هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

رونمایی از کتب صوتی آیت‌الله‌العظمی جوادی آملی

رونمایی از کتب صوتی آیت‌الله‌العظمی جوادی آملی

نشست خبری تولیدات فرهنگی رسانه‌ای سال 1400 بنیاد بین‌‌‌‌المللی علوم وحیانی اسراء، با حضور حجت‌الاسلام و‌المسلمین مرتضی جوادی آملی رئیس این بنیاد و جمعی از اصحاب رسانه، در سالن جلسات این بنیاد در قم برگزار شد، در این نشست از هفت کتاب صوتی حضرت آیت‌الله جوادی آملی، رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مرتضی جوادی آملی، ۱۶‌شهریور در این نشست خبری با بیان اینکه بنیاد اسراء مبتنی بر کارهای تحقیقی، فعالیت‌های فرهنگی و رسانه‌ای را تولید و ارائه می‌کند، ابراز کرد: تفاوت تولیداتی که در اسراست، با مکان‌های دیگر در تحقیق است و اصولاً تحقیقی که بر سه اصل عقل، نقل و شهود نباشد، چه‌بسا تحریف هم ایجاد بکند.
رئیس بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسراء، در ادامه با اشاره به مراحل تکمیل تفسیر تسنیم حضرت آیت‌الله جوادی، اظهار کرد: محصولات بنیاد اسراء و آثار حضرت آیت‌الله‌ جوادی آملی وابسته به شخص نیست؛ بلکه ارمغان نظام اسلامی و حوزه علمیه به جامعه است.
آقای کوچکیان معاون رسانه بنیاد اسراء نیز در این نشست، اظهار کرد: در بنیاد، رسانه در بالاترین سطح دیده شده و مورد توجه قرار ‌گرفته است؛ چراکه حضرت آیت‌الله جوادی آملی خودشان توجه ویژه به رسانه دارند.
وی با بیان اینکه رسانه در بنیاد جایگاه ویژه دارد، تصریح کرد: تمامی آثار ایشان به‌صورت تصویری در بایگانی بنیاد وجود دارد که در واقع عقبه علمی بنیاد است.
کوچکیان افزود: در سالیان گذشته جزء اولین مراکزی هستیم که در این حوزه فعال بودیم و با اضافه‌ شدن کتاب صوتی، زنجیره تولیدات ما تکمیل شد که ادامه‌دار خواهد بود.
معاون فرهنگ و دین بنیاد اسراء نیز در این نشست خبری اظهار کرد: این نشست باهدف رونمایی از ۷ کتاب صوتی از آثار آیت‌الله‌العظمی جوادی آملی با عنوان «کوثر کربلا»، «زن در آیینه جمال و جلال»، «انتظار بشر از دین»، «فلسفه حقوق بشر»، «فلسفه الهی از منظر امام رضا(ع)»، «حیات عارفانه امام علی(ع)»، «حکمت عبادات» و یک کتاب گویا با بیان معظم‌له با عنوان «احیای تفکر دینی» برگزار شده است.
ابوالفضل خراسانی ادامه داد: رسالت اصلی بنیاد اسراء در همه حوزه‌ها پاسخگویی به نیازهای معرفتی، علمی و فرهنگی مخاطبان در سطوح مختلف است و در این میان، میراث‌دار فرهنگ و اندیشه‌ای هستیم که توان پاسخگویی به تمام نیازها را دارد.
وی به تولیدات سال ۱۴۰۰ اشاره کرد و ابراز کرد: بخش کتاب‌های صوتی و گویا یکی از تولیدات سال ۱۴۰۰ است که در این زمینه، کتاب‌هایی که انتخاب شده، تقریباً کتاب‌های است که نیاز روز جامعه است و حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه