هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

احیای فریضه امر به معروف از اهداف بلند عاشوراست

آیت‌الله سعیدی

احیای فریضه امر به معروف از اهداف بلند عاشوراست

تولیت حرم بانوی کرامت(س) گفت: احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر، یکی از اهداف بلند و مهم عاشورا و حماسه کربلاست؛ به‌همین خاطر باید الزامات ماه محرم به‌درستی برای جامعه تبیین شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت‌الله سعیدی، ۸ ‌مرداد در دیدار با اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم که در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد، اظهار کرد: لازم است، حق ماه محرم به‌درستی ادا شود و گرامی‌داشت این ماه عزیز در حد اعلا باشد.
وی افزود: احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر، یکی از اهداف بلند و مهم عاشورا و حماسه کربلاست؛ به‌همین خاطر باید الزامات این ماه به‌درستی تبیین شود.
تولیت حرم مطهر بانوی کرامت(س) خاطرنشان کرد: حادثه کربلا و روز عاشورا در کمتر از یک روز اتفاق افتاد و همه کسانی که در این قیام الهی حضور داشتند، تا عصر روز عاشورا به‌همراه رهبر این نهضت به شهادت رسیدند؛ اما این قیام مقدمات و مؤخراتی داشت که باید به‌درستی مورد بررسی قرار گیرد.
امام جمعه قم یادآور شد: آنچه که از این حماسه عظیم به‌جای مانده است، تمامی ندارد و از این گنجینه الهی، اموری استخراج شده که تا قیامت ادامه خواهد داشت.
رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم تأکید کرد: این حماسه عظیم نه مرز جغرافیایی و نه زمان خاصی دارد؛ بلکه تمام عصر‌ها و تمام نسل‌ها و سرزمین‌ها را پشت سر گذاشته و منحصر به سال ۶۱ هجری نیست.
آیت‌الله سعیدی در ادامه گفت: طبق آیه «أن‌تقوموا لله»، باید تمام فعالیت‌ها در مسئله امر به معروف و نهی از منکر، برای خدا باشد و قیام، حرکت و احیای این فریضه الهی، منطبق با فطرت، عقل و شرع باشد.
وی افزود: خدایی بودن در این فریضه الهی باید نمود و جلوه داشته باشد و معروفات و منکرات، باید از نظر خداوند معروف و منکر باشد.
آیت‌الله سعیدی تأکید کرد: امر به معروف و نهی از منکر، یک قانون و یک ضابطه جهانی است؛ اما نسبت به مکاتب و ادیان و قوانین مختلف کشورها متفاوت است؛ به‌همین خاطر امر به معروف و نهی از منکر، منحصر به جوامع اسلامی نیست.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه