هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

آقایان جبران کنند! بهائیت، ساخته انگلیس و ابزار آمریکا برای ضربه زدن به اسلام است

واکنش آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی به برخی سخنان درباره بهائیت

آقایان جبران کنند! بهائیت، ساخته انگلیس و ابزار آمریکا برای ضربه زدن به اسلام است

این مرجع تقلید در واکنش به برخی اظهارات در مورد بهائیت گفتند: تاریخ بهائیت، نشان می‌دهد که به هیچ‌وجه، نه اقلیت مذهبی هستند؛ نه نحله‌اند؛ بلکه رسماً یک گروه سیاسی است و هرجا بتوانند به دنبال جاسوسی هستند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی در دیدار تعدادی از اساتید حوزه علمیه قم، در واکنش به برخی اظهارات در مورد بهائیت، گفتند: بهائیت، به دست دولت انگلیس ایجاد شده و رسماً مدعی بهائیت را وادار به این کار کردند و بعداً در دامن آمریکا پرورش یافته و امروز هم، آمریکایی‌ها از آنها دفاع می‌کند.
معظم‌له با بیان اینکه یکی از آقایان محترم که اظهار کردند که باید بهائیان مثل سایر مذاهب برای ما همچون یک اقلیت مذهبی باشند و ما مزاحمتی برای آنان نداشته باشیم، افزودند: تاریخ بهائیت نشان می‌دهد که به هیچ‌وجه، نه اقلیت مذهبی هستند؛ نه نحله‌اند؛ بلکه رسماً یک گروه سیاسی بوده و هرجا بتوانند، به دنبال جاسوسی هستند. بهائیت یک بازی سیاسی است؛ مثل دیگر بازی‌های سیاسی.
ایشان ادامه دادند: بهائیان دنبال رسمیت‌یافتن به‌عنوان اقلیت مذهبی در قانون اساسی بودند.
این مرجع تقلید بیان کردند: توصیه می‌کنم، یک دوره تاریخچه پیدایش بهائیت را ببینند و با احتیاط عمل کنند تا خدایی نکرده بر خلاف مصالح اسلامی ابراز نظر نکنند و بهائیان نیز، نتوانند سوء استفاده کنند.
حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی در پایان گفتند: اگر اینها یک مذهب بودند، مثل بقیه مذاهب، علما خرید و فروش با آنها را حرام اعلام نمی‌کردند؛ چون بزرگان می‌فهمند، معامله با این‌ها، تقویت آن بازی سیاسی است که انگلیس به وجود آورده است.
ایشان خطاب به مبلغان و فضلای حوزوی تاکید کرد: بهائی‌ها یک گروه سیاسی بازیچه دست آمریکا و انگلستان هستند و باید از آنان پرهیز کرد. این مطالب را باید برای مردم شرح داد تا مبادا کسانی به این فکر بیفتند که به آنها رسمیت بدهند.
آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی گفت: من از شما تشکر می‌کنم که به فکر جبران این مطلب افتادید. ان‌شاء الله آن آقای محترم هم جبران خواهد کرد و مسئله در همین جا پایان می‌پذیرد که این گروه سیاسی طمع نکنند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه