هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

اخبار کوتاه ایران

اخبار کوتاه ایران - شماره 739

اخبار کوتاه ایران


  باور ۳۷۳ قدرت مطلق پدافند هوایی جهان: فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش: ارتش ایران قدرت مطلق پدافندی هوایی بود و با ارتقای سامانه باور ۳۷۳ می‌توانم بگویم که قدرت مطلق پدافند هوایی جهان هستیم. این سامانه اکنون در چرخه پدافندی کشورمان حضور دارد و آسمان ایران را رصد می‌کند. فقط یک یا دو کشور در جهان مشابه چنین سامانه‌ای را دارند.
 
  کاهش نرخ مالیات برای شرکتهای تولیدی: وزیر اقتصاد: نرخ مالیات برای شرکت‌های تولیدی در سال آینده ۷ واحد درصد کاهش می‌یابد‌.
 
  تلاش شدید دشمن برای ورود سلاح به کشور: رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی: با تلاش سربازان گمنام امام زمان(عج)، ۳۳۵ قبضه انواع سلاح جنگی و شکاری و بیش از ۵ هزار عدد انواع مهمات جنگی در مرزهای شمال غرب کشور کشف و ضبط شده است. این کشفیات شامل سلاح‌های جنگی و شکاری اعم از خودکار و نیمه خودکار و کلت، نارنجک، آرپی‌جی و انواع مین‌ها و مواد منفجره و تی‌ان‌تی است و میزان آن در مقایسه با سال‌های گذشته بی‌نظیر است.
 
  ارتش؛ دست در دست سپاه از ایران صیانت میکنیم: بیانیه‌‌ ارتش: اقدام پارلمان اروپا که مدعی مبارزه با تروریسم است، علیه نهادی ضدتروریسم، از سر استیصال و ناکامی در حمایت و پشتیبانی از اغتشاشات اخیر در ایران است. ارتش منسجم‌تر از گذشته، دست در دست سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از امنیت و آرامش مردم ایران، نظام جمهوری اسلامی و ثبات منطقه حراست و صیانت می‌نماید.
 
  تدوین طرح مقابله با اقدام پارلمان اروپا در مجلس: پس از اقدام پارلمان اروپا مبنی بر قرار دادن سپاه پاسداران در فهرست سازمان‌های تروریستی، جمعی از نمایندگان مجلس طرح اصلاح قانون اقدام متقابل در برابر اعلام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان «سازمان تروریستی» توسط ایالات متحده آمریکا را تهیه و تدوین کردند.
 
  ورود سازمان بازرسی به عرضه خودرو در بورس: معاون نظارت و بازرسی امور تولیدی سازمان بازرسی کل کشور: زمانی که کالایی به میزان نیاز مردم تولید نمی‌شود و از طرفی تولید کننده منحصر بوده و رقبایی در عرضه کالا نداشته باشد، عرضه این کالا در بورس به نفع تولید کننده است. بنابراین با توجه به افزایش قیمت خودرو در بورس (در بعضی خودروها مانند ۲۰۷ تا 2 برابر) سازمان بازرسی این موضوع را اولا بر خلاف قانون و نادیده گرفتن قیمت‌های تعیین شده و ثانیا برخلاف منافع مصرف کننده می‌داند و برای حمایت از مردم به جهت این که خودرو با قیمت مصوب به دستشان برسد به این موضوع ورود کرده است.
 
  اخذ کپی مدارک هویتی افراد غیرقانونی است: رئیس سازمان ثبت احوال کشور: طبق قانون هیچ دستگاهی حق ندارد که تصویر مدارک افراد را دریافت نماید و یکی از مشکلات موجود این است که دستگاه‌ها قانون حذف کپی مدارک را رعایت نمی‌کنند. مدارکی که توسط دستگاه‌های دولتی صادر می‌شود دارای اعتبار است و به هیچ‌وجه نباید کپی آن‌ها اخذ شود.
 
  شناسایی ۶۲ شرکت فراری از مالیات: رییس کل سازمان امور مالیاتی: چند شرکت صوری حدود ۱۳ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی داشتند. سازمان امور مالیاتی در سال جاری ۲۹۰ فقره جرم مالیاتی ثبت کرده که ۶۳ مورد از آن‌ها به صدور حکم منجر شده است. از اسفند سال گذشته تا امروز فرار‌های مالیاتی ۶۲ شخص حقوقی در حال رسیدگی است و از این ناحیه حدود ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان مالیات پیش‌بینی شده است.
 
  حذف رانت مدیران دولتی در اعطای پروانه حسابرسی: رییس سازمان حسابرسی: پیش‌تر مدیران دولتی دارای ۱۰ سال سابقه در حوزه مالی از شرکت در آزمون تعیین صلاحیت حسابرسی معاف بودند که با دستور وزیر اقتصاد این رانت برای مدیران دولتی لغو شده است. بر اساس تصمیم جدید، آزمون تعیین صلاحیت حسابداران رسمی ایران، به صورت سالانه برگزار می‌شود و افرادی که می‌خواهند حسابرس شوند، علاوه بر سابقه ۶ سال کار باید در آزمون نیز قبول شوند.
 
  افزایش چشمگیر آمار گازگرفتگی در کشور: سخنگوی سازمان اورژانس کشور: از تاریخ یکم مهرماه تاکنون، تعداد ۴۷۷۶ نفر دچار مسمومیت با گاز مونوکسید کربن شده‌اند. این آمار در مقایسه با سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است.
 
  مرگ ۶۴۰۰ تهرانی در سال گذشته بر اثر آلودگی هوا: رئیس گروه سلامت هوای وزارت بهداشت: آلودگی هوا سالانه ۸.۲ میلیارد دلار هزینه به کشور تحمیل می‌کند. بیماری‌های ایسکمیک قلبی، سکته مغزی،‌ سرطان ریه و بیماری‌های مزمن ریوی شایع‌ترین بیماری‌های ناشی از آلودگی هواست. در سال ۱۴۰۰، تعداد مرگ‌های منتسب به آلودگی هوا در تهران ۶۴۰۰ نفر بوده است.
 
  ۵۰ درصد پزشکان کارتخوان ندارند: مدیرکل بازرسی سازمان مالیاتی: ‌براساس گزارش‌های مردمی در سامانه سوت‌زنی، از ابتدای سال ۱۴۰۱ بیش از ۱۵ هزار گزارش مردمی به سازمان امور مالیاتی واصل شده و سهم گزارشات موضوع پزشکان فاقد کارتخوان بیش از ۵۰ درصد گزارشات می‌باشد.
 
  ستاد کل نیروهای مسلح: اروپا مراقب اقداماتش باشد: ستاد كل نيروهاى مسلح در واكنش به مصوبه پارلمان اروپا: اقدام اخیر پارلمان اروپا علاوه بر اینکه بدعتی در قواعد و مقررات بین‌المللی است، امنیت، آرامش و صلح منطقه‌ای و جهانی را تحت تأثیر قرار خواهد داد که پارلمان اروپا بایستی مراقب عواقب آن باشد.
 
  ده کالا مشمول کالابرگ الکترونیکی: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی: طرح کالابرگ الکترونیکی مشمول ۱۰ گروه کالایی یعنی شیر، پنیر، ماست، روغن، برنج، مرغ، تخم‌مرغ، ماکارانی، قند و شکر می‌شود.      
 
  عامل اصلی نوسان نرخ ارز عملیات روانی است: رئیس کل بانک مرکزی: امروز بانک مرکزی از نظر منابع و ذخایر ارزی و طلا هیچ محدودیتی ندارد. عامل اصلی نوسان در نرخ ارز آزاد، فضاسازی‌های رسانه‌ای و عملیات روانی در جامعه است.
 
  صعود۹۳ پله‌ای امید به‌زندگی زنان از ابتدای انقلاب تاکنون: سردار نقدی: خانم‌های ایرانی در مؤلفه امید به‌زندگی از رتبه ۱۴۲ دنیا در سال ۵۷ به رتبه ۴۹ صعود کرده‌اند و۹۳ کشور را پشت سر گذاشتند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه