هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

تقدیر آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی و آیات حسینی بوشهری و اعرافی از چند دهه تدریس استاد موسوی تهرانی(ره)

تقدیر آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی و آیات حسینی بوشهری و اعرافی از چند دهه تدریس استاد موسوی تهرانی(ره)

عالم ربانی استاد سید‌رسول موسوی تهرانی(ره)، از اساتید پیشکسوت حوزه علمیه قم، پس از عمری مجاهدت در راه تعلیم و تربیت شاگردان و تدریس علوم حوزوی و تبلیغ دین، ۶ اردیبهشت دارفانی را وداع گفت. پیکر وی، 7اردیبهشت از مسجد امام حسن عسکری(ع) به سمت حرم مطهر حضرت معصومه(س) تشییع و پس از اقامه نماز به آرامستان باغ بهشت منتقل و به خاک سپرده شد.

آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی، آیات حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور در پیام‌های جداگانه‌ای، درگذشت این استاد حوزه را تسلیت گفتند.

  آیتاللهالعظمی مکارم شیرازی
بسم‌الله الرحمن الرحیم/ انا لله و انا الیه راجعون
خبر درگذشت عالم وارسته و استاد فاضل و پرسابقه حوزه علمیه قم، جناب حجت‌الاسلام و‌المسلمین آقای حاج سید‌رسول موسوی تهرانی(ره) موجب تأثر گردید.
تربیت علمی و اخلاقی جمع زیادی از فضلای حوزه علمیه قم، گوشه‌ای از برکات عمر شریف ایشان بود. اینجانب رحلت این عالم گران‌قدر را به حوزه علمیه قم، اساتید، طلاب، فضلا و خصوصاً شاگردان و خانواده محترم ایشان تسلیت عرض نموده، از خداوند متعال علو درجات وی و صبر و اجر بازماندگان را مسئلت دارم. والسلام علیکم و‌رحمة‌الله.

  آیتالله حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم
بسم‌الله الرحمن الرحیم/ انا لله و انا الیه راجعون
رحلت فقیه بزرگوار حضرت آیت‌الله حاج سید‌رسول موسوی تهرانی، موجب تألم و تأثر گردید. این عالم ربانی سال‌ها در سطوح عالی حوزه، به تدریس معارف مکتب اهل‌بیت(ع) پرداخت و با سلوکی عارفانه و زاهدانه، شاگردان بسیاری را پرورش داد.
اینجانب درگذشت این عالم جلیل‌القدر را به خاندان مصاب و همه بازماندگان، وابستگان و شاگردان آن‌مرحوم تسلیت عرض می‌کنم. از خداوند متعال برای آن عالم خدوم و متعهد، رحمت و مغفرت و برای بازماندگان صبر و اجر مسئلت دارم.

 آیتالله اعرافی مدیر حوزههای علمیه کشور
​​​​​​​
بسم‌الله الرحمن الرحیم/ انا لله و انا الیه راجعون
خبر ارتحال استاد بزرگوار و دانشمند فرزانه، آیت‌الله آقای حاج سید‌رسول موسوی تهرانی(قد)، حوزه علمیه قم و شاگردان وی را به سوگ و اندوه نشاند. این استاد پارسا، ماهر و شاگرد‌پرور در چند دهه گذشته، شمع فروزان محفل گرم تدریس سطوح عالی قم بود و با دانش، اخلاق و رفتار و مهارت ستودنی خود شاگردان زیادی را پرورش داد. این بنده ناچیز نیز، توفیق بهره‌مندی از خرمن دانش وی و شرکت در تدریس شیرین رسائل مرحوم شیخ اعظم انصاری(رض) توسط ایشان داشته‌ام. ضمن گرامی‌داشت مقام والای این استاد گران‌قدر و همه اساتید عالی‌مقام حوزه‌های علمیه در آستانه هفته معلم و نیز، توصیه به درس‌آموزی از سیره ممتاز استادان و بزرگانی از این نمونه، درگذشت آن فقید سعید را به حوزه‌های علمیه و استادان ارجمند و بازماندگان گرامی و شاگردان و علاقه‌مندان ایشان تسلیت و تعزیت گفته، برای ایشان رفعت مقام و آرامش در ظل عنایات ربوبی و حشر با اولیای الهی و اجداد طاهرینش و برای بازماندگان محترم، شکیبایی و پاداش نیکوی الهی را از خداوند رحیم ودود خواستارم. عاش سعیداً و مات سعیداً.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه