هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

سازمان‌های جهانی اراده‌ای برای مقابله با جنایات صهیونیست‌ها ندارند

در همایش بین‌المللی ۷۵‌سال اشغالگری در فلسطین مطرح شد

سازمان‌های جهانی اراده‌ای برای مقابله با جنایات صهیونیست‌ها ندارند

همایش بین‌المللی ۷۵‌سال اشغالگری رژیم صهیونیستی در فلسطین با هدف گفتمان‌سازی مسئله فلسطین با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی رئیس جامعةالمصطفی و با حضور اساتید، طلاب و فضلای غیرایرانی و مسئولان جامعةالمصطفی‌العالمیه، هفتم تیرماه در سالن همایش مجتمع امین این نهاد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام و‌المسلمین عباسی در این همایش ضمن گرامی‌داشت شهدای هفت تیر به‌ویژه آیت‌الله شهید بهشتی(ره)، یکی از اهداف اشغالگران و حامیان آنها طی ده‌ها سال گذشته را تحریف واقعیت و وارونه‌نمایی حقایق ماجرای فلسطین دانست و خاطرنشان کرد: وقایع ۷ اکتبر آغاز ماجرای فلسطین نیست و تنها یک حلقه از زنجیره‌ای است که دستگاه تبلیغاتی حامیان رژیم صهیونیستی سال‌ها تلاش نموده‌اند، جای ظالم و مظلوم را در آن وارونه جلوه دهند.
رئیس جامعة المصطفی، حقیقت موضوع فلسطین را اشغال یک سرزمین بدون هیچ توجیه انسانی، عقلی و حقوقی برشمرد و ریشه‌های تاریخی این تجاوزگری را تشریح کرد.
وی با اشاره به تشکیل سازمان جهانی صهیونیزم و انتخاب فلسطین برای ایجاد کشور مستقل یهود با توطئه جریان‌های استعماری ماسونی، یادآور شد: در سال ۱۹۴۸ و یک روز قبل از پایان رسمی قیمومیت انگلیس بر فلسطین، رژیم جعلی صهیونیستی اعلام موجودیت کرد. در حالی که با همه تلاش‌های صورت‌گرفته، جمعیت یهودیان در این کشور به بیست درصد هم نمی‌رسید؛ این دولت جعلی در قلب جهان اسلام تأسیس شد و تلاش‌های بعدی مسلمانان برای جلوگیری از این اشغالگری نیز به جایی نرسید.
حجت‌الاسلام و‌المسلمین عباسی، پیروزی انقلاب اسلامی را فصلی جدید در ماجرای فلسطین دانست و اذعان کرد: پس از انقلاب اسلامی تحول بزرگی در جبهه مقاومت در برابر رژیم اشغالگر قدس به‌عنوان مرکز فرماندهی غرب برای کنترل جهان اسلام شکل گرفت و هر روز، مقابله با این رژیم جنایت‌کار، ابعاد تازه‌تری یافت.
وی با اشاره به سرکشی رژیم اشغالگر صهیونیستی و حامیان آن از همه قوانین بشری و حقوقی، یادآور شد: هرچند ما رژیم صهیونیستی را تماماً جعلی و اشغالگر می‌دانیم؛ اما حتی بر اساس قطع‌نامه‌های سازمان‌های بین‌المللی که ساخته دست قدرت‌های جهان هستند، بخش زیادی از سرزمین‌های تحت اختیار این رژیم، اشغال شده به‌شمار می‌آید. در برابر این ظلم آشکار چه راه حلی وجود دارد؟ انقلاب اسلامی یک راه حل عاقلانه و انسانی را مبتنی بر انتخاب مردم اصیل این منطقه ارائه نمود؛ اما طبیعی است که اشغالگران جنایت‌کار این راه حل را نمی‌پذیرند.
رئیس جامعةالمصطفی با تأکید بر ضرورت دفاع به زبان علمی و با تلاش‌های پژوهشی از این حقیقت تاریخی، اظهار کرد: هدف اصلی رژیم اشغالگر و حامیان آن، ناامید ساختن مردم و ملت‌ها و به فراموشی سپرده شدن حقایق فلسطین به مرور زمان است که وظیفه عالمان و اهل علم را برای تبیین این توطئه و جلوگیری از آن دوچندان می‌نماید.
حجت‌الاسلام و‌المسلمین‌ عباسی در پایان، با اشاره به وقایع اخیر غزه و آشکار شدن حقایق این ظلم تاریخی در برابر دیدگان جهان، تصریح کرد: امروز یک جبهه عدالت‌خواهی در سراسر جهان شکل گرفته است و به‌تعبیر رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، حامیان فلسطین در جهت درست تاریخ ایستاده‌اند و جبهه استکبار در جهت دفاع از ظالم قرار دارد؛ در این میان، سازمان‌های جهانی نیز اراده و توانی برای مقابله با جنایات اشغالگران ندارند. البته ظلم پایدار نیست و اراده خداوند بر یاری مظلومان است و قطعا یاری خدا همراه مظلومان خواهد بود.

  دفاع از مسئله فلسطین یک موضوع اعتقادی است
حجت‌الاسلام والمسلمین بناری رئیس مجتمع آموزش‌عالی علوم انسانی اسلامی المصطفی(ص) نیز در این همایش، با ذکر برخی بیانات مقام معظم رهبری پیرامون اهمیت مسئله فلسطین برای همه جهان اسلام، یادآور شد: بنا به فرمایشات رهبر انقلاب، دفاع ما از فلسطین تاکتیکی و استراتژیک نیست؛ بلکه یک آرمان عقیدتی است.
رئیس همایش ۷۵‌سال اشغالگری در فلسطین، جامعةالمصطفی را یک نهاد علمی بین‌المللی ممتاز در جهان اسلام برشمرد و اظهار کرد: المصطفی با برخورداری از ظرفیت عظیمی در سراسر عالم، عهده‌دار رسالت مهمی در مسئله فلسطین است که برگزاری همایش ۷۵‌سال اشغالگری گامی در جهت ایفای نقش در این عرصه است.
حجت‌الاسلام والمسلمین بناری، ضمن تبیین اهداف این همایش، یادآور شد: ۷۵ پیش‌نشست در داخل و خارج از کشور به‌مناسبت ۷۵‌سال اشغالگری رژیم صهیونیستی، توسط دبیرخانه این همایش برگزار شد و ۳۰۰ مقاله از بیست کشور جهان به شش زبان نیز، در دبیرخانه همایش دریافت و مورد بررسی قرار گرفت.
وی تولید اندیشه علمی در موضوع فلسطین را هدف دوم همایش برشمرد و گفت: این جنایات و اشغالگری باید در تاریخ برای آیندگان ثبت شود و رویکرد علمی همایش نیز به دنبال تحقق این هدف است.
به گزارش خبرگزاری ایکنا، سیدمهدی طاهری، معاون پژوهشی مجتمع آموزش‌عالی علوم انسانی اسلامی جامعةالمصطفی‌العالمیه هم در این همایش به مهم‌ترین اهداف همایش اشاره کرد و افزود: «روشنگری در مورد اشغال بیت‌المقدس و فلسطین»، «تبیین ابعاد و زوایای جنایات رژیم اشغالگر قدس در طول ۷۵ سال»، «مقابله با رویکرد رسانه‌ای غرب و اسرائیل در وارونه جلوه دادن حقیقت فلسطین و دنیای اسلام برای افکار عمومی» و «ارائه تحلیل درست در مورد عملیات طوفان‌الأقصی و آثار آن بر تضعیف هژمونی پوشالی اسرائیل در منطقه و جهان»، از جمله اهداف برگزاری این همایش بین‎المللی شش‌زبانه بود.
طاهری با بیان اینکه بیش از ۴۰ مرکز در داخل و خارج از کشور دبیرخانه همایش را یاری کرده‌اند، ادامه داد: در این میان، ۱۰ مرکز همکار جامعةالمصطفی و در چهار استان قم، اصفهان، گلستان و مرکزی و نمایندگی المصطفی در شش کشور لبنان، ترکیه، افغانستان، پاکستان، تانزانیا و سریلانکا از جمله آن بودند.
دبیر علمی این همایش، به کمیته علمی دبیرخانه همایش اشاره کرد و افزود: کمیته علمی دبیرخانه شامل: ۳۰ نفر از شش کشور ایران، لبنان، اندونزی، هندوستان، ترکیه و افغانستان بود و توفیق داشتیم، طی مدت حدود سه ماه ۷۵ پیش‌نشست به مناسبت ۷۵‌سال اشغالگری در فلسطین با هدف گفتمان‌سازی حمایت از ملت مظلوم فلسطین را در ۹ استان کشور (تهران، قم، گلستان، اصفهان، مرکزی، خراسان رضوی، مازندران، لرستان و همدان) و در شش کشور (ایران، لبنان، ترکیه، پاکستان، افغانستان و تانزانیا) برگزار کنیم.
طاهری به برخی از خروجی‌های این همایش بین‌المللی اشاره کرد و افزود: برگزاری مسابقه کتابخوانی از کتاب «مسئله فلسطین در کلام حضرت آیت‌الله خامنه‌ای» به دو زبان فارسی و عربی، «ایجاد میز مطالعات فلسطین و مقاومت با همکاری پژوهشکده منطقه‌ای پژوهشگاه بین‌المللی المصطفی» و «معرفی کتب در زمینه فلسطین و مقاومت در کانال همایش»، از جمله دیگر فعالیت‌های این دبیرخانه است.
 
 
 

ارسال دیدگاه