هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

مردم از ارزش‌ها و مقدسات دینی با تمام وجود حمایت می‌کنند

آیت‌الله سعیدی

مردم از ارزش‌ها و مقدسات دینی با تمام وجود حمایت می‌کنند

خطیب جمعه قم، خطاب به آشوب‌گران گفت: جوشش احساسات و عواطف دینی مردم ما به‌حدی بالاست که برای نظم و امنیت کشور و احترام به پلیس و قانون، تاکنون به میدان نیامده‌اند.

آیت‌الله سیدمحمد سعیدی در خطبه نماز جمعه اول مهر ۱۴۰۱ قم که در مصلای قدس قم برگزار شد، با اشاره به اغتشاشات و هنجارشکنی‌های اخیر در کشور، خطاب به آنان گفت: به این افراد هشدار می‌دهیم که دین در ایران اسلامی زنده است و جوانان برومند این مملکت، غیرت دینی را از حماسه حسینی آموخته‌اند. به این عده قلیل هنجارشکن که با توهم، تحت تأثیر رسانه‌های غربی قرار گرفته‌اند، اعلام می‌کنیم که مردم ما از آرمان‌های اسلامی و ارزش‌ها و مقدسات دینی با تمام وجود حمایت می‌کنند و هرگز ساکت نمی‌نشینند.
امام جمعه قم بیان کرد: جوشش احساسات و عواطف دینی مردم ما به‌حدی بالاست که برای نظم و امنیت کشور و احترام به پلیس و قانون، تاکنون به میدان نیامده‌اند.
آیت‌الله سعیدی ضمن اظهار تأسف به‌خاطر فوت خانم مهسا امینی، اظهار کرد: در پیش‌آمدهای مهم اجتماعی و سیاسی، نباید جمهوری اسلامی، پلیس و نهادهای قانونی را بی‌دلیل و صرفاً بر پایه شایعات، متهم به شکنجه و بی‌کفایتی برای حفظ جان شهروندان کرد و هم‌نوا با دشمنان در آتش فتنه، تحریک احساسات و جریحه‌دار کردن افکار عمومی مشارکت نمود.
تولیت حرم حضرت معصومه(س) گفت: مسئولان و نخبگان ما باید با جهاد تبیین و روشنگری به‌طور مستند و مستدل، جامعه و افکار عمومی را در مقابل فضا‌‌سازی رسانه‌ای و ناامنی روانی صیانت کنند؛ زیرا کینه‌توزان جمهوری اسلامی ایران به میدان آمده‌اند.
وی یادآور شد: مردم از قوه قضائیه، نیروی انتظامی و دستگاه‌های امنیتی انتظار دارند که برای حفظ امنیت و نظم عمومی با اخلال‌گران، فتنه‌آفرینان و تشویش‌کنندگان افکار عمومی قاطعانه برخورد کنند.
خطیب جمعه قم اظهار کرد: باید جلوی آن‌هایی که با آشوب، به اموال عمومی و مردم آسیب زدند، گرفته شود؛ زیرا می‌دانیم که صف معترضان از صف اغتشاش‌گران جداست.
نماینده ولی‌فقیه در استان قم ادامه داد: فکری فوری برای فضای مجازی رها و بی‌حساب و کتاب که منشأ فساد و فتنه بسیار است، شود؛ چون ضد انقلاب و آشوب‌گران، از طریق فضای مجازی با سوء استفاده از ماجرای اخیر و با تحریک احساسات در پی آشوب و تخریب اموال عمومی هستند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه