هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

اخبار کوتاه جهان

اخبار کوتاه جهان - شماره 757

اخبار کوتاه جهان


 
  آمریکا هراس کنگره آمریکا از قابلیتهای موشکی ایران:  «الیز استفانیک» و «داگ لامبورن» ۲ نماینده جمهوری‌خواه کنگره با ارسال نامه‌ای به «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا، ضمن ابراز نگرانی از همکاری موشکی ایران و چین، خواستار اقداماتی برای مقابله با این همکاری شدند.
واکنش آمریکا به حمله پلیس آلبانی به مقر منافقین: سخنگوی وزارت خارجه آمریکا: به واشنگتن اطمینان خاطر داده شد که تمامی اقدامات صورت‌گرفته با رعایت قوانین مربوطه از جمله قوانین محافظت از حقوق و آزادی‌های تمامی افراد در آلبانی انجام شده است. ما از حق دولت آلبانی برای تحقیق درباره فعالیت‌های غیرقانونی احتمالی در خاک خود حمایت می‌کنیم. پلیس آلبانی اعلام کرده بود که بر اساس حکم دادگاه و به‌دلیل نقض توافقات صورت‌گرفته به این مقر حمله کرده است.
افشای اسناد محرمانه از شرکت فایزر: اخیراً یک پایگاه اطلاع‌رسانی در آمریکا با انتشار اسنادی از شرکت تولید‌کننده واکسن «فایزر» فاش کرده که این واکسن عوارض‌ متعددی برای دریافت‌کنندگان آن داشته است.

 
  رژیم صهیونیستی آخرین فرصتهای سازش را از بین نبرید: روزنامه هاآرتص: مقامات آمریکایی به تل‌آویو، نسبت به هرگونه درگیری با فلسطین هشدار داده‌اند؛ چراکه معتقدند، هرگونه تنش، می‌تواند فرصت سازش با کشورهای عربی را از بین ببرد.
ایالات متحده، اسرائیل را از آنچه در توافق میگذرد، مطلع نکرده است: شبکه 12 رژیم صهیونیستی: ایالات متحده، اسرائیل را از آنچه در توافق می‌گذرد، مطلع نکرده است. باید بندی در توافق برای توقف تولید موشک و پهپاد ایرانی اضافه شود. اخيراً دانشمندان انگلیسی و ایرانی برای حملات دسته‌جمعی پهپادها با هم همکاری داشته‌اند. این نوع حملات کار را برای پدافند ما سخت می‌کند؛ بنابراین اسرائیل در مقابل بریتانیا هم عمل می‌کند تا جلوی این مسأله را بگیرد.
بزرگترین تهدید برای اسرائیل، جبهه داخلی است: طبق اطلاعات نهادهای امنیتی و نظامی اسرائیل، در جنگ آینده، عرصه‌های بسیاری را پیش رو خواهیم داشت که قرار است، کل شریان‌های حیاتی اسرائیل را مختل کنند! اتفاق اردوگاه جنین، دردناک، بسیار نادر و پیچیده است که از زمان انتفاضه دوم تاکنون رخ نداده بود!
ممانعت عربستان از حضور ۲ دیپلمات صهیونیست در فرانسه: ۲ دیپلمات صهیونیست قصد داشته‌اند، در یک رویداد جهانی در فرانسه که «محمد بن‌سلمان» ولی‌عهد سعودی در آن حضور داشته، شرکت کنند. مقامات سعودی به ۲ دیپلمات صهیونیست اجازه حضور در کنفرانس «اکسپو۲۰۳۰» را نداده‌اند و نام آن‌ها در لحظه پایانی از لیست افراد دعوتی حذف شده است؛ به‌نحوی که این اقدام، آن‌ها را در وضعیت خجالت‌آوری قرار داده است.

 
  فرانسه لغو تجمع سالانه منافقین درپاریس: رویترز گزارش داد: فرانسه گردهمایی‌ای را که قرار بوده، گروهک ضد ایرانی در پاریس برگزار کند، به‌دلیل مسائل امنیتی ممنوع کرده است. در خبر رویترز به آزادی اسدالله اسدی دیپلمات ایرانی هم اشاره شده است. این منبع خبری همچنین اشاره کرده است که غربی‌ها به دنبال کاهش تنش‌ها با ایران هستند و دولت فرانسه به اطلاع سازمان مجاهدین خلق (منافقین) رسانده که به‌دلایل امنیتی، نمی‌تواند اجازه دهد که منافقین گردهمایی خود را برگزار کنند؛ اقدامی که از سال 2008 پیوسته مشغول انجام آن بودند.

 
  آلبانی غیرفعال شدن اکانتهای سایبری منافقین: به دنبال عملیات پلیس آلبانی علیه کمپ اشرف ۳ گروهک تروریستی منافقین، بسیاری از حساب‌های کاربری منافقین در شبکه‌های اجتماعی غیرفعال شده است.
در پی این عملیات، تجهیزات الکترونیکی و وسایل غیرمتعارفی از جمله تعدادی پهپاد، در کمپ اشرف ۳ کشف و ضبط شده و به‌همین دلیل از زمان اجرای عملیات پلیس ضد تروریسم آلبانی، بسیاری از حساب‌های کاربری منافقین در توئیتر از جمله برخی حساب‌های مشهور از دسترس خارج شده‌اند.

 
  هند پایان اختلاف ایران و هند برای توسعه بندر چابهار: سازمان بنادر و دریانوردی: طی ۱۲ سال اخیر در رابطه با قرارداد بلند‌مدت با هندی‌ها اختلافاتی داشتیم. در مذاکرات اخیر موارد اختلافی تا حد زیادی حل شد. امیدواریم در سفر آتی هندی‌ها چند مورد کوچک باقیمانده حل و قرارداد بلندمدت توسعه بندر چابهار امضا شود.

 
  چین بازگشایی 2بندر چین به روی کشتیهای ایرانی: در رابطه با ورود کشتی‌های ایران به بنادر چین، با مذاکرات انجام‌شده، برخی از بنادر چین جایگزین شد؛ ۲ بندر چین که قبلاً به روی کشتی‌های ایرانی بسته بودند، بازگشایی شده‌اند. مذاکره برای ورود کشتی‌های ایرانی به ۲ بندر دیگر چین نیز، در حال پیگیری است.

 
 هندوراس شورش در زندانی در هندوراس با ۴۱ کشته: تسنیم: حداقل ۴۱ نفر در زندان زنان در ۲۵ کیلومتری شمال شهر «تگوسیگالپا» پایتخت این کشور در پی شورش کشته شده‌اند. بیشتر قربانیان در اثر آتش‌سوزی جان باختند. هندوراس دارای سابقه حوادث مرگبار در زندان است.

 
 عراق بدهیهایِ گازی ایران را پرداخت کردیم: وزیر برق عراق: عراق تمام بدهی‌های گازی خود به ایران را پرداخت کرده است. کاهش صادرات گاز ایران به عراق، منجر به کاهش تولید ۲۰۰۰ مگاواتی انرژی در این کشور شده است.
درگیری میان ۲ گروهک تجزیهطلب کُرد در سلیمانیه: شبکه «السومریه نیوز» به‌نقل از یک مقام پیش‌مرگه اقلیم کردستان عراق، از درگیری شدید مسلحانه میان ۲ گروهک تجزیه‌طلب کُرد مخالف ایران در روستایی نزدیک مرز ایران خبر داد که طی آن ۲ کشته و ۲ زخمی برجای گذاشت.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه