هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

اخبار کوتاه ایران

اخبار کوتاه ایران - شماره 747

اخبار کوتاه ایران

ساخت تجهیزات دید در شب در هوانیروز ارتش: فرمانده هوانیروز نیروی زمینی ارتش: با تلاش‌های انجام شده در سال‌های اخیر، توان رزم هوانیروز را به ۸۰ درصد رساندیم و بیش از ۸۰۰ قطعه تولید کردیم که بر روی بالگردها استفاده می‌شود. ساخت تجهیزات دید در شب از دستاوردهای هوانیروز است؛ در دنیا تنها چند کشور دارای توانایی دید در شب هستند مانند روسیه و آمریکا، ایران اسلامی هم یکی از این کشورهاست.

   ایران رتبه ششم رشد تولید خودرو در جهان: سازمان بین‌المللی سازندگان وسایل نقلیه موتوری از رشد ۱۹ درصدی تولید خودروی ایران در سال ۲۰۲۲ خبر داده است. بر اساس این گزارش ایران در میان ۲۴ تولیدکننده بزرگ خودرو در جهان، رتبه ششم از نظر رشد تولید در سال ۲۰۲۲ را به دست آورده است.
 
  صادرات نفت ایران به بالاترین سطح ۴ سال اخیر رسید: وزیر نفت: از سال ۱۳۹۷ به بعد، امروز بالاترین میزان فروش نفت را داریم. امسال ۱۹۰ میلیون بشکه نفت بیشتر از سال ۱۳۹۹ و ۸۳ میلیون بشکه بیشتر از سال ۱۴۰۰ نفت صادر کردیم.
 
  شناور جدید سپاه مجهز به پهپاد انتحاری: فرمانده نیروی دریایی سپاه: شناورهای طارق نیروی دریایی سپاه به موشک‌های ۱۸۰ کیلومتری مجهز شده‌اند و می‌توانند این موشک‌ها را در حرکتی با سرعت ۶۰ نات شلیک کنند. همچنین شناور شهید باقری توان مقابله با هواپیماهای دشمن تا فاصله ۱۵۰ کیلومتری را دارد.
 
  هواپیمایی عربستان پرواز به مشهد را از سر میگیرد: رصد وبسایت فروش بلیط هواپیمایی السعودیه نشان می‌دهد که امکان خرید بلیط ریاض به مشهد برای مسافران فراهم شده است. گفته می‌شود یکی از بندهای توافقنامه ایران و عربستان، کاهش سختگیری‌ها برای شیعیان عربستان و تسهیل شرایط برای سفر آنان به ایران و انجام سفرهای زیارتی است.
 
  رشد ۱۱.۶ درصدی صنعت در پاییز سال قبل: وزیر صمت: در ۹ ماه اول 1401 بخش صنعت ۸ درصد رشد داشت، در حالی که در ۹ ماه اول سال قبل، ۳.۳ درصد رشد داشتیم. در فصل پاییز رشد بخش صنعت ۱۱.۶ درصد بود. کل رشد اقتصادی در ۹ ماه ۳.۷ درصد بود، بیشترین سهم را صنعت دارد. آمار سرمایه‌گذاری نیز بسیار خوب است.
 
  نرخ دیه سال آینده ۹۰۰ میلیون تومان تعیین شد: به موجب ابلاغ بخشنامه رئیس قوه قضائیه به تمامی واحد‌های قضایی و دادسرا‌های سراسر کشور، با توجه به بررسی‌های به عمل آمده و در راستای اجرای ماده ۵۴۹ قانون مجازات اسلامی، مصوب سال ۱۳۹۲، قیمت دیه کامله در ماه‌های غیر حرام برای سال ۱۴۰۲ مبلغ ۹ میلیارد ریال معادل ۹۰۰ میلیون تومان تعیین شد.
 
  افتتاح مرکز جامع سرطان برکت: مرکز جامع سرطان برکت از پیشرفته‌ترین و مجهزترین مراکز پیشگیری و درمان سرطان در منطقه با حضور رئیس‌جمهور افتتاح شد.
 
  درمان بیماری مفصلی با سلولهای بنیادی: متخصصانِ پژوهشگاه رویان موفق شدند، با استفاده از سلول‌های بنیادی، محصولی برای درمان بیماری‌های مَفصلی عرضه کنند. این محصول سلولی، برای درمان بیماری‌هایی چون آرتروز و رماتیسمِ مَفصلی کاربرد دارد.
 
  «سلام فرمانده» بهترین سرود سال ۱۴۰۱ شد: «سلام فرمانده» به انتخاب ۲ میلیون و ۲۰۰هزار نوجوان بهترین سرود سال ۱۴۰۱ در نخستین جایزه مردمی سرود سال نونوا شد.
 
  بیحجابها مجازات میشوند: رئیس قوه قضاییه: کشف حجاب به مثابه دشمنی با ارزش‌هاست و افرادی که اقدام به این ناهنجاری کنند، مجازات‌ خواهند شد. در صورت دستگیری این عاملان، قوه قضاییه به موضوع رسیدگی می‌کند و تمام کسانی که به هر نحو مُسبب و شریک در این مسائل باشند، بدون اغماض تحت پیگرد قرار می‌گیرند.
 
  احیای ۱۷۱۴ واحد تولیدی تعطیل در سال۱۴۰۱: مدیرعامل سازمان صنایع کوچک: در سال گذشته بیش از هزار و ۷۱۴ واحد تولیدی که تعطیل بودند به چرخه تولید برگشتند. در سال گذشته به بیش از صد شرکت دانش‌بنیان، زمین واگذار شد و از بین ۳۷۸ نیاز فناورانه این شرکت‌ها که قبلاً از خارج کشور برآورده می‌شد ۱۰۷ نیاز در داخل کشور برطرف گردید. ۱۲۰ شرکت دانش‌بنیان در سال گذشته به شرکت‌های دانش‌بنیان اضافه شدند.
 
  موج هشتم کرونا آغاز شده است: سخنگوی وزارت بهداشت: در حال حاضر زیرسویه‌های کرونا به نام‌های XBB و BQ1 در کشور ما در حال گردش است که ویژگی آنها این است که مرگ و میر کمتری نسبت به سویه‌های دیگر مانند دلتا دارند اما میزان سرایت آنها بسیار بالاست. امروز در موج هشتم کرونا قرار داریم و لازم است مراقبت‌های لازم برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا صورت بپذیرد.
 
  تمدید مهلت پرداخت وام کمک ودیعه مسکن تا پایان شهریور: روابط عمومی بانک مرکزی: مقرر شد به منظور حمایت از مستأجرین، اعطای تسهیلات کمک ودیعه مسکن تا پایان شهریور ماه سال ۱۴۰۲ تداوم یابد.
 
  سامانه شفافیت آراء نمایندگان راهاندازی شد:  «سلیمی» عضو هیئت‌رئیسه مجلس: سامانه شفافیت آراء نمایندگان در حال حاضر به‌صورت اختیاری فعال شده است. نمایندگانی که تمایل داشتند که آراء آنها درباره طرح‌ها و لوایح به‌صورت شفاف اعلام شود در نامه‌ای به هیئت رئیسه اعلام آمادگی کرده‌اند؛ لذا آرای آنها به‌صورت شفاف در سامانه درج می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند آراء نمایندگان را در تارنمای parliran.ir مشاهده کنند.
 
  حذف پایان خدمت از شرایط وام فرزندآوری: طبق بخشنامه بانک مرکزی، تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در سال ۱۴۰۲ به سربازی نرفته‌ها هم تعلق می‌گیرد.
 
  ثبت ۳ میلیون تماس با ارتباطات مردمی ریاست جمهوری: ارتباطات مردمی ریاست جمهوری: ۳ میلیون و ۲۵۰ هزار درخواست مردمی در سامانه مرکز ارتباطات مردمی و همچنین مراکز استانی و پاسخگویی به بیش از ۹۰ درصد آنها در یک‌سال اخیر ثبت شده است.
 
  رکورد بینظیر ایران در ساخت خط انتقال برق: عملیات طراحی و اجرای خط انتقال برق ایران و پاکستان در کمتر از 9 ماه اجرایی شد که وزیر نیرو در این‌باره اعلام کرد رکورد بی‌نظیری در زمینه سرعت ساخت این پروژه به ثبت رسید‌.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه