هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

امنیت کشور مرهون مجاهدت سربازان گمنام امام زمان(عج)است

آیت‌الله حسینی بوشهری در یادواره شهدای جامعه اطلاعاتی استان قم

امنیت کشور مرهون مجاهدت سربازان گمنام امام زمان(عج)است

در آستانه چهلمین‌ سالگرد تأسیس وزارت اطلاعات، یادواره ۱۱۴ شهید جامعه اطلاعاتی استان قم، با حضور آیات: حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، سعیدی امام‌ جمعه قم و وزیر اطلاعات، 4 مرداد در باغ‌موزه دفاع مقدس قم برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به نقل از خبرگزاری حوزه، آیت‌الله حسینی بوشهری، در این مراسم، با اشاره به آیات و برخی روایات، کار سربازان گمنام امام زمان(عج) را مجاهدت در راه احیای دین اسلام دانست و گفت: همه ما موظف هستیم، قدردان سربازان گمنامی باشیم که هیچ‌گاه شناخته نمی‌شوند و با اخلاص تمام، برای حفظ امنیت و آرامش مردم شبانه‌روز تلاش می‌کنند.
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: امروز در کشور شاهد برگزاری صدها جلسه و مراسم هستیم که در سایه این مجاهدت‌های خاموش، در امنیت کامل برگزار می‌شود که اینها همه مرهون جان‌فشانی سربازان گمنام امام زمان(عج) است که آنها کارشان را به‌خاطر خداوند انجام می‌دهند.

​​​​​​​هر کس بیشتر فهمید تبعیتش از ولایت
فقیه بهتر و کاملتر شد
به گزارش خبرگزاری فارس، آیت‌الله سعیدی نیز در این یادواره، با بیان اینکه ماه محرم، ماه شهادت و مجاهدت در راه خدا در اوج است، اظهار کرد: این مجاهدت توسط مجموعه‌ای نخبه و استثنایی و عبرت‌آموز صورت گرفت که یک‌روی آن، حماسه و اخلاص و اوج عبودیت و تسلیم و روی دیگر آن بدترین نوع ظلم و انحراف و تبعیض بود.
امام ‌جمعه قم، با بیان اینکه در واقع تقابل تمام کفر در برابر تمام اسلام، در واقعه کربلا حادث شد، ابراز کرد: تقابل تمام کفر در برابر تمام اسلام، در همه زمان‌ها از جمله زمان ما هم اتفاق افتاده و مؤمنین مجاهدت می‌کنند و هزینه‌هایش را می‌پردازند و همین عکس‌های شهدایی که می‌بینیم نشان‌دهنده وقوع این تقابل در عصر حاضر است.
نماینده ولی فقیه در استان قم  با بیان اینکه ما باید بدانیم که در کدام جبهه هستیم، افزود: در عصر حاضر هم، این نظام اسلامی به رهبری بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران و در ادامه راه ایشان، رهبر معظم انقلاب مانند کاری که در عاشورا اتفاق افتاد؛ یعنی خالص‌سازی جامعه اسلامی را ادامه می‌دهد.
تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(ص) با بیان اینکه در آیه ۱۱۱ سوره توبه بیان شده است که خداوند جان و مال شما را می‌خرد و در عوضش بهشت را به شما می‌دهد، گفت: این یک قضیه راهبردی همیشگی جهانی است که برای همه انبیای الهی بوده و اختصاص به اسلام ندارد.
آیت‌الله سعیدی با بیان اینکه شهدا در حریم ربوبیت الهی قرار دارند، افزود: اینکه خداوند می‌فرماید: شهدا زنده‌اند و در نزد پروردگارشان روزی می‌خورند، یک حقیقت است که برای ما قابل‌فهم نیست؛ ولی باید ما عبرت بگیریم، زندگی خود را مانند شهدا تنظیم کنیم و راه شهدا را ادامه دهیم.
 وی با بیان اینکه امام خامنه‌ای، یک رهبر استثنایی در زمان ما هستند، عنوان کرد: هرکسی که بیشتر فهمید، بهتر و کامل‌تر، از این آقا اطاعت و پیروی کرد و مثالش شهدای عظیم‌الشأن هستند.
به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین عالمی مدیرکل اطلاعات استان قم هم در این همایش، با بیان اینکه شهدای جامعه اطلاعاتی در ایجاد امنیت در کشور نقش بسیار مهمی ایفا کردند، اظهار کرد: جامعه اطلاعاتی کشور این افتخار را دارد که در این چهار دهه، همواره با دستاوردهای مهم و امنیت‌ساز، موجب سرافرازی نظام مقدس جمهوری اسلامی شده است.
وی تصریح کرد: برقراری امنیت فراگیر در داخل کشور علیرغم توطئه‌های گوناگون و نیز نقش‌آفرینی در جبهه مقاومت، از افتخارات مجموعه عظیم اطلاعات کشور است.
سردار فضلی، از فرماندهان هشت سال دفاع مقدس هم در این جلسه، با ذکر خاطراتی از رشادت‌های نیروهای اطلاعات در دوران جنگ تحمیلی، اظهار کرد: هیچ عملیاتی بدون کار اطلاعاتی به پیروزی منجر نشد و اگر امروز ما به عملیات‌های خود در هشت سال دفاع مقدس می‌بالیم، به‌خاطر همین مجاهدت‌هاست.
در ادامه این مراسم، از خانواده معظم شهدای جامعه اطلاعات استان تجلیل و از مجموعه مستندهای صدا و سیمای مرکز قم و کتاب و اینفوگرافی ۱۱۴ شهید جامعه اطلاعاتی استان رونمایی شد.

ارسال دیدگاه