هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

اخبار کوتاه ایران

اخبار کوتاه ایران - شماره 719

اخبار کوتاه ایران

   ثبتنام اربعین تا ۲۳ شهریور ادامه دارد: ثبت‌نام قطعی متقاضیان زیارت سیدالشهدا(ع) در ایام اربعین، تا ۲۳ شهریور یعنی ۳ روز قبل از اربعین حسینی در سامانه سماح ادامه دارد.
 
  رونمایی از شعار اربعین امسال: «أَنَا مِنْ حُسَیْن» به عنوان شعار اربعین سال ۱۴۰۱ انتخاب شد.
 
  بلیت اربعین را گرانتر از ۶ میلیون تومان نخرید: سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری: پروازهای اربعین از ۲۰ تا ۳۱ شهریور انجام می‌شود. هیچ شرکت هواپیمایی یا آژانس مسافرتی حق ندارد حتی یک ریال بالاتر از قیمت مصوب ۶ میلیون تومان، بلیت اربعین بفروشد.
 
  موافقت با انتقال حق بیمه بین صندوقهای بازنشستگی: نمایندگان مجلس در ادامه رسیدگی به طرح نقل و انتقال سوابق بیمه یا بازنشستگی بین صندوق‌های بازنشستگی و تجمیع سوابق بیمه‌ای اشخاص را به تصویب رساندند.
 
  ۹ میلیون و ۴۰۰ هزار کارتخوان غیرفعال شد: با ساماندهی کارتخوان‌ها از سال گذشته، معادل ۹ میلیون و ۴۰۰ هزار کارتخوان غیرفعال و حدود 8 میلیون و ۳۰۰ هزار دستگاه کارتخوان به صورت فعال از سوی صاحبان آن‌ها به پرونده مالیاتی متصل شد.
 
  صادرات مرغ پس از ۶ سال از سرگرفته شد: رئیس سازمان دامپزشکی کشور: خوشبختانه پس از شش سال، صادرات مرغ به عراق آغاز شده و با توجه به سبز بودن اوضاع بیماری در حوزه طیور هیچ نگرانی در این رابطه وجود ندارد.
 
  ورود خودرو به عراق در ایام اربعین ممنوع است: ستاد مرکزی اربعین: انتقال زائران اربعین با اتوبوس و خودروی شخصی ایرانی به داخل عراق در ایام اربعین (از ۵ لغایت ۲۳ ماه صفر) ممنوع خواهد بود.
 
  پولهای بلوکه شده نفتی ایران به خزانه بازگشت: معاون امور مجلس رئیسجمهور: افزایش قابل توجه صادرات نفت از موفقیت‌های دولت در حوزه اقتصادی است، امروز بیش از یک میلیون بشکه در روز نفت می‌فروشیم و دولت توانسته بسیاری از پول‌های بلوکه شده نفتی را به خزانه کشور برگرداند. با این پول‌های برگردانده شده هم بخشی از بدهی دولت به صندوق‌های بازنشستگی را پرداخت کردیم.
 
  10 درصد سهم دارندگان خودروهای فرسوده در قرعهکشی خودرو: وزیر صمت: پیش‌بینی شده است ۱۰ درصد از خودرو‌هایی که از طریق قرعه‌کشی عرضه می‌شود، به دارندگان خودرو‌های فرسوده تعلق بگیرد. سهم دارندگان خودرو‌های فرسوده که در دو قرعه‌کشی قبل برنده نشده‌اند در قرعه‌کشی پیش‌رو محفوظ است.
 
  وام مسکن نخبگان ۶۰۰ میلیون تومان شد: فاضلیان عضو هیأت مدیره بانک مسکن از افزایش وام مسکن نخبگان و استعدادهای برتر به ۶۰۰ میلیون تومان با بازپرداخت ۲۰ ساله خبر داد.
 
  بازداشت سرشبکههای فرقه «عرفان حلقه»: دادستان پردیس: در پی رصد سربازان گمنام امام زمان(عج) در اطلاعات سپاه مبنی بر فعالیت مخفیانه «فرقه عرفان حلقه» در شهرستان پردیس، ۴ تَن از اعضای اصلی و مرتبطان با خارج از کشور و سرشبکه‌های شهرستان‌های شرق استان تهران شناسایی و سپس با دستور دادستانی طی یک عملیات اطلاعاتی بازداشت و در شعبه ویژه مورد رسیدگی قرار گرفت.
 
  بسته اینترنت رایگان برای اقشار کمبرخوردار فعال شد: معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری، از فعال‌سازی بسته اینترنت برای افراد مشمول سه دهک اول یارانه بگیر در کشور خبر داد. این بسته سالانه اینترنت ۴۰ گیگابایتی است که ۳۰ گیگابایت آن برای استفاده از سایت‌های منتخب و ده گیگابایت آن برای استفاده از اینترنت در نظر گرفته شده است.
 
  ۱۱ میلیون تومان به حساب معلمان واریز میشود: رئیس سازمان برنامه و بودجه: سعی داریم این ماه مبلغ ۱۱ میلیون تومان را برای ۱۱ ماه گذشته به معلمان به‌صورت علی‌الحساب پرداخت کنیم تا احکام رتبه‌بندی آماده شود.
 
  استفاده از ماسک در هواپیما الزامی شد: سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری: بخشنامه الزام استفاده از ماسک در هواپیما به شرکت‌های هواپیمایی ابلاغ شده است.
 
  هشدار سازمان اطلاعات سپاه: همکاری با کلوزآپ ممنوع است: سازمان اطلاعات سپاه: موسسه آموزشی کلوزآپ، فعال در حوزه مستند، یک مؤسسه صهیونیستی بوده که با حمایت‌های مادی و معنوی رژیم اشغالگر قدس در حال فعالیت است. این مجموعه پیش از این با عنوان گرین‌هاوس فعالیت داشته. هرگونه ارتباط و همکاری اتباع ایرانی با این موسسه صهیونیستی ممنوع است.
 
  ۹۰ درصد بیمهگریزان موتورسواران هستند: مدیرعامل صندوق تأمین خسارتهای بدنی: بیش از ۱۲ میلیون وسیله نقلیه بدون بیمه شخص ثالث در سطح کشور تردد می‌کنند که  90 درصد بیمه‌گریزان کشور، صاحبان موتور سیکلت‌ها هستند.
 
  افزایش ۳۸ درصدی حقوق بازنشستگان اعمال شد: نایبرئیس کمیسیون اجتماعی مجلس: مصوبه شورای‌عالی کار برای سایر سطوح بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی بعد از چندین‌ماه پیگیری و تلاش کمیسیون اجتماعی قطعی شد و احکام جدید با افزایش ۳۸ درصد و ۵۱۵ هزار تومان خواهد بود. سرپرست وزارت رفاه: این افزایش از شهریورماه اعمال می‌شود.
 
  علت عدم دریافت یارانه خود را ببینید: روابط عمومی وزارت کار: در سامانه جدید «حمایت» که با نشانی اینترنتی hemayat.mcls.gov.ir فعال است، سرپرست هر خانوار می‌تواند دهک اقتصادی خانوار و توضیحات در خصوص علت دریافت یا عدم دریافت یارانه را به همراه اسامی اعضای خانوار خود مشاهده کند.
 
  پوشش صد درصدی بیمه برای مادران باردار تا ۲ سالگی فرزند: معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهوری از پوشش صد درصدی بیمه برای مادران باردار تا ۲ سالگی فرزند و پوشش ۱۰۰ درصدی ‎فرزندان آن‌ها تا ۵ سالگی خبر داد.
 
  امضاهای طلایی در وزارت نفت متوقف شد: مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران: با اقدام‌های بسیار جدی و انقلابی در پالایش و پخش، امضا‌های طلایی در وزارت نفت از ابتدای امسال متوقف شده است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه