هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

برگزاری جشنواره «گفتمان خدمت» در استان مرکزی

برگزاری جشنواره «گفتمان خدمت» در استان مرکزی

مسئول دبیرخانه انجمن‌های علمی حوزه‌های علمیه کشور، از برگزاری جشنواره «گفتمان خدمت» در استان مرکزی خبر داد و گفت: در این جشنواره عملکرد جامعه روحانیت در حوزه‌های مختلف بازتاب مردمی پیدا می‌کند.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرسول ‌هاجری، ۱۸دی در نشست خبری جشنواره «گفتمان خدمت» در استان مرکزی، اظهار کرد: دستگاه رسانه‌ای جنگ روانی و حوزه سایبری رقبا در شرایط فعلی بسیار قوی است و این رقبا، هر ضعف و شکست و اشتباه را بزرگ می‌کنند. امروز گفتمان سیاه‌نمایی و ناامیدی از آینده در کشور راه‌اندازی شده و تصاویر خشن و ناامیدکننده منتشر می‌کنند. این از اهداف دشمن است که باعث گسترش ناامیدی در جامعه شود. جشنواره گفتمان خدمت، مانند چراغی است که فضا را روشن و انسان‌ها را امیدوار می‌کند و راه را به کسانی که به دنبال مسیر درست هستند، نشان می‌دهد.
مسئول دبیرخانه انجمن‌های علمی حوزه‌های علمیه کشور تصریح کرد: اقدامات خوب و بزرگی در سطح کشور در حال برگزاری است که متأسفانه رسانه‌ای نشده است؛ لذا این جشنواره قصد دارد، در مقابل گفتمان سایبری و تخریبی ایجادشده، بر خوبی‌ها و ظرفیت‌ها متمرکز شود و آنها را برجسته ‌کند تا از این مسیر، امید به آینده نیز تقویت شود. این اقدام همچنین باعث می‌شود، نقاط قوت انسان مورد تأکید قرار بگیرد و اثر تربیتی از خود بر جا گذاشته و تشویقی برای ادامه راه شود، در واقع امید در جامعه تزریق می‌شود و انسان‌ها احساس نشاط و انگیزه می‌کنند.
حجت‌الاسلام والمسلمین هاجری، با بیان اینکه بانی این جشنواره در استان مرکزی و مازندران حوزه علمیه و کمیته امداد امام خمینی(ق) است، ادامه داد: ۲ استان مرکزی و مازندران در این راستا پیش‌قدم شده‌اند و برگزاری این جشنواره در ۲۸ استان دیگر نیز برای ایام دهه فجر برنامه‌ریزی شده است، این جشنواره روز جمعه گذشته در ۳۳ بخش و شهر استان مرکزی برگزار شد.
وی اضافه کرد: جشنواره «گفتمان خدمت»، خدمات و مجاهدت خاموش روحانیت را به‌شکل هنرمندانه و زیبا به جامعه نشان خواهد داد. این جشنواره می‌خواهد، مقداری از کارهای بزرگ این قشر را به‌شکل هنرمندانه و زیبا به جامعه نشان دهد و مجاهدت‌های خاموش آنها را که سال‌هاست، مخلصانه در محاق رفته، نشان بدهد.
مجید مؤمنی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ق) استان مرکزی نیز در این نشست خبری، گفت: این طرح در راستای انعکاس فعالیت گروه‌های جهادی طلاب بسیجی، گروه‌های تبلیغی و مراکز نیکوکاری وابسته به کمیته امداد در استان مرکزی برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه این جشنواره به‌همت کمیته امداد استان مرکزی، مدیریت حوزه علمیه و سازمان بسیج طلاب استان برگزار می‌شود، از آغاز این جشنواره از ۲۱‌دی به‌مدت سه روز در مصلای بیت‌المقدس اراک خبر داد و افزود: ۴۸ گروه طلاب برادران و ۳۹ گروه طلاب خواهران در این گفتمان فعالیت دارند. روز جمعه گذشته مانور این گفتمان در سطح استان نیز برگزار شد.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ق) استان مرکزی تصریح کرد: روحانیون مستقر در این غرفه‌ها، به معرفی عملکرد گروه جهادی و ارائه خدمات صورت‌گرفته در حوزه سلامت و درمان، عمرانی، حضور در طرح مواسات، مبارزه با آسیب‌های اجتماعی، ساخت و مرمت خانه محروم، اقدامات صورت‌گرفته در حوزه محرومیت‌زدایی و اجرای برنامه‌های فرهنگی و قرآنی می‌پردازند.
 مؤمنی با بیان اینکه ۵۰ غرفه در مصلی هماهنگ و برنامه‌ریزی شده است، اضافه کرد: جامعه روحانیت در طول این سال‌ها خدمات بسیار کاربردی را به منصه ظهور رسانده‌اند که مردم از آنها آگاهی کافی ندارند؛ از این رو برگزاری این جشنواره به شناخت شهروندان نسبت به عملکرد جامعه هدف منتج می‌شود.
وی اجرای زنگ گفتمان خدمت، توزیع ۱۲ هزار غذای گرم در شهر اراک، برگزاری شب شعر گفتمان خدمت، توزیع ۲ هزار بسته معیشتی توسط گروه‌های جهادی و طلاب، بازدید از منزل طلبه‌های شهید، برگزاری همایش مادران فاطمی، رونمایی از تمبر یادبود گفتمان خدمت و... را از جمله مراسم‌های حاشیه‌ای این گفتمان دانست.
وی تأکید کرد: ۳۴۸ مرکز خدمت در استان وجود دارد که ۳۴۳ مرکز فعالند و ۱۸۶ مرکز از واحدها توسط طلبه‌های خواهر و برادر فعالیت می‌کنند.

