هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

اخبار کوتاه ایران

اخبار کوتاه ایران- شمار 789

اخبار کوتاه ایران

 آغاز به کار ۱۲ هزار پرستار تا پایان سال:
معاون پرستاری وزارت بهداشت از آغاز به‌کار حدود ۱۲ هزار پرستار در نظام سلامت تا پایان امسال خبر داد.

  احداث بزرگترین سیلوی شرق کشور در گرمسار:
معاون اجرایی رئیس‌جمهور در جریان سفر یک‌روزه به استان سمنان، از پروژه سیلوی ۱۰۰ هزار تنی گرمسار بازدید کرد. این سیلو، به‌عنوان بزرگترین سیلوی شرق کشور در زمینی به‌مساحت ۱۰ هکتار در حال ساخت است و هم‌اکنون پیشرفت فیزیکی بیش از ۹۰ درصدی دارد.

  تأمین اعتبار راهاندازی قطار سریعالسیر مشهد - تهران - اصفهان:
معاون اجرایی رئیس‌جمهور: ۲۰ میلیارد دلار اعتبار راه‌اندازی قطار سریع‌السیر مشهد - تهران - اصفهان، از محل صندوق توسعه ملی و تهاتر نفت تأمین خواهد شد.

  آغاز ساخت کارخانه تولید گاز طبیعی مایع در ارومیه:
خبرگزاری صدا وسیما: ساخت کارخانه تولید گاز طبیعی مایع (اِل اِن جی) با فناوری بومی، برای گازرسانی به ده‌ها منطقه در شمال غرب کشور، با حضور معاون رئیس‌جمهور آغاز شد.

  پوشش فیبر نوری از ۶ میلیون خانوار گذشت:
زارع، وزیر ارتباطات: پوشش فیبر نوری از ۶ میلیون خانوار گذشت. تا آخر سال هم یک میلیون اضافه خواهد شد. سرعت اینترنت نیز قابلیت حدود ۱۰۰۰ مگابیت بر ثانیه است و با درخواست مردم، ظرف یک ماه این امکان برای آنان فعال خواهد شد.

  بیشاز ۷۳ درصد داوطلبان انتخابات تأیید صلاحیت شدند:
طحان‌نظیف سخنگوی شورای نگهبان: براساس بررسی‌های صورت‌گرفته توسط اعضای شورای نگهبان، تعداد نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی، به حدود ۱۵ هزار نفر افزایش یافت. بیش از ۷۳ درصد از داوطلبان تأیید صلاحیت شدند که نصاب بی‌سابقه‌ای در تأیید صلاحیت‌ها در برگزاری انتخابات در کشور محسوب می‌شود.

  ساخت سامانه تسطیح زمینهای کشاورزی
:
متخصصانِ دانش‌بنیانِ کشور موفق شدند، نسل جدید سامانه تسطیح زمین‌های کشاورزی با کمک فناوری ماهواره‌ای را طراحی و داخلی‌سازی کنند. این سامانه با مشخص کردن پستی‌ها و بلندی‌های زمین، موجب صرفه‌جویی در مصرف آب و افزایش بهره‌وری می‌شود.

  برخورد جدی با شبکههای فعال درحوزه تکدیگری کودکان:
دادستان کل کشور با صدور بخشنامه‌ای بر برخورد جدی با شبکه‌های مجرمانه فعال در حوزه تکدی‌گری و زباله‌گردی کودکان و نوجوانان تأکید کرد.

  افزایش سهبرابری سقف معافیت مالیاتی اصناف و مشاغل در سال آینده:
رئیس سازمان مالیاتی: سقف معافیت مالیاتی اصناف و مشاغل سال آینده با افزایش ۳برابری از ۴۷ میلیون تومان، به حدود ۱۴۴ میلیون تومان در سال افزایش پیدا کرد.

  افتتاح ۸ هزار طرح کسب و کار:
بیش از ۸ هزار طرح کسب و کار در سراسر کشور در مراسمی با حضور معاون اجرایی رئیس‌جمهور افتتاح و به بهره‌برداری رسید. افتتاح ۸ هزار طرح کسب و کار با اختصاص بیش از ۱۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغال‌زایی، منجر به اشتغال حدود ۴۳ هزار نفر خواهد شد.

  نصب بزرگترین آبشیرینکن جهان در زاهدان:
علی‌اکبر محرابیان، وزیر نیرو: طرح انتقال آب دریا با سرعت نسبتاً خوبی در حال اجراست. این طرح طی یک سال گذشته بیش از ۱۲ درصد پیشرفت داشته است. بخش قابل توجهی از طرح انتقال آبخوان شرقی اجرا شده و به‌زودی آب به زاهدان می‌رسد. طرح تأمین آب برای منطقه سیستان، با حفر ۱۲۰ حلقه چاه در حال اجراست. به‌عبارتی بزرگترین آب‌شیرین‌کن خشکی جهان در حال اجراست.

  رونمایی از سامانههای موشکی کروز جدید:
نیروی دریایی سپاه، از سامانه‌های موشکی کروز جدید در جزیره بوموسی و تنب بزرگ رونمایی کرد.

  ساخت ۲ واحد نیروگاه اتمی بوشهر:
استاندار بوشهر: ساخت ۲ نیروگاه اتمی جدید بوشهر، هرکدام با ظرفیت تولید ۱۰۸۰ مگاوات برق توسط متخصصان داخلی در حال ساخت است و همه مراحل طراحی، تهیه نقشه، اجرا و دیگر حوزه‌ها را متخصصان ایرانی انجام می‌دهند.

  بیش از ۸ هزار دانشجوی پزشکی از ۶۰ کشور در ایران تحصیل میکنند:
معاون آموزشی وزارت بهداشت: تحصیل بیش از ۸ هزار دانشجوی پزشکی از ۶۰ کشور جهان در ایران، نشان از قابلیت‌های مختلف کشور در حوزه سلامت دارد. دیگر نیازی به اعزام بیمار به خارج از کشور نیست.

  سفر ۱.۲ میلیون خارجی برای درمان به ایران:
ایسنا: عین‌اللهی، وزیر بهداشت: از ۶۴ ملیت گوناگون یک میلیون و ۲۰۰ هزار گردشگر سلامت در سال گذشته به کشور مراجعه کرده‌اند. سالانه یک میلیارد دلار ارز از طریق گردشگری سلامت وارد کشور می‌شود.

  تصویب آییننامه واردات خودروهای نو:
آیین‌نامه واردات خودروهای نو، به پیشنهاد وزارت صنعت، معدن و تجارت و به‌استناد اصل یکصد و ۳۸ قانون ایران ماده ۴ قانون ساماندهی صنعت خودرو مصوب ۱۴۰۰، اصلاح و مورد تصویب قرار گرفت.

  ایران و ارمنستان سند همکاری امضا کردند:
​​​​​​​
جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ارمنستان 26 بهمن در حاشیه برگزاری هجدهمین کمیسیون همکاری‌های اقتصادی مشترک دو کشور، سند همکاری در ۱۹ حوزه امضا کردند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه