هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

بزرگداشت شهدای حادثه تروریستی در حرم مطهر شاهچراغ (ع)

بزرگداشت شهدای حادثه تروریستی در حرم مطهر شاهچراغ (ع)

به گزارش ایرنا از شیراز، حجت‌الاسلام و‌المسلمین پناهیان، 7آبان در مراسم بزرگداشت شهدای حمله تروریستی در حرم مطهر شاهچراغ(ع) که از سوی دفتر مقام معظم رهبری در این آستان مقدس برگزار شد، با بیان اینکه درس‌ها و عبرت‌های فراوانی در این حادثه است، گفت: با این حادثه دشمنان ما کینه دیرینه خود را به ما نشان دادند؛ خداوند متعال در قرآن می‌فرماید که این‌ها با شما خوب نیستند؛ چرا کسی باید کینه ما را آنقدر به دل داشته باشد که زنان و کودکان ما را به رگبار ببندد.
وی گفت: بچه‌ها زندگی و بازی را با مبارزه آغاز می‌کنند؛ بچه به صورت غریزی می‌داند دشمنی دارد که باید با او مبارزه کند. نباید انگیزه ستیزه با دشمن در ذهن آنها از بین برود؛ بلکه باید دشمنشان را پیدا کنند؛ آنها دیپلم را که گرفتند باید بغضی از دشمن در سینه داشته باشند.
حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان بیان داشت: اولین پیام این گلوله باران این است که دشمنان از ملت ایران کینه به دل دارند. کینه زنانی را بر دل داشتند که با وجود فتنه چادر از سر برنداشتند. آنها حتی کینه کم‌حجابان، کودکان و نوجوانان ما را هم به دل دارند. چراکه کم‌حجابان و جوانان ما نیز در این فتنه تسلیم داعش نشدند.
خطیب مراسم گفت: دشمنان با یک گلوله‌باران و چند خشاب فشنگ نمی‌توانند ملت ایران را از پا درآورند. اما برخی مردم ایران هنوز کینه‌توزی دشمن را باور نکردند. دشمنان آنقدر بغض این ملت را در سینه دارند که با وجود اینکه می‌دانند نمی‌توانند ملت را به ستوه بیاورند اما هنوز هم دندان به هم می‌سایند.
وی گفت: دشمنان حتی اگر به ملت ایران دسترسی پیدا کنند به بندگی هم راضی نمی‌شوند. ببینید همین دواعشی که سلطه بر قسمتی از عراق پیدا کردند با این کشور چه کردند؟ هزاران دانشجو را در یک لحظه نابود کردند. مردم ایران باید باور کنند که دشمن دارند. این موضوع را خداوند با آیات خود برای ما جا می‌اندازد.
حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان با بیان اینکه یک ‌وجه سیاسی نبودن این است که دشمن نداشته باشید، گفت: به قول رهبر معظم انقلاب خدا لعنت کند کسانی را که می‌خواهند جوانان ما سیاسی نباشند. این جنایت‌هایی که می‌شود نشان از دشمن داشتن ما و کینه داشتن دشمنان‌مان است. اگر در شب حادثه تروریستی شاهچراغ(ع) درب همین شبستان باز شده بود صدها هزار نفر نمازگزار به شهادت می‌رسیدند. اما ما دشمنان را نابود خواهیم کرد چراکه از این مسیر عقب نخواهیم نشست و کینه آنها را در گلویشان خفه خواهیم کرد.
خطیب مراسم اظهار داشت: دشمنان از ایجاد ناامنی و آشوب دنبال ترساندن و خسته کردن ملت ایران هستند و امیدشان این است که با گلوله‌باران از آب گل‌آلود ماهی بگیرند. آنها گلوله‌باران می‌کنند و می‌خواهند این را به ذهن مردم تداعی کنند که ما خودمان این کار را کردیم.
حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان گفت: متاسفانه چند روحانی عمامه به سر از سیاسیون ناباب این کشور مدل ابوموسی اشعری را ایجاد کردند و به جبهه حق و باطل کاری نداشتند. ای عمامه به سری که ندیدی بسیجی دست به سلاح نبرد، کتک خورد، شهید شد اما خشونت نکرد و برای امنیت مردم جان داد.
وی اظهار داشت: از دستگاه‌های مربوطه، دستگاه‌های امنیتی و قوه قضاییه مجدانه می‌خواهیم از کنار این مسائل ساده نگذرند. ما باید خود را جای کسانی بگذاریم که در این حادثه عزیزان خود را از دست داده‌اند؛ جای طفلی که خانواده‌اش را از دست داد.
حجت‌الاسلام و‌المسلمین پناهیان با تأکید بر اینکه برای برخورد با عوامل این حادثه قاطعیت لازم است، گفت: ما در کشوری زندگی می‌کنیم که از نعمت امنیت برخوردار هستیم. نعمت امنیت نعمتی است که با هیچ چیزی برابری نمی‌کند.
وی افزود: وقتی امنیت نباشد کسب و کار، آسایش و راحتی، درس و فرهنگ نیست. نعمت امنیت نعمت بزرگی است. عده‌ای بنا دارند این نعمت را از کشوری که در خاورمیانه از امنیت خوبی برخوردار است بگیرند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه