هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

جریانات وابسته تجمعات را به سمت ساختار‌شکنی پیش بردند

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

جریانات وابسته تجمعات را به سمت ساختار‌شکنی پیش بردند

در پی حوادث اخیر و هتک حرمت به مقدسات، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیانیه‌ای صادر کرد. متن بیانیه این نهاد علمی سیاسی حوزوی به این شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم
حادثه‌ای که چند روز پیش اتفاق افتاد و در فضای جامعه ما، چالشی ناخواسته را رقم زد؛ گرچه با توجه و پیگیری ویژه مسئولان همراه شد؛ اما برخی حواشی تلخ و زیان‌بار را برای مردم و امنیت جامعه ایجاد کرد.
متأسفانه درحالی‌که مسئولان با جدیت در حال حقیقت‌یابی و ابهام‌زدایی از ماهیت ماجرا بودند، برخی جریانات فرصت‌طلب وابسته، سعی کردند، با سوار شدن بر امواج احساسات مردمی، با اغتشاشگری و برنامه‌هایی ضد دینی و ضد ملی، تجمعات را به سمت و سوی ساختارشکنی و اهداف براندازانه عوامل خارجی پیش ببرند.
تخریب اموال عمومی و خصوصی، آتش زدن قرآن کریم، بقاع متبرکه، مساجد و پرچم کشور عزیزمان، تعرض به زنان محجبه و برخورد خشونت‌آمیز با حافظان و مدافعان غیور امنیت کشور به‌ویژه نیروی انتظامی، مطمئناً برخاسته از یک تجمع اعتراضی مطالبه‌گرایانه نیست و همراهی رسانه‌های بیگانه و تشویق و تأیید دولت‌مردان آمریکایی و صهیونیستی و هم‌چنین منافقین و گروهک‌های تجزیه‌طلب، از عمل این مغرضان، ابعاد مختلف آن را آشکارتر کرده است.
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با محکوم کردن اقدامات ضد دینی و ضد ملی این معدود افراد و تمجید از اهتمام متعهدانه نهادهای مسئول، از آنان می‌خواهد هرچه سریع‌تر، تدابیر قانونی لازم را اعمال و آرامش را به جامعه بازگردانند.
از عموم هم‌میهنان و متدینان غیور و فهیم که با هوشیاری، جبهه دشمن را شناخته و ضمن ابراز نفرت، از این حرکت‌های معلوم‌الحال دوری کرده‌اند، تشکر می‌کنیم.
تجربه بیش از چهار دهه انقلاب اسلامی نشان داده است که جامعه ما، جامعه‌ای دین‌باور و دارای غیرت اسلامی است که این‌گونه حرکت‌های مذبوحانه، نظام اسلامی را از پیگیری مقتدرانه تحقق آرمان‌ها و ارزش‌های دینی‌اش بازنخواهد داشت؛ «فأما الزبد فیذهب جفاءً».

برچسب ها :
ارسال دیدگاه