هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

جزئیات برگزاری دوره آموزش معارف اسلامی(طرح کوثر) ویژه همسران طلاب

جزئیات برگزاری دوره آموزش معارف اسلامی(طرح کوثر) ویژه همسران طلاب

مدیر مشاوره و خانواده معاونت تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه از برگزاری دوره آموزش معارف اسلامی با عنوان طرح کوثر در سال تحصیلی ۱۴۰۳ - ۱۴۰۲ ویژه همسران طلاب خبر داد.
حجت‌الاسلام محمود حسنی‌نژاد، مدیر مشاوره و خانواده معاونت تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه، در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه، از برگزاری دوره آموزش معارف اسلامی با عنوان طرح کوثر در سال تحصیلی ۱۴۰۳- ۱۴۰۲ویژه همسران طلاب خبر داد.
وی با اشاره به سابقه بیش از ۲۳ ساله اجرای طرح کوثر، اظهار کرد: این طرح در قم و برخی از استان‌های دیگر در سال‌های قبل برگزار شده و امسال نیز، ۳ مرکز در قم و ۲۹ مرکز در دیگر مراکز استانی اجرا می‌شود.
حجت‌الاسلام حسنی‌نژاد با بیان اینکه با هماهنگی‌هایی که با معاونان تهذیب استانی صورت گرفته، طرح کوثر را در سایر استان‌هایی که آمادگی لازم را داشته باشند نیز، برگزار خواهیم کرد، ادامه داد: این طرح در سال گذشته در ۵ استان و امسال در ۲۰ استان و در ۳۲ مرکز برگزار می‌گردد.
مدیر مشاوره و خانواده معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه ضمن تشریح سرفصل‌های آموزشی طرح کوثر، اضافه کرد: این دوره که به‌منظور آشنایی همسران طلاب با مباحث اخلاقی، اعتقادی، تربیتی و مهارتی و ارائه آنها به جامعه بانوان پیرامون خودشان برگزار می‌شود، ۳ ساله است که ۲ سال اول، دوره عمومی و سال آخر آن دوره تکمیلی و مهارتی است.
وی عنوان کرد: همسران محترم طلاب برای نام‌نویسی می‌توانند، به سایت معاونت تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه مراجعه نمایند و در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر، در قم با شماره ۰۲۵۳۲۱۹۱۹۳۰ و در استان‌ها با معاونت تهذیب استان خود تماس بگیرند.
حجت‌الاسلام حسنی‌نژاد در پایان عنوان کرد: بر اساس توافقی که با مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران در خصوص تطبیق سرفصل‌های آموزشی طرح کوثر با دروس حوزه علمیه خواهران انجام شده، چنانچه فارغ‌التحصیلان این طرح در آینده، قصد ادامه تحصیل در حوزه‌های علمیه خواهران را داشته باشند، حدود ۳۰ واحد از دروسی که در این طرح گذرانده‌اند، از آنها پذیرفته خواهد شد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه