هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

اخبار کوتاه جهان

اخبار کوتاه جهان - شماره 805

اخبار کوتاه جهان

  ترکیه
□ ترکیه صادرات به اسرائیل را متوقف نکرد: رسانه‌های اروپایی از ادامه صادرات کالا به اسرائیل توسط ترکیه خبر دادند. آن‌ها مدعی شدند که شرکت‌های ترک، از مسیر بنادر یونان به تل‌آویو کالا صادر می‌کنند.

  رژیم صهیونیستی
پیامدهای طوفانالاقصی؛ سرمایهگذاران به دنبال خروج از اراضی اشغالی: براساس گزارش مهاجرت ثروت در سال ۲۰۲۴ از سوی یک شرکت مشاوره مهاجرت سرمایه‌گذاری بین‌المللی، رژیم صهیونیستی برای نخستین‌بار پس از چندین دهه، دیگر در بین ۱۰ مقصد برای سرمایه‌گذاران و افراد ثروتمند نیست. به‌گفته مارکونی، نویسنده گزارش اخیر، جنگ جاری در غزه نه‌‌تنها وجهه رژیم‌صهیونیستی به‌عنوان یک پناهگاه امن را از بین برده؛ بلکه تهدیدی برای تحت‌الشعاع قرار دادن دستاورد‌های اقتصادی آن است.
ایران رژیم صهیونیستی را تهدید کرد: هیئت نمایندگی ایران در سازمان ملل، در پستی که در حساب کاربری ایکس خود منتشر کرد، نوشت: «هرچند ایران تبلیغات رژیم صهیونیستی در مورد حمله به لبنان را جنگ روانی می‌داند؛ اما در صورت انجام یک عملیات نظامی تمام‌عیار، یک جنگ نابودکننده علیه این رژیم شروع خواهد شد. در این پست همچنین آمده است که «همه گزینه‌ها از جمله مشارکت کامل همه محورهای مقاومت روی میز است».
بازدید گردشگران اسرائیلی از آذربایجان افزایش یافته است: رسانه‌های صهیونیستی: از زمان از سرگیری پروازهای مستقیم بین تل‌آویو و باکو در اواسط ماه مارس، بیش از هشت هزار اسرائیلی از آذربایجان بازدید کرده‌اند که 50 درصد نسبت به‌مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است. رئیس دفتر گردشگری آذربایجان در اسرائیل: آذربایجان یک مقصد گردشگری امن برای اسرائیلی‌هاست و یهودستیزی در آذربایجان وجود ندارد.

مصر
درخواست مجلس مصر برای توضیح دولت درباره دلایل فوت حجاج مصری: مصطفی بکری، نماینده مجلس مصر، در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس، از دولت خواست درباره علل فوت حجاج مصری در حج ۲۰۲۴ و اقداماتی که دولت برای پیگیری این مسئله اتخاذ کرده، توضیح دهد. عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهور مصر، دستور تشکیل کارگروه بحران برای پیگیری وضعیت حجاج مصری در عربستان را صادر کرده است. در حج امسال بیش از هزار نفر بر اثر گرمای شدید فوت کردند که از این تعداد بیش از ۶۰۰ نفر از شهروندان مصر هستند.

  انگلیس
مشارکت بریتانیای خبیث در ترور رزمندگان مقاومت: رفیق نصرالله کارشناس لبنانی فاش کرد: از روز چهارم یا پنجم جنگ تاکنون، ۶ هواپیمای جاسوسی بریتانیایی، با پیشرفته‌ترین تجهیزات و سنسورهای حرارتی در حال فعالیت علیه لبنان هستند که از پایگاه بریتانیا در قبرس پرواز می‌کنند و اکثر ترورهایی که توسط رژیم صهیونیستی انجام شده، به کمک اطلاعاتی است که این هواپیماها به اتاق عملیات ارتش صهیونیستی داده‌اند.


  آسیا
برگزاری نشست مقامات ارشد مجمع گفتوگوی همکاری آسیا در تهران: نشست مقامات ارشد مجمع گفت‌و‌گوی همکاری آسیا به ریاست معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه ایران3 تیر در تهران برگزار شد.


  اوکراین
غرب در حال آماده شدن برای برکناری ولودیمیر زلنسکی است: سرویس اطلاعات خارجی روسیه اعلام کرد: غرب در حال آماده‌ شدن برای برکناری ولودیمیر زلنسکی و جای‌گزینی والری زالوژنی، فرمانده سابق کل نیروهای مسلح اوکراین به جای اوست، تا بتواند با روسیه مذاکره کند.


  آمریکا
زوال قدرت دریایی آمریکا در منطقه: مجله آمریکایی نشنال‌اینترست: حوثی‌ها (انصارالله ) ثابت کرده‌اند که می‌توانند کل نیروی دریایی آمریکا را با موشک‌هایی که در اختیار دارند، از خود دور کنند. هزینه بالای ناوهای هواپیمابر آمریکایی، آنها را به اهدافی وسوسه‌انگیز تبدیل می‌کند و انهدام یا وارد کردن آسیب جدی به آنها، میلیاردها دلار هزینه برای آمریکایی‌ها خواهد داشت.


  فرانسه
فرانسه با ۱۰۰ میلیون گردشگر خارجی، همچنان رتبه اول گردشگری جهان: امور گردشگری سازمان ملل، در آخرین گزارش خود، ۱۰ کشور برتر گردشگرپذیر جهان را معرفی کرد که فرانسه همچنان با ۱۰۰ میلیون گردشگر خارجی، رتبه اول جهان را به خود اختصاص داده است. اسپانیا و آمریکا نیز توانستند، موقعیت خود را حفظ کنند و در رتبه دوم و سوم قرار بگیرند؛ اما ایتالیا توانست رتبه چهارم را از آن خود کند؛ این در حالی است که تا پیش از همه‌گیری در رتبه پنجم قرار داشت. ترکیه نیز از رتبه ششم پیش از کرونا به رتبه پنجم پساکرونا دست یافت.


  فلسطین
۷۹ هزار تن بمب روی غزه ریخته شده است: دولت غزه، برآورد کرد: ارتش رژیم صهیونیستی از روز آغاز جنگ در نوار غزه، ۷۹ هزار تن بمب روی این باریکه ریخته است.


  اتحادیه عرب
حزبالله دیگر گروهی تروریستی نیست: جانشین دبیرکل اتحادیه عرب: در تصمیمات اتحادیه عرب، پیش‌تر عنوان تروریستی برای حزب‌الله وجود داشت. کشورهای عضو اتحادیه عرب، توافق کرده‌اند که دیگر از این عنوان استفاده نشود؛ چراکه این، راه را به روی ما برای ارتباط گرفتن می‌گشاید.


  عراق
​​​​​​​
حمله مقاومت عراق به یک نفتکش در دریای سرخ: مقاومت اسلامی عراق: در عملیاتی مشترک با نیروهای مسلح یمن، یک نفتکش را در دریای سرخ هدف قرار دادیم. این حمله با چند فروند پهپاد صورت گرفت.

 

برچسب ها :
ارسال دیدگاه