 
 جشنواره گفتمان خدمت در استان مرکزی افتتاح شد                      به گزارش خبرگزاری حوزه از اراک، دومین جشنواره گفتمان خدمت، ۲۱دی با حضور فرزاد مخلص‌الائمه استاندار استان مرکزی و حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرسول ‌هاجری رئیس شورای سیاست‌گذاری جشنواره گفتمان خدمت در مصلی بیت‌المقدس اراک افتتاح شد.
حجت‌الاسلام و‌المسلمین ‌هاجری، در گفت‌و‌گو با خبرگزاری حوزه بیان کرد: هدف از برگزاری جشنواره گفتمان خدمت، لبیک به فرمایش رهبر انقلاب اسلامی است.
وی ادامه داد: مقام معظم رهبری فرمودند: «لازم است، در کنار کارهای خیر، کارهای خوب و کارهای نیکوکاری، تلاش کنیم که این کارها تبدیل به گفتمان خدمت شود که هم، مردم کشور اطلاع داشته باشند و هم، هر کسی احساس کند که باید کاری کند».
مسئول دبیرخانه انجمن‌های علمی حوزه‌های علمیه خاطرنشان کرد: از روز اول، خود گروه‌های جهادی، نیکوکاری و تبلیغی در شورای سیاست‌گذاری گفتمان خدمت حضور داشته و تمامی کارها به‌صورت خودجوش است.
رئیس شورای سیاست‌گذاری جشنواره گفتمان خدمت اظهار کرد: مجاهدت‌های خاموش در سطح کشور در حال انجام است و خدماتی به مردم ارائه می‌شود و فعالان این عرصه به‌خاطر اخلاص دنبال این نبودند که معرفی شوند؛ لذا جشنواره گفتمان خدمت باعث می‌شود که کارهای آنها معرفی شوند.
وی ادامه داد: در فضایی که دشمنان تلاش می‌کنند، با سیاه‌نمایی نیمه خالی لیوان را به مردم نشان دهند و آنان را ناامید کنند، جشنواره‌هایی مانند گفتمان خدمت، می‌تواند به مردم نوید و آرامش دهد و آنان بدانند که در لایه‌های پنهان شهر چه اتفاقاتی می‌افتد و چه کارهای بزرگی در حال انجام است.
حجت‌الاسلام والمسلمین ‌هاجری، یکی دیگر از اهداف جشنواره گفتمان خدمت را، ارتباط گروه‌های جهادی و نیکوکاری با یکدیگر دانست و گفت: این کار سبب می‌شود، گروه‌ها همدیگر را بشناسند و بدانند که هر یک در کجا فعالیت می‌کنند و چه تخصص‌هایی دارند؛ این ارتباط باعث همکاری و هم‌افزایی بیشتر می‌شود.
رئیس شورای سیاست‌گذاری جشنواره گفتمان خدمت در پایان، گفت: یکی از اهداف جشنواره همین است که کارهای خوب شناخته شود و دیگران هم بتوانند، در شهرهای خود و با همان ظرفیت‌ها و امکانات این جشنواره را برگزار کنند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه