هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

اخبار کوتاه جهان

اخبار کوتاه جهان - شماره 791

اخبار کوتاه جهان

   فلسطین
□ تخریب 5 دانشگاه از 6 دانشگاه غزه: شبکه الاقصی تأکید کرد: ارتش رژیم صهیونیستی در جنگ کنونی، 5 دانشگاه از مجموع 6 دانشگاه موجود در نوار غزه را بمباران و تخریب کرده است. همچنین در حملات اشغالگران اسرائیلی به نوار غزه، 166 استاد دانشگاه هم به شهادت رسیده‌اند.

  آمریکا
□ هزینۀ ۱۲ میلیون دلاری آمریکا برای حفاظت از ۲ قاتل سردار سلیمانی: اسنادی که به‌تازگی افشا شده‌اند، نشان می‌دهد، دولت بایدن بیش از ۱۲ میلیون دلار در یک سال برای محافظت فیزیکی از «جان بولتون» و «رابرت او برایان» دو مشاور امنیت ملی سابق آمریکا هزینه کرده است.
□ عدم تمایل آمریکا از عقب‌نشینی در اوکراین: رئیس‌جمهور آمریکا از قانونگذاران جمهوری‌خواه در کنگره خواست با ارائه کمک مالی به اوکراین موافقت کنند. بایدن با بیان اینکه ولادیمیر پوتین در صورت عدم پرداخت هزینه بابت جنگ اوکراین، به ویرانی‌ها ادامه خواهد داد گفت: نمی‌توانیم الآن پا پس بکشیم.

  اتحادیه عرب
□ اتحادیه عرب خواستار تحریم ۶۰ سازمان صهیونیستی شد: ایسنا: اتحادیه عرب از کشورهای عضو خواست، یک لیست شامل ۶۰ سازمان و گروه افراطی صهیونیست حمله‌کننده به مسجد‌الاقصی و مرتبط با پروژه‌های شهرک‌سازی را در لیست تروریستی ملی عربی قرار دهند.

  رژیم صهیونیستی
□ واکنش وزیر انرژی رژیم صهیونیستی به شروط عربستان: وزیر انرژی رژیم صهیونیستی: اگر قرار است، عادی‌سازی روابط با کشورهای عربی منجر به تشکیل دولت مستقل فلسطینی شود، ترجیح می‌دهیم، اصلاً عادی‌سازی رخ ندهد.

  آرژانتین
□ تورم در آرژانتین ۲۵۴ درصد شد: بر اساس داده‌های رسمی آرژانتین، نرخ تورم سالانه در این کشور طی ماه ژانویه به بالاترین رقم در سه دهه گذشته یعنی ۲۵۴ درصد رسیده است. «خاویر مایلی» رئیس‌جمهور جدید آرژانتین، با هدف تثبیت اقتصاد بیمار سیاست «شوک درمانی» را آغاز کرده که موجب کاهش ارزش پول این کشور در برابر دلار آمریکا به‌میزان ۵۰ درصد و افزایش نرخ بهره کلیدی به‌میزان ۱۳۳ درصد شده است.

  اتحادیه اروپا
□ آغاز مأموریت جدید در دریای سرخ: اتحادیه اروپا(فرانسه، ایتالیا، آلمان و یونان) مأموریت دریایی خود را برای محافظت از کشتی‌های تجاری در برابر عملیات‌های انصار‌الله در دریای سرخ آغــــاز کــــرد. پایگاه خبری یونانی «Greek City Times» گزارش داد: اتحادیه اروپا یک ناوگان دریایی جدید با نام (EUNAVFOR ASPIDES) راه‌اندازی کرد تا از کشتی‌های تجاری در دریای سرخ در برابر حملات ضدصهیونیستی یمن محافظت کند.
□ کشف جاسوس‌افزار اسرائیل در گوشی مقامات اروپا: نشریه پولتیکو: در گوشی همراه برخی اعضای پارلمان اروپا دو جاسوس‌افزارِ اسرائیلی کشف شده است. نماینده فرانسه در پارلمان اروپا، هدف برنامه جاسوسی پگاسوس قرار گرفته است.

  یمن
□ زیردریایی‌های بدون سرنشین انصارالله معادله را تغییر می‌دهد: روزنامه اسپانیایی «لارازون»، با بیان اینکه تسلیحات خوب انصارالله یمن، آنها را به یک تهدید بزرگ تبدیل کرده است، تأکید کرد: استفاده از «زیردریایی‌های کوچک بدون سرنشین»، وضعیت تردد در دریای سرخ را پیچیده‌تر می‌کند.

  پاکستان
□ مهلت ١٨٠ روزه ایران به پاکستان برای تکمیل خط‌لوله صلح: ١٤ سال است که ٩٠٠ کیلومتر خط لوله ساخته‌شده ایران تا مرز پاکستان خاک می‌خورد؛ خط لوله‌ای که قرار بود، پاکستان هم بخش ٧٨١ کیلومتری خود را تکمیل کند تا از ایران گاز بخرد. روزنامه پاکستانی «نیوز» مدعی‌ شده: اسلام‌آباد عزمش را جزم کرده تا پروژه خط‌لوله انتقال گاز ایران به پاکستان را جلو ببرد؛ تهران هم مهلت ١٨٠ روزه تا سپتامبر (شهریور) سال آینده را به پاکستان داده است.

  ژاپن
□ حمایت ژاپن از جنایات رژیم صهیونیستی در غزه!!! معاون وزیر خارجه ژاپن در بازدید از محل عملیات نیروهای مقاومت در هفت اکتبر: صحنه‌های وحشتناکی دیدم. ژاپن از اسرائیل در جنگ با تروریسم حمایت می‌کند. اینها مناظر وحشتناکی هستند. من در یافتن کلماتی برای توصیف آن مشکل دارم. این یک اقدام وحشیانه است!!!

  سازمان ملل
□ تغییر برنامه‌های آموزشی در کشور‌های عربی به‌نفع رژیم صهیونیستی: نماینده سابق و فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در سوریه، نقش این سازمان را در تغییر برنامه‌های آموزشی در کشورهای عربی به‌نفع رژیم اشغالگر صهیونیستی فاش کرد. خوله مطر گفت: نهادهای بین‌المللی در قراردادی که با انجمن‌های مختلف منعقد می‌کردند، تصریح می‌نمودند: شرط تأمین مالی این است که «کاری که به رژیم صهیونیستی آسیب می‌رساند، انجام نشود».

برچسب ها :
ارسال دیدگاه