هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

۲۹۸ شبکه فارسی‌زبان علیه جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌کنند

معاون امور استان‌های صداوسیما در جمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم

۲۹۸ شبکه فارسی‌زبان علیه جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌کنند

دکتر عابدینی گفت: امروز فشار بر روی جمهوری اسلامی ایران بسیار زیاد است و در حال حاضر، ۲۹۸ شبکه فارسی زبان علیه جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، دکتر حسن عابدینی، معاون امور استان‌های صداوسیما، در نشست صمیمی جمعی از نمایندگان طلاب و فضلا که در سالن جلسات صداوسیمای مرکز قم برگزار شد، اظهار کرد: اندیشه‌های حوزه‌های علمیه در خارج از کشور بسیار نمایان است و سالیانی که در خارج از کشور مشغول خدمت بودم، این مسئله را مشاهده کرده‌ام.
معاون امور استان‌های صداوسیما به موضوع تحریم‌ها اشاره و تصریح کرد: تولید فکر در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی بسیار زیاد بوده و نظریه‌پردازان بسیاری داشته‌ایم؛ اما امروز در تولید فکر و اندیشه مناسب برای جامعه، دغدغه داریم و صداوسیما نیز، در این زمینه با مشکلاتی مواجه است.
وی با بیان اینکه: امروز فشار بر روی جمهوری اسلامی ایران بسیار زیاد است و در حال حاضر، ۲۹۸ شبکه فارسی زبان علیه جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌کنند، اظهار کرد: ما دست خود را برای تولید فکر، به سوی شما دراز می‌کنیم و امیدواریم، نظرات کارشناسی خود را به ما برسانید.
معاون امور استان‌های صداوسیما ابراز کرد: رهبر انقلاب در چله دوم انقلاب، سه مسئولیت مهم «آوردگاهی برای برخورد با اندیشه‌های منحط و نظام سلطه»، «قرارگاهی برای پراکندن امید برای مردم» و «آسایشگاهی برای نشان دادن ظرافت و هنر و ارزش‌های بصری» را برای رئیس سازمان صداوسیما قرار دادند که برنامه‌ریزی‌های سازمان، در این مسیر قرار دارد.
رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم نیز در ابتدای این جلسه، به ایراد سخن پرداخت و گفت: مجمع نمایندگان طلاب به دستور امام راحل(قد) راه‌اندازی شده و نمایندگان نیز، منتخب طلاب سراسر کشور بوده و با برگزاری انتخابات، انتخاب می‌شوند.
حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی‌نژاد، اظهار کرد: ظرفیت صداوسیما بالاست و باید از این ظرفیت، استفاده بهتری انجام شود.
وی با بیان اینکه بحمدالله مجمع نمایندگان طلاب متشکل از نمایندگان انقلابی است و این مجمع، تحت اشراف جامعه مدرسین حوزه علمیه قم فعالیت می‌کند، خاطرنشان کرد: توقع نظام، انقلاب، رهبری و مردم از صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران بالاست و امام خمینی(قد)، صداوسیما را دانشگاه دانستند.
در ادامه این جلسه، نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم، ضمن قدردانی از زحمات صداوسیمای، به بیان نظرات و پیشنهادات خود پرداختند. هماهنگی صداوسیما با منویات رهبر انقلاب، تقویت مباحث دینی و فرهنگی و انقلابی در تلویزیون، ترویج سبک زندگی اسلامی، تقویت و تربیت هنرمندان مؤمن و انقلابی، استفاده از مجری‌ها و فعالان رسانه‌ای دغدغه‌مند در رسانه ملی، تقویت اعتماد مردم به صداوسیما، عدم بزرگنمایی برخی سلبریتی‌ها در رسانه ملی، پیشگام شدن صداوسیما در انتشار به‌موقع اخبار و وقایع روز، جلوگیری از ترویج اشرافی‌گری در صداوسیما، جلوگیری از ترویج برخی انحرافات در سریال‌ها، نیازسنجی نیازهای جامعه و برنامه‌ریزی برای استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود در صداوسیما، تقویت مرکز پژوهش‌های صداوسیما، حذف کارتون‌های خشونت‌آمیز از تلویزیون، استفاده از بازیگران موجه برای نقش روحانی در فیلم‌ها و سریال‌ها، تدبیر برای جنگ روایت‌ها، حمایت از سازندگان انیمیشن‌های ارزشی، انتشار بهتر نظرات مراجع عظام تقلید در تلویزیون، تقویت مسئله حجاب و دفاع مقدس در رسانه ملی، استفاده از مداحی‌های موجه در صداوسیما از جمله این موارد بودند.
معاون امور استان‌های صداوسیما نیز در پایان، به سؤالات و پیشنهادات نمایندگان طلاب پاسخ داد.

ارسال دیدگاه