هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

واکنش حوزه‌های علمیه،  علما و عموم مردم قم در پاسخ به هتاکی‌های صورت گرفته به ساحت مرجعیت و مقام منیع ولایت توسط جریده شیطان

واکنش حوزه‌های علمیه، علما و عموم مردم قم در پاسخ به هتاکی‌های صورت گرفته به ساحت مرجعیت و مقام منیع ولایت توسط جریده شیطان

در پی توهین نشریه هتاک فرانسوی شارلی‌ابدو به ساحت مرجعیت شیعه و ولی امر مسلمین جهان، آیات عظام نوری همدانی و جوادی آملی، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، آیات:‌ حسینی بوشهری دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه، سعیدی نماینده ولی‌فقیه در استان قم، اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه، شب‌زنده‌دار و رجبی از اعضای شورای‌عالی حوزه‌های علمیه، سیفی مازندرانی استاد حوزه علمیه قم، فاضل لنکرانی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم، مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران و جامعةالزهرا(س) به‌طور مشترک، مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان قم، دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و جامعة المصطفی العالمیه و... با صدور پیام‌ها و بیانیه‌های جداگانه‌ و ایراد سخنرانی، اقدام وقیحانه این نشریه هتاک فرانسوی را محکوم کردند و از تمامی دولت‌های اسلامی، دولت‌های مستقل و آزاده، قوای سه‌گانه، وزارت خارجه و سایر نهادهای جمهوری اسلامی ایران خواستند، همه توان خود را برای برخورد با این اقدام زشت و وقیح و پیشگیری از وقوع مجدد چنین جنایاتی به کار گیرند.

  آیتاللهالعظمی نوری همدانی
بسم الله الرحمن‌الرحیم
با کمال تأسف در کشوری که ادعای آزادی و تمدن دارد، بی‌شرمانه‌ترین اعمال را در طی این سال‌های اخیر انجام داده و پیوسته به باورهای پاک ملت‌ها توهین می‌کند و جسارت به مقدسات مسلمانان را در پیش گرفته است. تردیدی نیست که اهانت‌های گذشته با ساحت نورانی و مقدس قرآن کریم و پیامبر اعظم(ص) و اخیراً هم به جایگاه مرجعیت و رهبری شیعه با هدایت اربابان صهیونیستی‌شان بوده است، اما این حلقه نامبارک آمریکا و سعودی و صهیونیستی و نوکرانشان همچون فرانسه بدانند که با توهین و جسارت کار به جایی نخواهند برد؛ بلکه ملت‌ها را بیدارتر و در مقابله با استکبار آنها مصمم‌تر می‌نماید. اینجانب اهانت این مجله را محکوم نموده و از سازمان‌های بین‌المللی جهان اسلام می‌خواهم موضوع را به‌طور جدی پیگیری نمایند.
والسلام علیکم و رحمة‌الله و برکاته
حسین نوری همدانی

  آیتاللهالعظمی جوادی آملی
حضرت آیت‌الله جوادی آملی نیز در درس خارج خود با محکوم کردن اقدام این نشریه هتاک فرانسوی گفتند:
اهانتی به یک مملکت است، با فحش و کاریکاتور که نمی‌شود! بیان نورانی حضرت امیر(ع) است که: «ردوا الحجر من حیث جاء»؛ سنگ را همان جا که آمد، برگردانید و فرمود: «لایمنع الضیم الذلیل»؛ ستم را جز ملت فرومایه قبول نمی کند، سنگ را هر جا آمد برگردانید؛ این بیان نورانی حضرت امیر است که اسلام هم روی همین پیش می‌رود؛ «ردوا الحجر من حیث جاء» و «لا یمنع الضیم الذلیل‏ » ستم را، ذلت را، جز ملت فرومایه کسی تحمل نمی‌کند.
اما حالا کسی فحش داد، آدم که نمی‌تواند فحش بدهد! با یک راه دیگری که بالاخره صحیح است باید جبران بکند و آن یا تجمع است، یا اعتراض است که آبروی یک مملکت است، آبروی یک ملت است، آبروی یک نظام است. ولی آدم نمی‌تواند قبیح را با قبیح پاسخ بدهد.

  جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:
بسم‌الله ‌الرحمن‌ الرحیم
غرب و رژیم‌های سکولار گرچه در مقام ادعا، شعار حقوق بشر و آزادی سر می‌دهند؛ اما در حقیقت این دو ارزش و شعار را به اسارت درآورده‌اند و با تزویر و فریب، آن را به ابزاری جهت نیل به اهداف شیطانی خود قرار داده‌اند.
در سبک زندگی غربی، دین کنار گذاشته شده تا لذت‌گرایی و خواست‌های نفسانی ضد انسان را جایگزین کنند. مدعیان عقلانیت، آزادی حقیقی را به مسلخ ولنگاری و اقدامات نامشروع ضد دینی برده‌اند و به مبارزه با خدا و فطرت قیام کرده‌اند.
اقدام ضد انسانی، ضد دینی و ضد اخلاق نشریه مبتذل یکی از کشورهای اروپایی در اهانت به ارزش‌های الهی همچون اهانت به پیامبر اسلام(ص) در سال‌های پیش، به روشنی نشان می‌دهد که آزادی بیان امروز ابزار سرکوب حقیقت شده است.
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اهانت اخیر این نشریه ضد انسانی، به مقام شامخ ولایت، این یگانه پرچمدار اخلاق، معنویت، عدالت و حقوق حقیقی انسانیت در دنیای امروز را محکوم می‌کند. و از متولیان دستگاه دیپلماسی و فرهنگی کشور مؤکدانه می‌خواهد این اقدام ضد فرهنگی را مورد پیگیری حقوقی قرار دهند و صدای اعتراض حق‌طلبان را به گوش جهانیان برسانند.
دولت ضد عدالت، ضد معنویت، و ضد فرهنگ متبوع این نشریه بداند در مرداب هرزه‌گرایی و فساد خودساخته غرق خواهد شد و این پایان اجتناب‌ناپذیر بردگی و بندگی شیطان است.
رهبر معظم انقلاب -دام ظله العالی- در چشم آزادی‌خواهان و حق‌طلبان جهان، عزیز و با عزت است. اهانت به خورشید روشن ولایت، خاک‌پاشی برآفتاب است که غبار آن چشم هتاکان را کور خواهد کرد. و همانا خداوند «تعز من تشاء وتذل‌ من تشاء» است.
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

  آیتالله حسینی بوشهری دبیر شورای عالی حوزههای علمیه
به گزارش روابط عمومی جامعه مدرسین، آیت‌الله حسینی بوشهری، ۱۶دی در خطبه‌های نماز جمعه شهر مقدس قم، با اشاره به اهانت یک مجله فرانسوی به عقاید مسلمانان، افزود: دشمن امروز هم با توهین عقده‌گشایی می‌کند؛ اما دشمنان این انقلاب بدانند، نتیجه آن توهین شما به امام راحل، پیروزی انقلاب شد و توهین امروز شما به خلف صالح امام هم برچیده شدن بساط شما خواهد بود.
رئیس شورای‌عالی جامعه مدرسین همچنین با اشاره به اینکه حواریون امام روح‌الله، مردم قم بودند، ابراز کرد: قم، کلمه طیبه است اصلها ثابت وفرعها فی‌السماء؛ قم، سرچشمه برای خط جوشان انقلاب اسلامی است؛ اما باید مواظبت کنیم دشمن سرچشمه را خراب نکند، امروز عمده سرمایه‌گذاری دشمن، خراب کردن شهر قم، در این جنگ ترکیبی است.

  آیتالله سعیدی تولیت نماینده ولیفقیه در استان قم
همواره یکی از شیوه‌های مشرکان بی‌منطق در برابر منطق استوار دین خداوند و فرستادگان برحقش استفاده از انواع مختلف توهین و استهزاء بوده که با وجود ادعای مدنیت هیچ تغییری نداشته است.
توهین روزنامه معلوم‌الحال فرانسوی به ساحت مقدس ولایت‌فقیه که در عصر غیبت در جایگاه امام معصوم قرار دارد و عدم برخورد حاکمیت فرانسه با این نشریه موهن به بهانه آزادی بیان نشان دهنده ضعف و ناکارآمدی اندیشه‌های غربی در برابر اندیشه ناب شیعی است. حرکت های پلید و ناپاک این‌چنینی همانطور که در صدر اسلام نتوانست جلوی پیشرفت و همه‌گیری دین پاک خدا را بگیرد و اسلام در مدت کوتاهی تبدیل به دینی جهانی شد، امروز هم تلاش بیهوده‌ای برای جلوگیری از گرایش فطرت‌های پاک مردم جهان به سمت دین متعالی اسلام و مذهب مترقی تشیع است که بلاشک ناکام خواهد ماند و زودتر از آنچه دشمن می‌پندارد شکستی مفتضحانه را در این پیکار حق علیه باطل خواهد دید.
در ایامی که ملت شریف ایران بارها و در فتنه‌های سخت، حمایت خود را از ولی‌فقیه زمان خود نشان داده‌اند و به همین مناسبت دهه بصیرت نام گرفته است، این اهانت‌ها نه‌تنها خدشه‌ای بر بصیرت مردم وارد نخواهد کرد بلکه آنها را بر حقانیت مسیری که در طول انقلاب طی کرده‌اند مطمئن‌تر و بر ادامه این مسیر مصمم تر خواهد کرد.
ما ضمن محکومیت قاطع اهانت به ساحت مرجعیت شیعه و ولایت مطلقه فقیه، به منتشر کنندگان تصاویر موهن و حامیان آنها هشدار می‌دهیم که این اهانت‌ها چیزی جز انزجار مردم ولایتمدار ایران نسبت به شما را نمی‌افزاید و عاقبتی جز شکست و نابودی در انتظار شما و اندیشه‌های پوشالی‌تان نخواهد بود.

 آیتالله اعرافی مدیر حوزههای علمیه
[و لا تحسبن‌ الله‌ غافلاً عما یعمل‌ الظالمون‌ إنما یؤخرهم‌ لیوم‌ تشخص‌ فیه‌ الأبصار]؛ و خدا را از آنچه ستمکاران انجام می‌دهند، بی‌خبر مپندار؛ مسلماً [کیفر] آنان را برای روزی که چشم‌ها در آن خیره می‌شود، به تأخیر می‌اندازد. (ابراهیم/۴۲)
مجله‌ای وقیح که توهین و گستاخی به پاک‌ترین باورهای میلیون‌ها انسان را رویه عادی شده خود قرار داده و دامن هنر را به بی‌حرمتی‌ها آلوده است، باری دیگر به هجمه‌ای شیطانی بر علیه ارزش‌های انسانی و الهی، نام مبارک حضرت حق تعالی (تبارک اسمه و جل جلاله) و رمز مرجعیت شیعه و شخصیت عظیم‌الشأن رهبری معظم (دام‌ظله) اقدام کرده است. بی‌گمان این طرح ابلیس حلقه‌ای از نقشه شوم دین‌زدایی و یورش به بنیان‌های هویت توحیدی و اسلامی و جنگ ترکیبی و حرمت‌شکنی ارزش‌های انسانی و الهی و اسلامی و انقلابی است که پاسخی درخور می‌طلبد.
حوزه‌های علمیه ایران و جهان این حرکت ضد انسانی، ضد ایمانی، نفرت‌پراکنانه، خشونت‌طلبانه و بغض‌آفرین را تعرض به امت اسلام، مرجعیت شیعه، ملت شریف ایران و اسلام عزیز و فراتر از یک اقدام محدود و خودسرانه ارزیابی کرده، با صدایی بلند و فریادی روشن‌گرانه محکوم و نکاتی را اعلام می‌دارد:
۱. استهزاء، بی‌شرمی و چنگ‌انداختن بر چهره درخشان انقلاب اسلامی و رهبر فرهیخته آن نشان از بغض پنهان و آشکار قدرت‌های استعماری و شکست مفتضحانه آنها در جنایت‌ها، توطئه‌ها و فتنه‌انگیزی‌های سالیان متمادی دارد و آزادگان عالم آنها را واکنشی رذیلانه می‌دانند که از سر استیصال و ناتوانی در مقابله با امواج فزاینده و عظمت انقلاب اسلامی بدان تشبث می‌شود.
زورمداران و مستکبران عالم بدانند که این حرمت‌شکنی‌ها، نتیجه‌ای جز رسوایی و نکبت و بی‌آبرویی برای آنها به همراه نخواهد داشت. اراده الهی بر اتمام نور و حقانیت اسلام ناب مستقر است و خداوند متعال با همه جنود زمینی و آسمانی این اراده را محقق خواهد کرد. [یریدون لیطفئووا نورالله بافواههم والله متم نوره و لو کره الکافرون؛ هوالذی ارسل رسوله بالهدی و دین الحق لیظهره علی الدین کله ولو کره المشرکون] (صف/ ۸ و ۹)
۲. ضمن تأیید آزادی‌های مشروع، از مجامع بین‌المللی امید می‌رود جسارت و هتک حرمت ادیان الهی و مقدسات و توهین به نمادهای دینی و میراث معنوی ملت‌ها را به دلیل نفرت‌پراکنی و کینه‌گستری ممنوع و محکوم و نیز از نهادهای دینی و رهبران ادیان انتظار می‌رود در برابر این حرکت وقیحانه و تروریسم فرهنگی موضعی صریح اتخاذ نمایند.
۳. حرکت زنجیره‌ای برخی از نشریات مبتذل در سال‌های اخیر در پاره‌ای از کشور‌ها به‌ویژه فرانسه نشان دهنده سیاستی پنهان در مبارزه آشکار با اسلام و امت اسلامی و عمدتا برای انحراف افکار عمومی از خشونت‌های سیستمی و تبعیض گسترده حقوق بشر در آن کشورهاست؛ حرکتی که از توهین به پیامبر اعظم (ص) و قرآن کریم آغاز و به جسارت به مقام شامخ مرجعیت و آزار مسلمانان و منع حجاب رسیده و اوج زشتی و پلشتی و رذالت آن را در این حادثه دردناک شاهدیم. لازم است مجامع غربی و دولت‌های اروپایی به افکار عمومی جهان اسلام پاسخگو باشند و اقدامات بازدارنده انجام‌ دهند، دولت فرانسه نیز می‌باید از کینه توزی‌های پیوسته خود دست بردارد و این ناهنجاری‌های ارزش‌ستیزانه و رفتارهای غیر قابل پذیرش و بر خلاف عرف و ارزش‌های انسانی و بین‌المللی خود را جبران و عذرخواهی نماید و گرنه باید آماده عکس العمل قاطع ملت‌های مسلمان باشد.
۴. مقام مرجعیت و نهاد عالمان دین برآمده از تاریخی بزرگ و سرشار از دانش و معرفت و فضیلت و کانون عشق و ارادت به ارزش‌های اخلاقی و معنوی و سلسله‌جنبان نهضت‌ها و جنبش‌ها و انقلاب‌های آزادی‌بخش از استبداد و استعمار و دفاع از حقوق مظلومان و نجات امت‌های ستمدیده و آزاده و استقلال کشورهای به استثمار کشیده شده است و طبیعی است که استثمارگران و کشورهای دارای پیشینه استعمارگری و تجاوز پیشگی از آن کینه در دل داشته باشند؛ اما رعایت حداقل آزادگی و شرم و حیا ضرورتی قاطع دارد و بدون تردید حرمت‌شکنی و قداست‌زدایی اخیر نسبت به نهاد دین و شخصیتی عالی‌قدر که ملیون‌ها نفر در سراسر جهان از او پیروی می‌کنند و به او عشق و ارادت می‌ورزند، بر خلاف هنجارهای پذیرفته شده اخلاقی و انسانی بوده و نقض قوانین و عرف بین‌المللی به‌شمار می‌آید و برای آزادی‌خواهان و مسلمانان و ملت بزرگ ایران غیر قابل تحمل است.
۵. این سبک‌سری‌ها و بی‌شرمی‌ها که پرده از خوی استبدادی و حرمت‌شکنانه و قبیح دولت‌های استثماری برداشته است، نه‌تنها امت اسلام و محور مقاومت و ملت شریف ایران و آزادگان عالم را از ادامه مسیر پر افتخار مبارزه با ستم و فساد و استکبار باز نمی‌دارد، بلکه آنان را در عزم انقلابی خود استوارتر می‌سازد.
۶. بی‌گمان مردم و جوانان مسلمان در سراسر گیتی با شجاعت و هوشیاری از همه ظرفیت‌های قانونی، قدرت‌های ملی و مردمی و سرمایه‌های اجتماعی برای تحت تعقیب قرار دادن و مجازات مجرمان و آمران این بی‌شرمی بهره برده و احساسات پاک و انزجار خود را نسبت به این هجوم شیطانی نشان خواهند داد و آن را محکوم خواهند کرد و مطالبات خود را فریاد خواهند زد.
۷. در پایان از تمامی دولت‌های اسلامی، دولت‌های مستقل و آزاده، قوه مجریه و دستگاه قضایی، وزارت خارجه و سایر نهادهای جمهوری اسلامی ایران انتظار می‌رود همه توان خود را برای برخورد با این اقدام ناپسند و پیشگیری از وقوع مجدد چنین جنایاتی بکار گیرند و این پرونده را پیگیری و نتایج آن به محضر ملت عظیم‌الشان و همه آزادگان سراسر جهان گزارش نمایند. وسیعلم الذین ظلموا‌ ای منقلب ینقلبون (و آنها که ستم کردند به زودی خواهند دانست که بازگشتشان به کجاست! )

  شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی
سلسله اقدامات زنجیره‌ای وهن‌آمیز و اصرار چندین باره نشریات و روزنامه‌های غربی برای اهانت به ساحت مقدسات اسلام، پیامبر اعظم(ص)، مرجعیت و بزرگان دینی، به رویکردی تحریک‌آمیز و زشت علیه دیگر ادیان الهی - آسمانی و مقدسات برای ضربه زدن به باورها و ارزش‌های دینی و اعتقادی و انحراف افکار عمومی از معارف حقه مکتب نورانی اسلام بدل شده و نشان از سقوط شدید فکری، اعتقادی و انحطاط اخلاقی آنان دارد.
اقدامات حقارت‌آمیز عمدی دوره‌ای برخی روزنامه‌ها و نشریات زنجیره‌ای غرب در نسبت دادن اقدامات مجرمانه و پلید گروه‌های تکفیری - تروریستی و وهابی سلفی این فرزندان نامشروع امریکا، فرانسه و دیگر کشورهای غربی و دست‌ساخته استکبار جهانی به اسلام و پیامبر اکرم، تلاشی مذبوحانه برای گمراه کردن افکار عمومی جهانی و بزرگ‌ترین ظلم به ساحت سید و سرور بشریت، حضرت رسول‌الله(ص) و مقدسات و مرجعیت این پناهگاه و ملجاء مستضعفان جهان است.
جهان، این روزها از یک‌سو شاهد هنجارشکنی و بی‌حرمتی در فلسطین اشغالی و تعرض به ساحت مسجدالاقصی اولین قبله مسلمین است و از سویی دیگر شاهد هتک حرمت حریم اسلام و مرجعیت عالی مذهبی و سیاسی توسط یک نشریه رسوا و مبتذل فرانسوی است.
در پی اقدام موهن نشریه فرانسوی در توهین به مرجعیت، مقدسات و ارزش‌های دینی و ملی؛ قلب میلیون‌ها مسلمان جریحه‌دار شده و احساسات پاک آنان به غلیان درآمده و موجبات بروز نفرت و انزجار و خشم انقلابی مسلمین جهان از این اقدام نفرت‌آمیز شده است.
بی‌تردید این حرکات شنیع، طراحی شده اتاق‌های فکر غربی، در راستای جنگ ترکیبی - شناختی و رسانه‌ای علیه مسلمان است.
فرانسه که به دروغ خود را مهد تمدن و آزادی و مدافع حقوق بشر، کودکان و زنان معرفی می‌کند، سوابق ننگین و شرم‌آوری از نقض حقوق بشر در کارنامه خود دارد، هنوز هزاران جمجمه شهدای انقلاب الجزایر، از زنان و مردان کودکان بی‌گناه مسلمان الجزایری که به دست اشغالگران فرانسوی به شهادت رسیده‌اند، در موزه مردم‌شناسی پاریس نگهداری می‌شود. ملت مسلمان ایران، ضمن اعلام انزجار و خشم شدید از این‌گونه اقدامات نفرت‌آمیز، دولت فرانسه را مسئول عواقب این اهانت بی‌شرمانه علیه مقدسات مسلمانان جهان می‌داند.

  اگر دین اسلام و تشیع به خطر بیفتد، همه در مصاف دشمن جانشان را فدا خواهند کرد
عضو شورای‌عالی حوزه‌های علمیه، با اشاره به حضور گسترده طلاب و مردم در تجمع حمایت از مرجعیت و ولایت، بیان کرد: دنیا بداند اگر دین اسلام و تشیع به خطر بیفتد، این جمعیت همه به مصاف دشمن رفته و جانشان را فدای اسلام خواهند کرد.
به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت‌الله سید‌احمد خاتمی، ۱۸دی در اجتماع پرشور علما، اساتید، طلاب، دانشجویان و مردم انقلابی و ولایت‌مدار شهر مقدس قم که با حضور آیات حسینی بوشهری رئیس شورای‌عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه و مقتدایی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در حمایت از مرجعیت و مقام منیع ولایت و پاسخ به اهانت نشریه هتاک فرانسوی، در حرم مطهرحضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد، خطاب به امام خامنه‌ای، عرضه داشت: تا آخرین قطره خون در این راه ایستاده‌ایم و تا آخرین نفس عقب‌نشینی نمی‌کنیم.
عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری، با بیان اینکه پیام این اجتماع به دنیا این است که امام ما و رهبر انقلاب اسلامی ایران، امام خامنه‌ای است، افزود: همان‌گونه که مردم قم در حمایت از مرجعیت پیشگام هستند، در چهار دهه گذشته نیز، همیشه پشتیبان ولایت و آرمان‌های اسلامی بوده‌اند و از این به بعد نیز خواهند بود.
آیت‌الله خاتمی در ادامه اظهار کرد: مسئله ما در این اجتماع، اهانت و هتاکی روزنامه‌ای ورشکسته و کوچک نیست؛ بلکه مسئله این است که تمام استکبار و دشمنان انقلاب اسلامی، در برابر ایران اسلامی با همه توان و ابزارهای خود ایستاده‌اند.
وی در ادامه به آغاز جنگ ترکیبی علیه جمهوری اسلامی ایران اشاره و عنوان کرد: این جنگ سیاسی و اقتصادی، بی‌سابقه نیست و از آغاز اسلام، وجود داشته و از تخریب پیغمبر(ص) شروع شده است.
عضو شورای‌عالی حوزه‌های علمیه، با اشاره به حضور گسترده طلاب در این تجمع و عرصه‌های مختلف دفاع از انقلاب، بیان کرد: دنیا بداند اگر دین و اسلام و تشیع به خطر بیفتد، این جمعیت همه به مصاف دشمن رفته و جانشان را فدای اسلام خواهند کرد.
وی با اشاره به انواع توطئه‌ها علیه اسلام و پیامبر اسلام(ص) از همان صدر اسلام، اظهار کرد: خروجی آن‌همه توطئه علیه پیامبر(ص) چه شد؟ در آغاز پیامبر دو مرید یعنی امیرالمؤمنین(ع) و حضرت خدیجه(س) را داشت؛ اما چه شد؟ امروز یک میلیارد ۵۰۰ میلیون نفر با افتخار می‌گویند: «أشهد أن لا إله إلا ٱلله » و «اشهد أن محمداً رسول الله».
آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه نشریه‌ای که این جنایت را مرتکب شده است، چندی پیش به مقام شامخ نبی اکرم(ص) اهانت کرد، گفت: این نشریه مهم نیست؛ اما آنچه مهم است، حمایت دولت فرانسه از آن نشریه به‌بهانه آزادی بیان است؛ آزادی بیانی که هیچ‌کسی نمی‌تواند، راجع به هولوکاست سخن بگوید. وی اظهار کرد: اسم این را آزادی بیان می‌گذارند؛ اما این دروغ است. به اسم آزادی بیان، به پیامبر(ص) توهین می‌کنند. به رهبر ملتی اهانت می‌کنند که جانباز و رزمنده قبل و بعد از انقلاب است. به رهبری اهانت می‌کنند که وجودش یکپارچه عشق به مردم است و راه امام(قد) را دنبال کرده و می‌کند.
عضو شورای‌عالی حوزه‌های علمیه، با اشاره به اغتشاشات چند ماه اخیر، گفت: اینها اعتراض نبود؛ بلکه اغتشاش بود؛ زیرا طبق قانون اساسی اعتراض در کشور ما آزاد است؛ اما اینها به‌بهانه اعتراض اغتشاش کردند و هرکسی که این اغتشاشات را اعتراض بخواند، اغتشاش دیگری است.
آیت‌الله خاتمی ادامه داد: آیا در کشورهای اروپایی در اعتراضات‌شان تورات و انجیل را می‌سوزانند؟ و یا به کلیسا حمله می‌کنند؟ اما این‌ها قرآن و مسجد را سوزاندند و نامش را اعتراض گذاشتند.
وی با تأکید بر اینکه هرچه اهانت شما بیشتر شود، ارادت مردم بیشتر خواهد شد، عنوان کرد: پیام صریح این اجتماع کم‌نظیر حوزوی این است که یک کلمه به دنیا و به پادوهای داخلی آمریکا، صهیونیست‌ها و انگلیس می‌گوییم که این جمعیتی که اینجا آمده‌اند، به‌فضل خدا پای انقلاب و نظام اسلامی ایستاده‌اند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه