هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

حوزه علمیه قم مهمترین مرکز برای ارائه پیام درست انقلاب اسلامی به جهان است

سخنگوی وزارت امور خارجه در دیدار با مسئولان برخی رسانه‎های دینی

حوزه علمیه قم مهمترین مرکز برای ارائه پیام درست انقلاب اسلامی به جهان است

ناصر کنعانی گفت: گفتمان انقلاب اسلامی، برآمده از حوزه قم است و این حوزه، همچنان مهمترین مرکز برای ارائه پیام درست انقلاب اسلامی به جهان است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، دکتر ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه، در دیدار و تبادل نظر با جمعی از مسئولان خبرگزاری‌ها و رسانه‌های دینی کشور در قم، ظرفیت رسانه‌ای شهر مقدس قم را بسیار بزرگ و نقش آن در فرهنگ‌سازی دینی و ارتباطات بین‌المللی و نیز انعکاس درست پیام نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به مخاطبان در عرصه منطقه‌ای و بین‌الملل را مهم ارزیابی کرد.
سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به اینکه قم، شهر پرخروش بین‌المللی است که همواره تأثیرات فراتر از مرزهای ملی داشته و دارد، افزود: ویژگی‌ها و ظرفیت‌های جهانی شهر قم و تأثیرات آن در حوزه بین‌الملل، قابل مقایسه با هیچ‌یک از مراکز دینی جهان نیست. به گفته وی، قم همواره در عرصه ملی و بین‌المللی ساختارساز و تحول‌آفرین بوده و منادی و عرضه‌کننده اسلام حقیقی و گفتمان اهل‌بیت (ع) به جهان بوده است.
سخنگوی وزارت امور خارجه، با بیان اینکه ظرفیت‌های بالفعل و بالقوه قم، همواره محل توجه بین‌المللی بوده و نگاه جهانیان را به‌ خود معطوف کرده است، اظهار کرد: گفتمان انقلاب اسلامی، برآمده از حوزه قم است و این حوزه، همچنان مهمترین مرکز برای ارائه پیام درست انقلاب اسلامی به جهان است.
کنعانی همچنین بر اهمیت عرضه به‌موقع تولیدات فکری و گفتمانی، ناظر به نیازهای ملی و جهانی تأکید کرد و یادآور شد: نیاز است، رسانه‌های دینی کشور با بهره‌گیری از دانش‌های روز رسانه‌ای، ارتباط عمیق و پایداری با جامعه هدف و مخاطبان ملی و بین‌المللی خود داشته باشند.
سخنگوی وزارت امور خارجه، با بیان اینکه توجه به نقاط قوت، نباید ما را از تمرکز بر نقاط ضعف و چالش‌ها غافل نماید، قضیه فلسطین را همچنان مهمترین موضوع جهان اسلام دانست و گفت: رژیم صهیونیستی و تبیین ماهیت حقیقی و مخاطرات آن برای صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی، می‌بایست یکی از مهم‌ترین بحث‌های رسانه‌ای گفتمان انقلاب باشد و نیاز است، رسانه‌های انقلابی، رسالت خود را در این رابطه جدی‌تر و مؤثرتر انجام دهند.
کنعانی در پایان بر آمادگی وزارت امور خارجه برای تقویت ارتباطات، همکاری و هم‌افزایی با رسانه‌های دینی کشور تأکید کرد.
گفتنی است، در این نشست که به ‌ابتکار دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در قم و میزبانی مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه برگزار شد، هر یک از شرکت‌کنندگان، به ارائه نکاتی در زمینه اهمیت اطلاع‌رسانی دینی، تعامل دستگاه دیپلماسی با رسانه‌ها، ظرفیت‌های فعال رسانه‌ای در قم و راهکارهای هم‌افزایی بیشتر در عرصه رسانه و اطلاع‌رسانی پرداختند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه