هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

اخبار کوتاه جهان

اخبار کوتاه جهان - شماره 717

اخبار کوتاه جهان

  آمریکا
وزیر خزانهداری آمریکا: تورم در ایالات متحده بسیار بالاست: اقتصاد آمریکا در حال کُند شدن است. به فدرال رزرو دستور داده شده است که سیاستی را دنبال کند که تورم را کاهش دهد.
شکایت خانوادههای آمریکایی از اینستاگرام: اینستاگرام از طرف خانواده‌های آمریکایی متهم‌شده که باعث عوارض خطرناکی برای سلامت روان از جمله افسردگی، اختلال تغذیه و اقدام به خودکشی می‌شود. در این شکایات آمده: متا باوجود اطلاع نسبت به ویژگی‌های خطرناک اینستاگرام، درآمدهای نجومی‌اش را نسبت به جان انسان‌ها در اولویت قرار می‌دهد و به جامعه درباره تأثیرات مضر اینستاگرام و فیس‌بوک دروغ می‌گوید.
روسیه گوگل را ۳۴ میلیون دلار جریمه کرد: سازمان تنظیم مقررات روسیه، گوگل را به‌دلیل سوءاستفاده از موقعیتش در یوتیوب، ۳۴ میلیون دلار جریمه کرد. هفته پیش هم روسیه گوگل را به‌خاطر حذف نکردن اخبار جعلی در مورد جنگ اوکراین، ۳۵۸ میلیون دلار جریمه کرده بود.
نیویورکتایمز: ایران بهدنبال صادرات پهپاد در جهان است: یک روزنامه آمریکایی مدعی شده، ایران فروش فناوری‌های پهپادی به کشورهایی در خارج از منطقه خاورمیانه را افزایش داده و در تلاش است به یک بازیگر بین‌‌المللی برای عرضه این محصولات تبدیل شود. نیویورک‌تایمز ادعا کرده، ایران در تلاش است پهپادهای نظامی پیشرفته خودش را در اختیار کشورهای تحت تحریم مانند ونزوئلا و سودان قرار دهد. روسیه نیز اکنون یکی از مشتری‌های بالقوه ایران است.
ترامپ: آمریکا به زانو درآمده است: رئیسجمهور سابق آمریکا: آمریکا به یک «ملت گدا» تبدیل شده است که از دیگر کشورها انرژی گدایی می‌کند. آمریکا به معنای واقعی کلمه به زانو درآمده است. تورم بالاترین تورم در ۴۹ سال گذشته است.

 
  لبنان
سیدحسن نصرالله: میادین نفت و گاز رژیم صهیونیستی در تیررس ماست: آمریکا و اروپا نیازمند نفت و گاز شده‌اند و رژیم صهیونیستی فرصت را مناسب می‌داند تا نفت و گاز ساحل لبنان را برای خودش استخراج کند. هیچ هدف اسرائیلی در زمین و دریا وجود ندارد که موشک‌های نقطه‌زنِ مقاومت به آن نرسد. حزب‌الله بارها به صهیونیست‌ها هشدار داده که در منطقه مورد منازعه در آب‌های لبنان، نفت و گاز استخراج نکند؛ زیرا با واکنش مقاومت روبه‌رو خواهد شد.
رصد پهپادی حزبالله از مناطق اشغالی: سید حسن نصرالله: آن‌ها با F۱۶ و گنبدآهنین دو پهپاد را هدف قرار دادند اما پهپاد سوم تا نقطه مورد نظر ما رسید و ما در پایان مأموریت، آن را در دریا انداختیم.

 
  روسیه
روسیه کنترل دومین نیروگاه بزرگ اوکراین را بهدست گرفت: مشاور رئیسجمهور اوکراین: روس‌ها کنترل تأسیسات حرارتی ووهلهیرسک با سوخت زغال‌سنگ در دونتسک را، که دومین نیروگاه بزرگ برق این کشور است، به دست گرفتند.

 
  رژیم اشغالگر صهیونیستی
محکومیت رژیمصهیونیستی توسط نمایندگان فرانسه: ده‌ها نفر از نمایندگان پارلمان فرانسه، پیش‌نویس قانونی را امضا کرده‌اند که نظام آپارتاید رژیم‌صهیونیستی علیه ملت فلسطین را محکوم و بر ضرورت برداشتن موانع پیش‌روی دعوت به تحریم کالاهای رژیم اشغالگر تأکید می‌کند.
اطلاعات دانشجویان رژیم صهیونیستی به دست هکرها افتاد: هزاران نفر از دانشجویان یک کالج رژیم صهیونیستی، پیامی در رابطه با افتادن اطلاعات شخصی‌شان به دست هکرها دریافت کردند. تلویزیون رژیم‌صهیونیستی: احتمالا پایگاه اطلاع‌رسانی دانشکده ساپیر واقع در شهرک مهاجر‌نشین سدیروت به دست هکرها افتاده و اطلاعات مربوط به هزاران نفر از دانشجویانش اکنون در اختیار آنهاست.
نتانیاهو: همهچیز در اسرائیل در حال نابودی است: نخستوزیر پیشین رژیمصهیونیستی: میراث من که هماهنگی نظامی نزدیک با روسیه بود، در حال نابودی است. همه‌چیز در حال خراب شدن است. رفتار گانتز و لاپید امنیت ملی ما را به خطر می‌اندازد. اگر بحران فوراً پایان نگیرد، آسیب به امنیت ما بسیار زیاد خواهد بود.
افزایش حالت آمادهباش در تمام مناطق رژیم صهیونیستی: رسانههای رژیمصهیونیستی: در اسرائیل (مناطق اشغالی)، تهدیدهای «نصرالله» را جدی می‌گیرند و حالت آماده باش در تمام مناطق افزایش یافته است.

 
  ونزوئلا
یک میلیون هکتار زمین ونزوئلا در اختیار ایران: معاون اقتصادی وزیر کشور: ونزوئلا ۱ میلیون هکتار زمین کشاورزی برای کشت فراسرزمینی در اختیار ایران قرار داده است.

 
  آلمان
قطع ارتباط تجاری با ایران به ضرر ما شد: رئیس اتحادیه فدرال توسعه اقتصادی و بازرگانی خارجی آلمان: امروز با توجه به پیشرفت‌هایی که در ایران صورت گرفته است، قطع ارتباط تجاری بیش از آنکه به ضرر ایران باشد، به ضرر تجار آلمانی تمام شده و ما نمی‌توانیم از ظرفیت‌های موجود در ایران بهره ببریم.

 
  کره شمالی
اون: کره شمالی آماده جنگ با آمریکاست: رئیس کره شمالی: ارتش، نیروهای خود را برای بازدارندگی هسته‌ای آماده کند. پیونگ‌یانگ آماده جنگ با آمریکاست. به دولت کره‌ جنوبی و ارتش آن هشدار می‌دهیم که در صورت انجام اقدامات خطرناک ممکن است با نابودی مواجه شوند.

 
  چین
چین خطاب به آمریکا: با آتش بازی نکنید! رئیس‌جمهور چین در گفت‌وگوی مجازی با «جو بایدن» به وی هشدار داد، در مورد موضوع تایوان با آتش بازی نکند. رئیس‌جمهور چین: چین مخالف استقلال تایوان و دخالت خارجی در این منطقه است و اگر لازم باشد، با زور و اجبار، تایوان را تحت حاکمیت خود در می‌آورد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه