نیز، اظهار کرد: خون فرزندان و نوه‌های شهیدم گران‌بهاتر از خون فرزندان مردم فلسطین نیست. خدا را شکر می‌کنم که شهادت سه پسرم و تعدادی از نوه‌هایم را به من ارزانی داشت. وی در سخنرانی خود در سال ۲۰۱۴ در پاسخ به محاصره مداوم نوار غزه خطاب به مقامات رژیم صهیونیستی، گفت: «ما مردمی هستیم اگر تصمیم شما محاصره است، تصمیم ما پیروزی است و اگر تصمیم به زانو زدن غزه و مردم غزه را دارید، تصمیم ما این است که فقط در برابر خدا زانو بزنیم.
هنیه ادامه داد: همه تصمیم‌گیرندگان در داخل و خارج از فلسطین باید پیام این مردم را دریافت کنند که ما مردمی هستیم که شهادت را دوست داریم؛ همان‌طور که دشمنان ما زندگی دنیوی را دوست دارند. ما عاشق شهادت دادن به آنچه رهبران برای آن جان باختند، هستیم، کسانی که عاشق صندلی (پست و مقام) هستند، همه صندلی‌ها را بردارند و وطن را برای ما بگذارند.

ارسال دیدگاه