هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

عالمان و دانشمندان و نخبگان با شناخت دقیق زمان جامعه را هوشیار نمایند

آیت‌الله‌العظمی نوری همدانی در پیامی به اجلاس مسئولان کانون‌های بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی

عالمان و دانشمندان و نخبگان با شناخت دقیق زمان جامعه را هوشیار نمایند

حضرت آیت‌الله نوری همدانی، پیامی به نهمین اجلاس سراسری مسئولان کانون‌های بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی صادر کردند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، متن پیام حضرت آیت‌الله نوری همدانی به این اجلاس به شرح زیر است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
الحمد لله رب العالمین والصلاة والسلام علی سیدنا ونبینا أبی‌‌القاسم المصطفی محمد وعلی أهل بیته الطیبین الطاهرین سیما بقیه‌الله فی الأرضین.
با سلام و تحیت به آن مجمع محترم؛
یکی از نکات مهم که در آموزه‌های دینی ما به آن تأکید شده است، موضوع شناخت زمان است.
عالمان و دانشمندان و نخبگان، مخاطب نخست این موضوع هستند که با شناخت دقیق زمان خود، حوادث و جریانات را رصد کنند و با دقت نظر و تبیین عالمانه و واقع‌بینانه جامعه را هوشیار نمایند.
ادوار زندگی انسان‌ها نشان می‌دهد، نقشه‌ها در حال تغییر هستند و هر روز صفحه تازه‌ای گشوده می‌شود. در تحولات منطقه ما و جریانات سیاسی و اقتصادی و فرهنگی کشور نیز، این مسئله دیده می‌شود.
باید دقت نمود، از زمان استقرار نظام اسلامی، تلاش دشمن برای تضعیف توانمندی و استقلال‌طلبی ایران بیشتر شد و برای بازگرداندن استکبار و استضعاف، هر روز با نقشه‌ای جدید وارد میدان می‌شوند؛ در مواردی حمله نظامی و اکثر موارد از جنبه فرهنگی و گاهی هم اقتصادی.
نکته دارای اهمیت این است که باید هدف دشمن را شناخت و برای مقابله با آن، راه حل یافت. در بعد سیاست خارجی، سوابق کشورها و تجربه گذشته می‌تواند مورد توجه قرار گیرد و تعامل سازنده و در نظر گرفتن عزت و مصلحت کشور و مردم یک اصل است و در سیاست داخلی نیز، پرهیز از اختلاف و داشتن وحدت و پذیرش انتقاد سازنده و بیان نقد منصفانه، امری مطلوب است و در موضوع فرهنگی نیز، باید آگاهی‌بخشی صحیح و بهره‌مندی از افراد متخصص و متعهد مورد توجه باشد و اگر فرهنگ یک جامعه به دست افراد غیرمتخصص و غیرمتعهد باشد، آن اجتماع به‌‌سرعت به سقوط نزدیک می‌شود.
و دیگر موضوع، اقتصاد است که دشمن از این ضعف اقتصادی حاکم بر جامعه استفاده می‌کند و اهداف خود را اجرا می‌نماید. در اینجا نیز مخاطب مسئولان کشور هستند تا با دقت و داشتن تدبیر و بهره‌مندی از صاحبان علم اقتصاد و رفع موانع تولید و تسریع در خدمات، این ابزار دشمن را بگیرند.
مردم ایران دارای سوابق درخشان انقلابی و اسلامی هستند و هیچ‌گاه دشمن نمی‌تواند، نقشه‌ خود را اجرایی کند و الحمدلله با عنایت خدا و هوشیاری ملت و رهبری امام(قد) و مقام معظم رهبری، تا به امروز دشمن موفق نبوده و إن‌شاء‌الله بعد از این هم موفق نخواهد شد.
در پایان از همه عزیزان و برگزارکنندگان این همایش؛ خصوصاً بسیج اساتید دانشگاه آزاد تشکر می‌کنم و توفیق همگان را از خداوند متعال خواهانم.
حسین نوری همدانی/ ۳۱ خردادماه ۱۴۰۲

برچسب ها :
ارسال دیدگاه